Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Al-Qaeda plant zelfmoordaanslagen in New York'

Pagina's : [1] 2 3

asma_201
01-08-2004, 16:00

'Al-Qaeda plant zelfmoordaanslagen in New York' NEW YORK (ANP) - Het terreurnetwerk al-Qaeda van Osama bin Laden is bezig met het plannen van zelfmoordaanslagen op bedrijven of grote openbare instellingen in New York. Dat meldden de nieuwszender ABC en The New York Times zondag. Beide media meldden dat de politie en de federale autoriteiten op het gebied van terrorismebestrijding 'ongewoon bezorgd' zijn over de nieuwe informatie. Volgens ABC hebben federale en plaatselijke politie informatie over dreigende aanslagen gekregen van buitenlandse bronnen. Die informatie zou duidelijker zijn dan ,,het gebruikelijke geklets'' van terroristen dat anders onderschept wordt. The New York Times meldde dat de politie van New York beheerders van gebouwen en bewakingsdiensten van bedrijven zaterdag heeft gewaarschuwd dat zij waakzaam moeten zijn, in het bijzonder wat betreft voertuigen vol explosieven en chemicaliƫn die in ventilatiesystemen kunnen worden geplaatst. Smokkelen niet-Arrabische terroristen ABC meldde verder dat bronnen binnen de inlichtingendiensten hebben verteld dat al-Qaeda van plan is niet-Arabische terroristen in de Verenigde Staten binnen te smokkelen vanuit Mexico. New York is van 30 augustus tot 2 september gastheer van de Republikeinse conventie in Madison Square Garden. Die bijeenkomst brengt een groot aantal regeringsfunctionarissen naar de stad. Daarom zijn de politie en andere diensten nu al in verhoogde staat van paraatheid. Geactualiseerd om 08.26 uur SP!TS Actueel, zondag 01 augustus 2004, 15:43.

asma_201
01-08-2004, 16:01
zeiden ze ook over scheveningen....dat daar een zelfmoordaanslag zo komen, bleek vals alarm..

Deliana
01-08-2004, 16:03
Bij de eerste aanslag hebben ze een Bengaalse tijger losgelaten, geen gewonden, wel enige blikschade. :D Ontsnapte tijger dwaalt door New York NEW YORK - Een witte tijger die uit een circus was ontsnapt, heeft een wandeling van twee kilometer door New York gemaakt. Het dier veroorzaakte een verkeersongeluk waarbij vijf auto's betrokken waren. Enkele personen raakten lichtgewond. De Bengaalse tijger Apollo zelf deed geen vlieg kwaad tijdens zijn wandeling van twintig minuten door de stadsjungle, meldden lokale media zondag. Hij dwaalde wat door een park, voordat hij over een snelweg rende en automobilisten verraste. Zijn trainer lokte hem uiteindelijk met vlees terug in de kooi.

tonk
01-08-2004, 16:11
Origineel gepost door SjeikhSpeare2 Het is duidelijk dat insjallah een aanval zal zijn;; maar het zal onverwachts zijn . Tevens wil de sjeikh Usama dat het een aanval wordt die hetzelfde of een groetere effect heeft dan die van 9/11... Moge Allah de mujahideen steunen. Je denkt toch niet echt dat Allah het met dergelijke aanslagen en terreur eens is??

tonk
01-08-2004, 16:17

Origineel gepost door SjeikhSpeare2 hetis een plicht in de islam om de vijanden van Allah angst aan te jagen en te terroriseren. de middelen daartoe verandert met de tijden. :) Leuke religie. :rolleyes: Maar vraagje: wie zijn er allemaal vijanden van Allah?

asma_201
01-08-2004, 16:17
maar geen onschuldige mensen doden...

asma_201
01-08-2004, 16:19
ongelovigen zijn vijanden van Allah...

tonk
01-08-2004, 16:22
Origineel gepost door asma_201 ongelovigen zijn vijanden van Allah... Ik hoop voor mezelf dat ik nog wel onschuldig ben dan, anders ziet het er slecht voor me uit.

