Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : triest........

Toufik19
09-12-2002, 19:08

Na zo een tijdje op dit forum rondgespookt te hebben,moet ik toegeven dat niemand(of zeer weinigen)effectief iets geleerd hebben uit de geschiedenis.Overal waar je kijkt,zie je harame dingen en onrecht. De jongens en meisjes laten zich tegenwoordig leiden door hun dierlijke lusten en beseffen totaal niet wat ze allemaal aanrichten. De marokkanen kennen tegenwoordig het verschil niet meer tussen cultuur en geloof.iedereen interpreteert het op zijn eigen manier en dit heeft verschillende gevolgen.Waarom is het zo moeilijk om eens logisch na te denken en op te houden met die eeuwigdurende nutteloze discussies?Het is jammer om te zien dat cultuur tegenwoordig bijna steeds boven geloof staat,en zeer irritant als je er het slachtoffer van bent.Iedereen zegt wel dat hij een moslim is,en we vasten allemaal,en we proberen allemaal goed te doen,maar steeds zijn er die zaken die bewijzen dat je dan toch niet zo praktiserend bent als je zegt. Is er hier dan echt niemand die leert uit de voorbeelden van de profeet(vzmh)?we willen wel,maar.........en dan een steeds wederkerend excuus. Zoals ik al enige tijd geleden zei dat alle tekenen die het einde van de wereld inluiden bijna voltooid zijn,dan is er nog niemand die er echt belang aan hecht.Ergens diep in mijn hart ben ik blij dat het binnenkort gedaan is met deze wereld,en anderzijds denk ik dan weer dan degenen die gestraft zullen worden puur uit hun vroegere blindheid.Voor mij hoeft het allemaal niet,ik ben nu tevreden met mijn leven.Mijn leven begint nu stilaan in vorm te komen,en ik heb God en mijn ware liefde.Vroeger dacht ik dat materiele rijkdom je gelukkig maakt,maar nu denk ik er heel anders over.of zoals de profeet(vzmh) zei:wees tevreden met wat je hebt,en je bent de gelukkigste persoon op aarde.Voor mij is dit alvast waarheid,en daar ben ik dankbaar voor. Dit wou ik even kwijt,en om te laten zien wie ik echt ben.Staar jullie niet blind op mijn reacties op jullie topics maar kijk alles vanuit een breed oogpunt.

zakia_1984
09-12-2002, 19:11
Goed gesproken. Ben het met je eens.

SAMMYGIRL
09-12-2002, 19:12
Origineel gepost door Toufik19 Na zo een tijdje op dit forum rondgespookt te hebben,moet ik toegeven dat niemand(of zeer weinigen)effectief iets geleerd hebben uit de geschiedenis.Overal waar je kijkt,zie je harame dingen en onrecht. De jongens en meisjes laten zich tegenwoordig leiden door hun dierlijke lusten en beseffen totaal niet wat ze allemaal aanrichten. De marokkanen kennen tegenwoordig het verschil niet meer tussen cultuur en geloof.iedereen interpreteert het op zijn eigen manier en dit heeft verschillende gevolgen.Waarom is het zo moeilijk om eens logisch na te denken en op te houden met die eeuwigdurende nutteloze discussies?Het is jammer om te zien dat cultuur tegenwoordig bijna steeds boven geloof staat,en zeer irritant als je er het slachtoffer van bent.Iedereen zegt wel dat hij een moslim is,en we vasten allemaal,en we proberen allemaal goed te doen,maar steeds zijn er die zaken die bewijzen dat je dan toch niet zo praktiserend bent als je zegt. Is er hier dan echt niemand die leert uit de voorbeelden van de profeet(vzmh)?we willen wel,maar.........en dan een steeds wederkerend excuus. Zoals ik al enige tijd geleden zei dat alle tekenen die het einde van de wereld inluiden bijna voltooid zijn,dan is er nog niemand die er echt belang aan hecht.Ergens diep in mijn hart ben ik blij dat het binnenkort gedaan is met deze wereld,en anderzijds denk ik dan weer dan degenen die gestraft zullen worden puur uit hun vroegere blindheid.Voor mij hoeft het allemaal niet,ik ben nu tevreden met mijn leven.Mijn leven begint nu stilaan in vorm te komen,en ik heb God en mijn ware liefde.Vroeger dacht ik dat materiele rijkdom je gelukkig maakt,maar nu denk ik er heel anders over.of zoals de profeet(vzmh) zei:wees tevreden met wat je hebt,en je bent de gelukkigste persoon op aarde.Voor mij is dit alvast waarheid,en daar ben ik dankbaar voor. Dit wou ik even kwijt,en om te laten zien wie ik echt ben.Staar jullie niet blind op mijn reacties op jullie topics maar kijk alles vanuit een breed oogpunt. :goedzo: je hebt gelijk!!

