Bekijk originele versie : wat heb ik nou gevonden :D
super_marrokaan
01-08-2004, 21:24
aslaam oe 3aleikoem warahmatullahi wabarakatuhoe, voor de moslims onder ons. en voor de niet moslims onder ons, goedenavond.
ik hoor steeds vaker dat er gediscussieerd word over de hoofddoeken van de moslimvrouwen. mensen hebben gelijk de neiging om te denken dat ze onderdrukt word, door haar geloof, haar man enz enz.
maar waarom zeggen ze dat niet tegen de christenen?
aangezien het voor de christelijke vrouwen ook verplicht is om een hoofddoek te dragen. ja daar schrikken jullie wel van he...
1Korintiërs 11:4-6 blz. 155…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…
meer heb ik niet te zeggen :zwaai:
Origineel gepost door Sanglier
Als christelijke en niet gelovige vrouwen er net zo achterlijk zouden bijlopen als veel moslima's zou er voor de marokkaanse geilaards op het strand niets meer te zien zijn.
Voor Hollandse geilaards ook niet ouwe.
Dag super Marokkaan,
Vanwege dit stukje in de Bijbel heb ik dus 's zondags als ik naar de kerk ga een hoedje op. Een hoofddoekje zou ook kunnen, maar bij ons is een hoedje de gewoonte.
Niet iedere christen leest dit zo. Velen combineren deze tekst met de tekst dat het lange haar de vrouw tot bedekking is gegeven en zeggen dat dit dus de bedekking is voor het hoofd tijdens het bidden / profeteren (dus kerkgaan)
Dat is dus verschil in interpretatie.
Er staat dus niet dat je altijd een hoofddoekje ofzo op moet. Alleen tijdens het bidden en profeteren.
Leuk dat je de Bijbel leest trouwens.
Groetjes Perez
Origineel gepost door super_marrokaan
aslaam oe 3aleikoem warahmatullahi wabarakatuhoe
aangezien het voor de christelijke vrouwen ook verplicht is om een hoofddoek te dragen. ja daar schrikken jullie wel van he...
1Korintiërs 11:4-6 blz. 155…Iedere man, die bidt of profeteert met bedekten hoofde, doet zijn hoofd schande aan. Maar iedere vrouw, die blootshoofd bidt of profeteert, doet haar hoofd schande aan…
In de kerk onder het bidden meneer. Zoals velen moslima's dat ook doen.
Onder het bidden hun hoofddoek om. Uit respect voor het gebed.
Niet voor de mannen of andere ehum(zeg al niks meer).
Nog iemand een niet schampere, cynische of verzuurde opmerking op de toch terechte opmerking van onze supermarokkaan? -edit- gaviel uitgezonderd -edit-
Origineel gepost door Bazba
Nog iemand een niet schampere, cynische of verzuurde opmerking op de toch terechte opmerking van onze supermarokkaan? -edit- gaviel uitgezonderd -edit-
Dank je voor de bloemen.
Niet een ieder heeft het geduld om door woorden heen te lezen en dan nog nette woorden terug te lanceren. :cool:
Origineel gepost door super_marrokaan
aslaam oe 3aleikoem warahmatullahi wabarakatuhoe, voor de moslims onder ons. en voor de niet moslims onder ons, goedenavond.
ik hoor steeds vaker dat er gediscussieerd word over de hoofddoeken van de moslimvrouwen. mensen hebben gelijk de neiging om te denken dat ze onderdrukt word, door haar geloof, haar man enz enz.
maar waarom zeggen ze dat niet tegen de christenen?
Nog zo'n type die probeerd met behulp van de bijbel het gelijk van de koran te bewijzen :confused:
Ik snap er steeds minder van :rolleyes:
Origineel gepost door Carolus
Ik moet je teleurstellen:
1. Christenen trekken zich al jaren niks meer aan van regeltjes in oeroude boeken, die vanuit een ons vreemde cultuur zijn geschreven. De Bijbel wordt gezien als een boek van en voor mensen. Over de inhoud wordt daarom niet (meer) dogmatisch gedaan (behalve misschien in de Bible-belt).
2. Deze hoofdbedekking slaat i.h.a. op het verblijf in de kerk en niet op ander maatschappelijk leven. Ook in de middeleeuwen liepen de vrouwen hier al met fier wapperende haren rond. Prachtig!
vertel deze bullshit in Ierland , Italie of hier bichterbij in de veluwe.
Origineel gepost door Grover
vertel deze bullshit in Ierland , Italie of hier bichterbij in de veluwe.
:schrik2:
? Waar op de veluwe???? Toch ook alleen op zondag?
Wat heb ik nu weer aan mijn pet hangen?
Niet alleen op Veluwe. Moet ik ze opnoemen in welke gemeenten er nog hoedjes gedragen worden zondag's in de kerk? Elspeet, Nunspeet, Alblasserdam, Werkendam, Gameren, Garderen, Urk, Staphorst, Nieuwleusen, Garderen, Vriezenveen, Zwolle, enz. enz. enz. Echt nog veel meer. Maar ik krijg kramp in m'n vingers dus stop ik.
Bazba, vertel me, welk stukje van mijn vorige opmerking was cynisch, schamper of verzuurd? Ik ben namelijk gek op opbouwende kritiek.
Groetjes Perez
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.