asma_201
01-08-2004, 16:26
Origineel gepost door tonk Ik hoop voor mezelf dat ik nog wel onschuldig ben dan, anders ziet het er slecht voor me uit. ja meid... ;)

tetouani79
01-08-2004, 18:23
Origineel gepost door asma_201 'Al-Qaeda plant zelfmoordaanslagen in New York' NEW YORK (ANP) - Het terreurnetwerk al-Qaeda van Osama bin Laden is bezig met het plannen van zelfmoordaanslagen op bedrijven of grote openbare instellingen in New York. Dat meldden de nieuwszender ABC en The New York Times zondag. Beide media meldden dat de politie en de federale autoriteiten op het gebied van terrorismebestrijding 'ongewoon bezorgd' zijn over de nieuwe informatie. Volgens ABC hebben federale en plaatselijke politie informatie over dreigende aanslagen gekregen van buitenlandse bronnen. Die informatie zou duidelijker zijn dan ,,het gebruikelijke geklets'' van terroristen dat anders onderschept wordt. The New York Times meldde dat de politie van New York beheerders van gebouwen en bewakingsdiensten van bedrijven zaterdag heeft gewaarschuwd dat zij waakzaam moeten zijn, in het bijzonder wat betreft voertuigen vol explosieven en chemicaliƫn die in ventilatiesystemen kunnen worden geplaatst. Smokkelen niet-Arrabische terroristen ABC meldde verder dat bronnen binnen de inlichtingendiensten hebben verteld dat al-Qaeda van plan is niet-Arabische terroristen in de Verenigde Staten binnen te smokkelen vanuit Mexico. New York is van 30 augustus tot 2 september gastheer van de Republikeinse conventie in Madison Square Garden. Die bijeenkomst brengt een groot aantal regeringsfunctionarissen naar de stad. Daarom zijn de politie en andere diensten nu al in verhoogde staat van paraatheid. Geactualiseerd om 08.26 uur SP!TS Actueel, zondag 01 augustus 2004, 15:43. weer een verkiezing stunt van bush en zijn naasten. waarom zeg ik dit. ik heb farenheit 9/11 gezien en wat je daar ziet zet je wel aan het denken. bush wil alles doen om de verkiezingen te winnen. hij had 4jaar gelede in de staan miami eerst verloren en even later zeggen ze dat er een telfout is geweest. bush was gehaat tot er een aanslag was(9/11) dit heeft hij misbruikt omdat hij zag dat het volk hem steunde toen hij met zijn leugens begon. hij gaat zo door en valt irak binnen. er zijn geen chemische wapens in dat land en ze hebben geen banden met al qaida. lekker is die bush!!! alles is met een leugen begonnen en hij gaat nu weer door. verspreidt informatie wat niet klopt en er beter van te worden. maar gelukkig is de amerikaan wakker geschudt door deze oorlog in irak en zal hem weg stemmen hoop ik. een wereld is beter zonder een geke terrorist die alles denkt te kunnen doen in de naam van de beschaafde wereld. hij heeft saddam afgezet en wordt door zijn volk afgezet, als hij niet weer fals gaat spelen.

arabchrstn
01-08-2004, 19:53
Ondanks dat ik een Bush-opponent ben, vind ik Fahrenheit nu niet het toonbeeld van journalistiek. Meer amusement dan jounalistieke objectiviteit. SjeikSpeare: Ben bereid aan te nemen dat je 'moet strijden tegen ongelovigen'. Puur theologisch gezien kom je dan in een lastige positie. De islam duidt christenen aan als 'gelovigen'. Het doden van gelovigen is uitdrukkelijk verboden. Hoe beoordeel jij of iemand gelovig is of niet? Veel amerikaanse soldate zijn christen (en ook moslim). Daarnaast zijn de meeste doden die vallen in Irak, geen buitenlanders, maar gewone Irakezen. Moslims in negen van de tien gevallen. Of heft de intentie nu opeens deze regelgeving van Allah op. Is het nu opeens niet meer van toepassing? Termen als 'vijand van de islam' zijn natuurlijk volstrekt subjectief. Jij vind misschien andere mensen 'vijand', dan jouw medemoslim.

