Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

Bekijk volle/desktop versie : Puber meisjes die aan het ontsporen zijn......

Pagina's : 1 [2] 3 4 5

juf.
21-05-2010, 21:36

Ik vind het erg zorgbarend hoe de meisjes tegenwoordig bezig kunnen zijn (zie mijn topic over mijn leerling). Mijn generatie was allang blij als zij konden doorsturen en zich kon ontwikkelen, nu is het alleen maar: uiterlijk, jongens, uitgaan en dan trouwen. Natuurlijk zijn er gelukkig nog veel brave meisjes, maar toch vraag ik mij heel vaak wat er precies in hun hoofd omgaat!:(

wonderlijk
21-05-2010, 21:38
Ik vind het erg zorgbarend hoe de meisjes tegenwoordig bezig kunnen zijn (zie mijn topic over mijn leerling). Mijn generatie was allang blij als zij konden doorsturen en zich kon ontwikkelen, nu is het alleen maar: uiterlijk, jongens, uitgaan en dan trouwen. Natuurlijk zijn er gelukkig nog veel brave meisjes, maar toch vraag ik mij heel vaak wat er precies in hun hoofd omgaat!:( Uhhh, uiterlijk, jongens, uitgaan en trouwen:rolleyes:

Niesj_
21-05-2010, 21:38
Mijn vader zou mij levend villen. :hihi: Veel mensen zeggen je moet je kind niet te streng opvoeden, maar dat is nonsens. Pubers willen vaak gekke dingen doen en als je dan een strenge ouder hebt die dat altijd is geweest, dan gaat dat niet zo snel. Dat ben ik gedeeltelijk met jou eens. Uit onderzoek is gebleken dat een strenge maar betrokken opvoedingsstijl het beste is. Maar er moet wel ruimte zijn voor het kind om fouten te maken en bovendien ligt het vaak voor een groot deel aan de ouders zelf dat het zo ver is gekomen met hun kind.

Rach_
21-05-2010, 21:40
3anas a3moed. Enige wat zal helpen. Taf tsirit ed tzjebded gess. ik versta geen berbers, maar ik versta wel t tweede woordje en ja idd!! 100% gelijk

Alae
21-05-2010, 21:41

Ben het helemaal met je eens. Op dit moment hebben haar vrienden of andere leeftijdsgenoten waarschijnlijk veel invloed op haar.. alleen die zouden haar eventueel nog kunnen helpen. Als de ouders te soft zijn geweest in de opvoeding, dan zijn ze nu te laat. Ze zal dan echt niet meer naar ze luisteren. Dus dat. Je moet als ouder van een puber niet al te softy met je kind omgaan. Praat veel met hem/haar en leg uit wat wel en niet goed is. Er zijn ouders die kinderen hun gang laten gaan. Dan denk dat kind: pa en ma zijn toch ongeïnteresseerd dus als ik iets fouts doe dan zullen ze er heus niet erachter komen. Ze weten niet wat de consequenties zijn.

Alae
21-05-2010, 21:43
ik versta geen berbers, maar ik versta wel t tweede woordje en ja idd!! 100% gelijk Slaan helpt echt niet. Dan gaat ze haar NOG depri voelen en NOG meer rare dingen uitspoken. Het kind wordt bang voor haar ouders en dan gaat ze een andere plek zoeken zodat ze zich daar veilig kan voelen.

anoo
21-05-2010, 21:44
Iedereen heeft hier met opvoeden en ze heeft gewoon een nette opvoeding gehad, haar andere zussen en broers zijn wel gewoon op de rechte pad, het is haar karakter. Mijn tante en oom zijn niet te vrij maar ook niet te streng. Gewoon een fijne opvoeding gehad en een leuke gezin. Het is puur mis gegaan toen ze naar de middelbare school is gegaan en vriendinnentjes kreeg die niet een hele goede invloed op haar hebben. Hier schuif ik overigens de schuld niet alleen op vriendinnen want ze laat zich zelf lijden he..

Alae
21-05-2010, 21:45
Waarom ga je niet met haar praten?