SweetRose
09-12-2002, 19:14
hier gaat iedereen het eens met je zijn..maar op de andere topics wanneer jij iets hards zegt, zijn ze kwaad ofzo hé ?? snap je me ik ben het natuurlijk met je eens..was ik altijd al hoor....:)

Chaimaa
09-12-2002, 19:15

Origineel gepost door Toufik19 Na zo een tijdje op dit forum rondgespookt te hebben,moet ik toegeven dat niemand(of zeer weinigen)effectief iets geleerd hebben uit de geschiedenis.Overal waar je kijkt,zie je harame dingen en onrecht. De jongens en meisjes laten zich tegenwoordig leiden door hun dierlijke lusten en beseffen totaal niet wat ze allemaal aanrichten. De marokkanen kennen tegenwoordig het verschil niet meer tussen cultuur en geloof.iedereen interpreteert het op zijn eigen manier en dit heeft verschillende gevolgen.Waarom is het zo moeilijk om eens logisch na te denken en op te houden met die eeuwigdurende nutteloze discussies?Het is jammer om te zien dat cultuur tegenwoordig bijna steeds boven geloof staat,en zeer irritant als je er het slachtoffer van bent.Iedereen zegt wel dat hij een moslim is,en we vasten allemaal,en we proberen allemaal goed te doen,maar steeds zijn er die zaken die bewijzen dat je dan toch niet zo praktiserend bent als je zegt. Is er hier dan echt niemand die leert uit de voorbeelden van de profeet(vzmh)?we willen wel,maar.........en dan een steeds wederkerend excuus. Zoals ik al enige tijd geleden zei dat alle tekenen die het einde van de wereld inluiden bijna voltooid zijn,dan is er nog niemand die er echt belang aan hecht.Ergens diep in mijn hart ben ik blij dat het binnenkort gedaan is met deze wereld,en anderzijds denk ik dan weer dan degenen die gestraft zullen worden puur uit hun vroegere blindheid.Voor mij hoeft het allemaal niet,ik ben nu tevreden met mijn leven.Mijn leven begint nu stilaan in vorm te komen,en ik heb God en mijn ware liefde.Vroeger dacht ik dat materiele rijkdom je gelukkig maakt,maar nu denk ik er heel anders over.of zoals de profeet(vzmh) zei:wees tevreden met wat je hebt,en je bent de gelukkigste persoon op aarde.Voor mij is dit alvast waarheid,en daar ben ik dankbaar voor. Dit wou ik even kwijt,en om te laten zien wie ik echt ben.Staar jullie niet blind op mijn reacties op jullie topics maar kijk alles vanuit een breed oogpunt. zo zo ben trots op je touf :D

Toufik19
09-12-2002, 19:17
Origineel gepost door zin 'n midar hier gaat iedereen het eens met je zijn..maar op de andere topics wanneer jij iets hards zegt, zijn ze kwaad ofzo hé ?? snap je me wanneer ik iets hards zeg,is het omdat ik het oneens ben met de stelling van hun.lees bijvoorbeeld mijn reactie op benali in topic:"heb je ooit relatie gehad en heb je er spijt van?"en je zult het beter begrijpen. soms heb je geen keus dan hard te zijn.

fatimab
09-12-2002, 19:52
Origineel gepost door Toufik19 Na zo een tijdje op dit forum rondgespookt te hebben,moet ik toegeven dat niemand(of zeer weinigen)effectief iets geleerd hebben uit de geschiedenis.Overal waar je kijkt,zie je harame dingen en onrecht. De jongens en meisjes laten zich tegenwoordig leiden door hun dierlijke lusten en beseffen totaal niet wat ze allemaal aanrichten. De marokkanen kennen tegenwoordig het verschil niet meer tussen cultuur en geloof.iedereen interpreteert het op zijn eigen manier en dit heeft verschillende gevolgen.Waarom is het zo moeilijk om eens logisch na te denken en op te houden met die eeuwigdurende nutteloze discussies?Het is jammer om te zien dat cultuur tegenwoordig bijna steeds boven geloof staat,en zeer irritant als je er het slachtoffer van bent.Iedereen zegt wel dat hij een moslim is,en we vasten allemaal,en we proberen allemaal goed te doen,maar steeds zijn er die zaken die bewijzen dat je dan toch niet zo praktiserend bent als je zegt. Is er hier dan echt niemand die leert uit de voorbeelden van de profeet(vzmh)?we willen wel,maar.........en dan een steeds wederkerend excuus. Zoals ik al enige tijd geleden zei dat alle tekenen die het einde van de wereld inluiden bijna voltooid zijn,dan is er nog niemand die er echt belang aan hecht.Ergens diep in mijn hart ben ik blij dat het binnenkort gedaan is met deze wereld,en anderzijds denk ik dan weer dan degenen die gestraft zullen worden puur uit hun vroegere blindheid.Voor mij hoeft het allemaal niet,ik ben nu tevreden met mijn leven.Mijn leven begint nu stilaan in vorm te komen,en ik heb God en mijn ware liefde.Vroeger dacht ik dat materiele rijkdom je gelukkig maakt,maar nu denk ik er heel anders over.of zoals de profeet(vzmh) zei:wees tevreden met wat je hebt,en je bent de gelukkigste persoon op aarde.Voor mij is dit alvast waarheid,en daar ben ik dankbaar voor. Dit wou ik even kwijt,en om te laten zien wie ik echt ben.Staar jullie niet blind op mijn reacties op jullie topics maar kijk alles vanuit een breed oogpunt. eindelijk iemand die gebruik maak van zijn verstand!!!!! El hamdoelillah er zijn nog goeie mensen onder ons! en zin_n midar waar blijf je???

