Bekijk originele versie : marokkaanse jongeren!!!!!
Marokkaanse jongeren!!!!
hoi mensen,
De problematiek rond marokkaanse jongeren is enorm en lijkt alleen maar toe te nemen. Of het nou de media, wetenschappelijk onzerzoekers of politica betreft. Allen hebben het erover. Er is voor dit onderwerp aandacht genoeg, maar positieve resultaten zijn tot op de dag van vandaag niet echt bereikt.
Wat beweegt nou een marokkaanse jongen ertoe om te gaan stelen, om een bestaan te gaan leiden dat geen enkel perspectief lijkt te bieden? Het zijn vragen die ons allen bezighouden als we over deze jongeren nadenken.
Voor een onderzoek voor school, probeer ik deze vragen te beantwoorden. Graag zou ik jullie hulp hierbij willen hebben. Wat is jullie menig hierover? Hoe denk jij erover? Wat kan volgens jou een oplossing zijn?
Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor jullie hulp.
Thanks, :zwaai:
Hahaha waarom elke keer marokkaanse jongeren :jammer:
BentDagilia
09-12-2002, 19:35
Ik zal je proberen te helpen... :D
Nou er zijn genoeg jongens van 18 die een vette BMW hebben.. heel veel jongens kijken op tegen deze "vette jongens" Ze willen net als hem zijn willen geld en het leuke is: je hoeft er weinig voor te doen. Nee zoveel geld verdien je niet bij de Albert hijn.... Juist ja Drugs... Ze gaan dealen... Waarom omdat iedereen in hun buurt met prada loopt en een jas van 1500 euro... Ja hij kan toch niet zonder blijven.. en een Bmwtje wil diegen ook.. en ja Waarom niet dealen of stelen... Het komt dus door omgeving dat jongeren snel stelen.. ze willen veel geld verdienen in korte tijd en willen weinig ervoor doen.
Ik zelf vind dit bullshit... Ik bedoel het feit dat stelen en dealen enorm is toegenomen is omdat we steeds meer willen... 2 jaar geleden was nike in nu is het Prada... en ja prada is niet even GOEDKOOP als nike :D Je moet inderdaad wat centjes hebben... De meeste denken ook ( wat deels waar is ) dat je er alleen bij hoort als je Merk hebt en als je een rolex om je arm hebt... Dit zijn eigenlijk de waarden en normen van het straatleven.. als je geen vette rolex hebt en als je geen prada kan betalen dan hoor je er niet bij SORRY Dit is iets waar ik absoluut niet tegen kan ... ik bedoel dat is de reden waarom mensen zo snel in dat circuit belanden ze willen een rolex en Prada want anders horen ze er niet bij en ja dan ben je een NERDDDD....
Ik vind het jammer dat er veel gedealt wordt en gestolen , vooral als je ziet dat het jongeren zijn van rond de 16 en 18 die een hele leven voor zich hebben maar die het verzieken voor een paar extra centjes.. Ik heb veel mensen zien weggaan van het Vwo en havo omdat ze een baan hadden gevonden waar je iedere week 2000 Gulden kon verdienen.. Is niet niks toch...
Een oplossing is er niet... zolang mensen geldwolfen blijven kun je er niks tegen doen... je moet eerst proberen de jongeren te laten inzien dat je niet tof benta ls je dealt en steelt maar dat je ook tof kan zijn met een diploma op zak en een reputatie... Maar ja daarvoor heb je succesvolle mensen nodig die zijn er nog nietzoveel maar ik garandeer je die komen nog.. als je die succesvolle mensen aanspreekt en ze een keer meeneem naar die achterstands wijken dan zullen jongeren denken van hey ik wil net als hem worden.. ze zullen hem als Rolmodel gebruiken en dan zullen ze wel hun school afmaken en een fatsoenlijke baan vinden...
Ik Hoop dat ja hier wat aan hebt :D
Bent Dagilia
Origineel gepost door House
Hahaha waarom elke keer marokkaanse jongeren :jammer:
Hahhahah, is niet slecht bedoelt. Ik probeer juist het slechte beeld te verminderen, helemaal kan niet :confused: . Iedereen heeft tegenwoordig al zo snel zijn oordeel, als die b.v. een marokkaan ziet. Maakt niet uit wie je bent, ik denk dat elke marokkaan er mee geconfronteerd wordt. De ene wat meer dan de andere.