JETLI
21-05-2010, 21:47
3anas a3moed. Enige wat zal helpen. Taf tsirit ed tzjebded gess. :hihi: :hihi:

Aboe_Qaboe
21-05-2010, 21:47
En een 17 jarige vrouw die (wie weet) 3 keer abortus heeft gepleegd, noem je een puber. :gniffel: Dat komt er van wanneer in de meeste gezinnen niet meer sprake is van een duidelijk rolpatroon. Wanneer de vader namelijk bellemerd wordt in het uitvoeren van zijn mannelijke taken. :moe:

Oem_Imran
21-05-2010, 21:49
Salamoe Alaykom zuster, Dat is inderdaad een vervelende situatie, met name voor je tante. Feit is dat hier iets aan gedaan moet worden voordat het de verkeerde kant op gaat. Niet dat het nu zo goed gaat, maar weet dat het altijd slechter kan aflopen. Denk bv. aan loverboys en andere gevaarlijke zaken waar sommige pubers van tegenwoordig erg vatbaar voor zijn. moge Allah onze jongeren hiertegen beschermen. Je zegt dat je nichtje niet naar school gaat. Ze heeft wel leerplicht toch_ Je zou met haar leraar/mentor kunnen overleggen hoe het gaat en hoe ze zich op school gedraagt (als ze daar nog wel eens komt opdagen) Daarnaast is het denk ik erg belangrijk dat er hulpverlening wordt gezocht, bv maatschappelijk werk, of als het echt uit de hand loopt via de huiasrts psychiatrische hulpverlening. SobhanAllah, ik hoor dit zo vaak de laatste tijd. His gewoon eng om je kinderen in deze fitna op te voeden. Moge Allah ons hierbij helpen. wasalamoe alaykom Oem_Imran

maaltje
21-05-2010, 22:21
Slaan helpt echt niet. Dan gaat ze haar NOG depri voelen en NOG meer rare dingen uitspoken. Het kind wordt bang voor haar ouders en dan gaat ze een andere plek zoeken zodat ze zich daar veilig kan voelen. Als je met iemand praat, je hebt alles geprobeerd, dan is a3moed het enige wat nog rest. Je probeert het op de vriendelijke manier. Ewa helpt dat niet, dan de hardere aanpak he.

Goudbloempje
22-05-2010, 00:16

Als je met iemand praat, je hebt alles geprobeerd, dan is a3moed het enige wat nog rest. Je probeert het op de vriendelijke manier. Ewa helpt dat niet, dan de hardere aanpak he. :jammer: Als mishandelen zou helpen zouden alle Marokkanen WEL goed terechtgekomen zijn. Kinderen die met liefde voor de islam en respect worden opgevoed hebben een minimale kans om te ontsporen in tegenstelling tot kinderen die voortdurend, vooral onbewust, verwaarloosd worden thuis door mensen die de stok als enige uitweg zien :jammer:

maaltje
22-05-2010, 00:20
:jammer: Als mishandelen zou helpen zouden alle Marokkanen WEL goed terechtgekomen zijn. Kinderen die met liefde voor de islam en respect worden opgevoed hebben een minimale kans om te ontsporen in tegenstelling tot kinderen die voortdurend, vooral onbewust, verwaarloosd worden thuis door mensen die de stok als enige uitweg zien :jammer: Ik refereer naar de oudere generaties die met strakke hand zijn opgevoed. wat betreft het tweede deel: daarom zei ik ook hiervoor: opvoeden doe je vanaf dag 1 en niet pas als je kind na 17 jaar niet wil luisteren en een terrorkind is geworden.

Goudbloempje
22-05-2010, 00:23
Ik refereer naar de oudere generaties die met strakke hand zijn opgevoed. wat betreft het tweede deel: daarom zei ik ook hiervoor: opvoeden doe je vanaf dag 1 en niet pas als je kind na 17 jaar niet wil luisteren en een terrorkind is geworden. ik heb de rest niet gelezen, maar ik ben blij dat je het met mij eens bent :goedzo:

Pagina's : 1 [2] 3 4 5