Bekijk originele versie : Rechtsgelijkheid van man en vrouw in de Islam: ook op seksueel gebied.
Hallo mensen,
Dit is een stukje uit een column van Abdulwahid van Bommel van een aantal jaar geleden. Ik wil dit graag met jullie delen.
' Weet dat zij als een gewaad zijn voor u, en u bent haar een gewaad (2: 187).'
De profeet (vzmh) heeft zelf uitleg gegeven over die door de Koran bedoelde tederheid: 'Werpt u niet als een dier op uw vrouw als een van u gemeenschap wil hebben, maar laat er tussen u beiden een afgezant zijn.'
Op de vraag ' Wat bedoelt u met die afgezant, o boodschapper van Allah?' antwoordde hij: 'Een kus en woorden die haar in de juiste stemming brengen.' Een beschaafde omschrijving van wat nu wel 'voorspel' wordt genoemd. De Koran gebruikt hier, zoals gewoonlijk, het principe van wederkerigheid: een gewaad zijn voor elkaar. Niet alleen zij voor hem, maar ook hij voor haar! De profeet (vzmh) heeft gezegd: 'Wanneer een moslimman de intentie heeft zijn vrouw met liefde te benaderen, heeft hij daarmee een twintigvoudige verdienste in het hiernamaals en worden hem veertig zonden kwijtgescholden. Wanneer hij haar hand in de zijne neemt, heeft hij een veertigvoudige verdienste in het hiernamaals en worden hem veertig zonden kwijtgescholden. Wanneer hij haar kust, heeft hij een zestigvoudige verdienste in het hiernamaals en worden hem zestig zonden vergeven. Wanneer hij tot haar ingaat, heeft hij een honderdtwintigvoudige verdienste in het hiernamaals en worden hem honderdtwintig zonden vergeven. Wanneer zij vervolgens opstaan om zich te reinigen, toont Allah (swt) hen aan zijn Engelen en zegt: 'Kijk naar mijn dienaren. Zij staan op in een koude nacht en ontdoen zich van de onreinheid (djanaba) die voortkomt uit geslachtsgemeenschap en zoeken Min welbehagen. Hun zonden zijn hen vergeven.'
Liefs,
Cina
zakia_1984
09-12-2002, 19:38
wisten jullie dat de islam als eerst ooit, gelijke rechten heeft toegekend aan zowel de man als de vrouw.
Uitgeblust
09-12-2002, 19:40
MOET DE VROUW ZICH DAAR OOK AAN HOUDEN OF MAG ZIJ ZICH WEL OP HAAR MAN WERPEN :rolleyes:
wie zegt dat islam achterlijk en oneerlijk is!
masha allah :zwaai:
zakia_1984
09-12-2002, 19:48
Origineel gepost door Tnawie
wie zegt dat islam achterlijk en oneerlijk is!
masha allah :zwaai: pim fortyun, maar ach.... :rolleyes:
Origineel gepost door zakia_1984
pim fortyun, maar ach.... :rolleyes:
hij mag nu alle ditails bespreken met de bedenker van de islam. :D
hij mag aan god uitleggen wat hij achterlijk en oneerlijk vindt.
t wordt een hete discusie ;) :stout:
zakia_1984
09-12-2002, 19:58
t wordt een hete discusie ;) :stout: hahahahah, jij hebt zeker dat ene plaatje gezien dat is rondgestuurd via de mail
Origineel gepost door zakia_1984
hahahahah, jij hebt zeker dat ene plaatje gezien dat is rondgestuurd via de mail
ik krijg nooit mailtjes, ik ben niet zon msn jongen. t enigste wat ik met internet doe is op yasmina komen.
de enigste mails die ik krijg, komen van yasmina(dat er iemand gereageerd heeft op een topic)
Jemal2002
09-12-2002, 21:16
Zogenaamde moslim mannen hebben van het geloof een eigen interpretatie gemaakt om tegen de vrouwen te gebruiken. Dit was er al voor de islam, dit komt ook in het christendom, en jodendom voor……..
Ik vind dat mannen nu de rechten van de vrouwen moeten respecteren als ze in de woorden van Allah (swt) geloven dan moeten ze alles accepteren en niet alleen die dingen die vrouwen benadelen…….
Moslim vrouwen moeten hun rechten weten en ze benadrukken! Accepteer niks minder…………klaar de profeet (vzmh) heeft ons veel voorbeelden achtergelaten om van te leren……….leren er van en gebruik het.
zakia_1984
09-12-2002, 21:23
ik krijg nooit mailtjes, ik ben niet zon msn jongen. t enigste wat ik met internet doe is op yasmina komen.
de enigste mails die ik krijg, komen van yasmina(dat er iemand gereageerd heeft op een topic) wees blij, ik krijg van mijn vriendinnen altijd hetzelfde mailtje 80 keer opgestuurd :rolleyes:
de enigste mails die ik krijg, komen van yasmina(dat er iemand gereageerd heeft op een topic)
Word je daar niet helemaal :maf2: van? Je kan het ook veranderen, dan krijg je die mailtjes niet meer...
/me is weer eens vriendelijk :D
flexiegirl
09-12-2002, 21:47
Salaam,
HAHAHAHAHAHAAHHAHAHHAHA
Mensen zijn zooo heilig goed hoor :D
ma3a salamaaa :zwaai:
Origineel gepost door flexiegirl
Salaam,
HAHAHAHAHAHAAHHAHAHHAHA
Mensen zijn zooo heilig goed hoor :D
ma3a salamaaa :zwaai:
:confused:
Explain....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.