Ik hoop echt dat jullie mij ermee kunnen helpen.
thanks, :zwaai:
Origineel gepost door Bent Dagilia
Ik zal je proberen te helpen... :D
Nou er zijn genoeg jongens van 18 die een vette BMW hebben.. heel veel jongens kijken op tegen deze "vette jongens" Ze willen net als hem zijn willen geld en het leuke is: je hoeft er weinig voor te doen. Nee zoveel geld verdien je niet bij de Albert hijn.... Juist ja Drugs... Ze gaan dealen... Waarom omdat iedereen in hun buurt met prada loopt en een jas van 1500 euro... Ja hij kan toch niet zonder blijven.. en een Bmwtje wil diegen ook.. en ja Waarom niet dealen of stelen... Het komt dus door omgeving dat jongeren snel stelen.. ze willen veel geld verdienen in korte tijd en willen weinig ervoor doen.
Ik zelf vind dit bullshit... Ik bedoel het feit dat stelen en dealen enorm is toegenomen is omdat we steeds meer willen... 2 jaar geleden was nike in nu is het Prada... en ja prada is niet even GOEDKOOP als nike :D Je moet inderdaad wat centjes hebben... De meeste denken ook ( wat deels waar is ) dat je er alleen bij hoort als je Merk hebt en als je een rolex om je arm hebt... Dit zijn eigenlijk de waarden en normen van het straatleven.. als je geen vette rolex hebt en als je geen prada kan betalen dan hoor je er niet bij SORRY Dit is iets waar ik absoluut niet tegen kan ... ik bedoel dat is de reden waarom mensen zo snel in dat circuit belanden ze willen een rolex en Prada want anders horen ze er niet bij en ja dan ben je een NERDDDD....
Ik vind het jammer dat er veel gedealt wordt en gestolen , vooral als je ziet dat het jongeren zijn van rond de 16 en 18 die een hele leven voor zich hebben maar die het verzieken voor een paar extra centjes.. Ik heb veel mensen zien weggaan van het Vwo en havo omdat ze een baan hadden gevonden waar je iedere week 2000 Gulden kon verdienen.. Is niet niks toch...
Een oplossing is er niet... zolang mensen geldwolfen blijven kun je er niks tegen doen... je moet eerst proberen de jongeren te laten inzien dat je niet tof benta ls je dealt en steelt maar dat je ook tof kan zijn met een diploma op zak en een reputatie... Maar ja daarvoor heb je succesvolle mensen nodig die zijn er nog nietzoveel maar ik garandeer je die komen nog.. als je die succesvolle mensen aanspreekt en ze een keer meeneem naar die achterstands wijken dan zullen jongeren denken van hey ik wil net als hem worden.. ze zullen hem als Rolmodel gebruiken en dan zullen ze wel hun school afmaken en een fatsoenlijke baan vinden...
Ik Hoop dat ja hier wat aan hebt :D
Bent Dagilia
Hoi,
Als eerste wil ik je heel erg bedanken. Ja hier heb ik veel aan. Ik moet namelijk zoveel mogelijke verschillende meningen horen van mensen.
Nogmaals heel erg bedankt.
laboudanda
09-12-2002, 19:58
Origineel gepost door Alimah
Marokkaanse jongeren!!!!
hoi mensen,
De problematiek rond marokkaanse jongeren is enorm en lijkt alleen maar toe te nemen. Of het nou de media, wetenschappelijk onzerzoekers of politica betreft. Allen hebben het erover. Er is voor dit onderwerp aandacht genoeg, maar positieve resultaten zijn tot op de dag van vandaag niet echt bereikt.
Wat beweegt nou een marokkaanse jongen ertoe om te gaan stelen, om een bestaan te gaan leiden dat geen enkel perspectief lijkt te bieden? Het zijn vragen die ons allen bezighouden als we over deze jongeren nadenken.
Voor een onderzoek voor school, probeer ik deze vragen te beantwoorden. Graag zou ik jullie hulp hierbij willen hebben. Wat is jullie menig hierover? Hoe denk jij erover? Wat kan volgens jou een oplossing zijn?
Ik wil jullie alvast heel erg bedanken voor jullie hulp.
Gewoon TERUG sturen die HANDEL...en als ze niet willen ...DAN maar gewoon NEERSCHIETEN....POW POW ..you've obtained the elec gun now you can enter level 2..POW POW watch out for the MOCRO boss at the end of this level!
BUH BYE!
Origineel gepost door TonyD
salaam schoonheid!
goeie mensen worden altijd aangevallen door slechte, begrijp je dat nog niet dan......luister maar naar Raymtzer " ze willen ons wat maken"
ik ben trots op hem, om dat hij ze door heeft die teriglijers die ons niet kunnen uitstaan....wij zijn de supriure ras (niet blank en blauwe ogen zoals hitler beweerde)
capich miamori
Hahahhaha, ja maar waarom worden de goeie aangevallen door de slechte, kan je dat vertellen. Waarom moeten altijd de goeie lijden?
