Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Marokkaanse tradities en bijgeloven?

girlmagreb
21-05-2010, 13:17

Wat zijn eigenlijk marokkaanse tradities die niks met de Islam te maken hebben en welke wel? En wat zijn de bijgeloven? (ben er tegen natuurlijk) bijv: djinss ofzo in de douch s'avonds?? Ik wil dit weten zodat daar geen rekening mee hoef te houden en het bijv inshallah later als ik kinderen heb het niet doorgeef met zaken die niks met de Islam te maken hebben. alvast bedankt..

Experience
24-05-2010, 22:52
Dat je geen hete olie ofzo in de gootsteen mag doen omdat je dan djinn's pijn doet. Niet op kussens zitten omdat je dan laat zou gaan trouwen. Niet over iemand zijn benen heen stappen want dan blijft die persoon klein. Dat amulleten(het oogje, hand van fatima etc.) je beschermt tegen slechte dingen. Bebloede doekje laten zien na je huwelijksnacht. Wanneer een kindje op de schoot van de bruid zit dat dat geluk brengt Als je oog trilt gaat er iets slechts gebeuren. Witte stipjes op je vingernagels dan krijg je cadeau's Wanneer je schoen op de kop staat dan komt shitan Dat een bruid in haar eerste week niet naar buiten mag. Wanneer een bruid word opgehaald haar ouders niet mee mogen gaan Pfff en ng veel meer maar ik kan er niet op komen. Echt onzin.

Saatcho
25-05-2010, 14:22
Dat Djinns bestaan is geen bijgeloof.. dat staat in de koran.. De rest wat je opnoemde in het lijstje is onzin.. vooral die onzin over bruidjes ahahahaha, daar geloof ik dus totaal niet in...

Kuikentje24
25-05-2010, 18:06
Bij ons is het zo dat als je geknepen wordt door een bruid je dan spoedig trouwt. En geloof me.. het is bijgeloof.. ;) Want anders zouden de vrouwen die willen trouwen allemaal getrouwd zijn.

DiepOngelukkig_
25-05-2010, 21:12

En dat een bruid niet naar achteren om mag kijken als zij haar ouderlijke huis verlaat.

berberchiikaaH
25-05-2010, 22:16
-Niet s`avonds in de spiegel mag kijken.. -Op de plek van de bruid gaat zitten als ze weg is gegaan ( dan ben jij de eerst volgende die gaat trouwen ) -Als je oog trilt iemand over je praat

IZRAN
26-05-2010, 09:15
als je rechterhand jeukt, dan krijg je geld binnen Jeukt je linkerhand, dan moet je geld weggeven als je wenkbrauwen jeuken, dan praat er iemand over je

Mars
02-06-2010, 14:43
Als de bruid haar man een mep verkoopt met haar belga, hij dan onderdanig zal zijn aan haar... De bruid haar voeten goed over de grond sleept al ze haar ouderlijk huis verlaat de dames achter haar de volgende zijn die trouwen.. Bij het binnenkomen van de familie van de bruidegom in het huis van de bruid wordt er zout over iedereen gestrooid, volgens mij zodat de duivel wegblijft maar weet het eigenlijk niet zeker..?? Als je van de melk en de dadel drinkt/eet van de bruid(egom) je dan gaat trouwen. Pfff zo kan ik wel doorgaan..