tetouani79
01-08-2004, 20:03
Origineel gepost door arabchrstn Ondanks dat ik een Bush-opponent ben, vind ik Fahrenheit nu niet het toonbeeld van journalistiek. Meer amusement dan jounalistieke objectiviteit. SjeikSpeare: Ben bereid aan te nemen dat je 'moet strijden tegen ongelovigen'. Puur theologisch gezien kom je dan in een lastige positie. De islam duidt christenen aan als 'gelovigen'. Het doden van gelovigen is uitdrukkelijk verboden. Hoe beoordeel jij of iemand gelovig is of niet? Veel amerikaanse soldate zijn christen (en ook moslim). Daarnaast zijn de meeste doden die vallen in Irak, geen buitenlanders, maar gewone Irakezen. Moslims in negen van de tien gevallen. Of heft de intentie nu opeens deze regelgeving van Allah op. Is het nu opeens niet meer van toepassing? Termen als 'vijand van de islam' zijn natuurlijk volstrekt subjectief. Jij vind misschien andere mensen 'vijand', dan jouw medemoslim. de islam zegt dat het doden van een mens haram is. mits deze jou, je land, geloof aantast. ik zeg niet dat het doden van de soldaten rechtvaardig is. ik keur het persoonlijk af, al die slacht partijen. niemand wenst en hoeft op die manier behandeld te worden. aan de andere kant hebben die soldaten daar niks te zoeken. ze zijn door gedraaid en gaan mensen mishandelen. hoe zou jij het vinden als jij in je huis verkracht wordt of iets in je kont krijgt. of je vrouw/zus/moeder mishandeld en verkracht zien worden. wat ik wil zeggen is dat bush de boosdoener is. hij heeft de wereld misleidt tot een oorlog wat zijn vader niet had kunnen afmaken. hij wilde met de eer ervan door gaan. wat je echter ziet is het tegenovergestelde. hij krijgt steeds meer kritiek en lijkt het te gaan veliezen(hoop ik). saddam was een sadist van eerste klase. wat hij gedaan heeft kan niemand goed praten, maar om dan een reden verzienen om een land aan te vallen, een volk uit te moorden om een man. dan moet je zelf een grotere sadist zijn. die mensen die sterven hebben niks met het geschil te maken. ze worden van twee kanten afgeslacht. van de kant van de strijdkracht(moslim strijders) en van de amerkaanse kant. als de amerikanen en de rest dat land verlaten en het aan de mensen over laten daar. als de de UN een oogje in het zeil houdt over de gang van zaken daar dan was het nooit zo ver gekomen.

arabchrstn
01-08-2004, 20:15
"de islam zegt dat het doden van een mens haram is. mits deze jou, je land, geloof aantast." Dat is dus juist het subjectieve. Wat is 'aangetast'. Als ik jou vanwege je moslimidentiteit een potje gaat open uitschelden, tast ik in wezen jouw geloof aan. Lijkt mij nog niet direct een reden mij te doden. Met alle respect: mijn vraag was een theologische vraag. De actualiteit van dit moment is meer dan verschrikkelijk. ZOals er vele plekken op de wereld zijn waar momemteel verschrikkelijke dingen gebeuren. Menselijk gezien kan ik de actie-reactie volledig begrijpen. Waarschijnlijk zou ik in jouw voorbeelden hetzelfde doen. Als Amerikaanse soldaat, of als Irakese moslim. The point is de theologische setting die aan dit conflict gegeven wordt. Ik neem aan dat Allah geen veranderlijke regels gegeven heeft. De islam zegt dat gelovigen niet gedood mogen worden (je er zelfs respect voor moet hebben). Regel is regel. Spant men Allah voor het karretje? Of is de werkelijk wil van Allah, dat iedere moslim die zich aangevallen VOELT, gelegitimeerd is te doden.

arabchrstn
01-08-2004, 20:16
Overigens weet ik nog zo net niet of Bush gaat verliezen.

arabchrstn
01-08-2004, 20:24

Pregnant is dat Bush jr. vier jaar geleden op de troon gekomen is door onder andere moslims. Amerikaanse moslims stemmen over het algemeen Republikeins. (zeg nu zelf, als je deze punten tot je laat doordringen: 'gelovig', 'tegen abortus, 'tegen homohuwelijk', 'tegen euthanasie', 'gezin als hoeksteen'. Lijken mij redenen voor een moslim om deze persoon te stemmen.)

Pagina's : [1] 2 3