delft
09-12-2002, 20:14
Origineel gepost door Toufik19 Na zo een tijdje op dit forum rondgespookt te hebben,moet ik toegeven dat niemand(of zeer weinigen)effectief iets geleerd hebben uit de geschiedenis.Overal waar je kijkt,zie je harame dingen en onrecht. De jongens en meisjes laten zich tegenwoordig leiden door hun dierlijke lusten en beseffen totaal niet wat ze allemaal aanrichten. De marokkanen kennen tegenwoordig het verschil niet meer tussen cultuur en geloof.iedereen interpreteert het op zijn eigen manier en dit heeft verschillende gevolgen.Waarom is het zo moeilijk om eens logisch na te denken en op te houden met die eeuwigdurende nutteloze discussies?Het is jammer om te zien dat cultuur tegenwoordig bijna steeds boven geloof staat,en zeer irritant als je er het slachtoffer van bent.Iedereen zegt wel dat hij een moslim is,en we vasten allemaal,en we proberen allemaal goed te doen,maar steeds zijn er die zaken die bewijzen dat je dan toch niet zo praktiserend bent als je zegt. Is er hier dan echt niemand die leert uit de voorbeelden van de profeet(vzmh)?we willen wel,maar.........en dan een steeds wederkerend excuus. Zoals ik al enige tijd geleden zei dat alle tekenen die het einde van de wereld inluiden bijna voltooid zijn,dan is er nog niemand die er echt belang aan hecht.Ergens diep in mijn hart ben ik blij dat het binnenkort gedaan is met deze wereld,en anderzijds denk ik dan weer dan degenen die gestraft zullen worden puur uit hun vroegere blindheid.Voor mij hoeft het allemaal niet,ik ben nu tevreden met mijn leven.Mijn leven begint nu stilaan in vorm te komen,en ik heb God en mijn ware liefde.Vroeger dacht ik dat materiele rijkdom je gelukkig maakt,maar nu denk ik er heel anders over.of zoals de profeet(vzmh) zei:wees tevreden met wat je hebt,en je bent de gelukkigste persoon op aarde.Voor mij is dit alvast waarheid,en daar ben ik dankbaar voor. Dit wou ik even kwijt,en om te laten zien wie ik echt ben.Staar jullie niet blind op mijn reacties op jullie topics maar kijk alles vanuit een breed oogpunt. salam, bismi Allahi Arrahmani Arrahim wa qol Rabbi zidni 3ilmaa mog Allah ons leiden op het rechte pad

Toufik19
09-12-2002, 20:29
Origineel gepost door delft salam, bismi Allahi Arrahmani Arrahim wa qol Rabbi zidni 3ilmaa mog Allah ons leiden op het rechte pad Wie moet ons anders leiden?Uiteindelijk is Allah de enige die je kan helpen.

Noa
09-12-2002, 20:34
Origineel gepost door delft salam, bismi Allahi Arrahmani Arrahim wa qol Rabbi zidni 3ilmaa mog Allah ons leiden op het rechte pad Allah oe ma amin!!!

maghrabia82
09-12-2002, 20:39
mooie verwoord.......machaallah...

SweetLady
09-12-2002, 20:46
Origineel gepost door Toufik19 Wie moet ons anders leiden?Uiteindelijk is Allah de enige die je kan helpen. Wallah Iella :zwaai:

Toufik19
09-12-2002, 23:32
Origineel gepost door delft salam dacht jij dat ik iets anders beweer of zo? nee,misschien was mijn woordkeuze niet perfect,maar ik bedoelde enkel dat Allah uiteindelijk de enige is die je echt kan helpen en buiten hem is er niemand.

delft
09-12-2002, 23:35
salam toufik, jij bent nu op het net? groetjes dan.