Waarom kunnen mensen niet genoegen nemen met wat we zijn???
WHY?????
BentDagilia
09-12-2002, 20:01
Tony d... raymzter vergelijkt zichzelf met de profeet Mohammed en op het eind zegt ie niet iedereen over een kam scheren terwijl hij dat zelf doet met ZE willen ONS wat maken...
Ik vind hem niks :D
Bent Dagilia
zakia_1984
09-12-2002, 20:02
bent dagilia, precies
Origineel gepost door laboudanda
Gewoon TERUG sturen die HANDEL...en als ze niet willen ...DAN maar gewoon NEERSCHIETEN....POW POW ..you've obtained the elec gun now you can enter level 2..POW POW watch out for the MOCRO boss at the end of this level!
BUH BYE!
:D :D , zo makkelijk gaat het niet...helaas. Anders zat ik hier nu niet.
:zwaai:
laboudanda
09-12-2002, 20:09
:D :D , zo makkelijk gaat het niet...helaas. Anders zat ik hier nu niet.
:zwaai:
Alles kan tegenwoordig....
Gewoon Neerhalen....als ze niet luisteren moeten ze het maar voelen....zoals u weet zijn er vandaag 102 sandalen rond gevlogen in den haag! PAPA en MAMA van tuig marokkanen zijn BOOS!
Als deze OPTIE niet te behalen is...dan is het een kwestie van TERUG STUREN of de CEL in...maar dan wel zonder PIZZA en TV etc.. blah blah...en toen ging die man met rode baard dood hij zei: your only hope is to survive this level..piw krrrr....watch out boss is approaching...bzzzz krrr...error.....you've defeated the boss..congratulations....you have succeeded ...now you have to revenge the man with the red beard!
BUH BYE einde Computer spel verhaal!
Oke mensen ik zal het jullie gemakkelijker maken:
De omgeving van de Marokkaanse jongeren is een van de belangrijkste factoren, die naar voren komen naar de oorzaken van de problematiek rond de Marokkaanse jongeren. Over het algemeen groeien de Marokkaanse jongeren op in achterstandwijken, waar een gemiddelde Nederlandse gezin liever niet zou willen wonen. U moet dan denken aan wijken met veel drugsoverlast en criminaliteit. Het kind komt zo vrijwel automatisch verkeerd terecht. Vaak zijn er geen goede voorbeelden in de omgeving waarmee het kind zich mee kan identificeren.
Waar of niet waar? En waarom?
laboudanda
09-12-2002, 20:16
Oke mensen ik zal het jullie gemakkelijker maken:
De omgeving van de Marokkaanse jongeren is een van de belangrijkste factoren, die naar voren komen naar de oorzaken van de problematiek rond de Marokkaanse jongeren. Over het algemeen groeien de Marokkaanse jongeren op in achterstandwijken, waar een gemiddelde Nederlandse gezin liever niet zou willen wonen. U moet dan denken aan wijken met veel drugsoverlast en criminaliteit. Het kind komt zo vrijwel automatisch verkeerd terecht. Vaak zijn er geen goede voorbeelden in de omgeving waarmee het kind zich mee kan identificeren.
Niks ervan dat zijn gewoon smoesjes.....je moet HERSENS hebben om geen Crimineel te worden ......en dat hebben ze blijkbaar niet...
Tjeeesh.....
TOI TOI dan maar weer!
BentDagilia
09-12-2002, 20:18
Laboudanda...
Ik zit in een havo vwo klas en ik heb met veel jongens gezeten in de klas die er mee gekapt zijn en niet om PILOOT te worden maar ja om te gaan dealen.. het heeft te maken met vrienden .. echt ze hebben zo een grote invloed op je dat wil je niet weten!!!!
hersens of geen hersens de verleiding kan groot zijn
Bent Dagilia
hoi nog een stelling:
Een andere probleem dat de Marokkaanse jongeren teistert, is de passiviteit binnen deze gemeenschap. Men wilt of durft geen verantwoordelijkheid op zich te nemen. De meeste Marokkaanse jongeren willen alles voorgekauwd krijgen en hoewel ze vaak wel vinden dat er iets veranderd moet worden, dragen ze zelf geen uitvoerbare oplossingen aan. Ze leggen zich veelal bij de situatie neer en geloven niet dat ze bij machte zijn iets te veranderen. Daar komt nog bij dat ze altijd de schuld aan een ander geven. Nooit ligt de fout of zelfs de oplossing bij henzelf.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.