Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : EO biedt RTL nazorg aan

Pagina's : [1] 2

a3ir
31-07-2004, 22:29

EO biedt RTL nazorg aan Bij het uitzenden van de omstreden film 'The Passion of the Christ' mag RTL Nederland gebruik maken van de nazorgafdeling van de Evangelische Omroep. Dat aanbod heeft EO-directeur Ad de Boer de commerciële zender gedaan. De woordvoerder van de Holland Media Groep, waaronder ook RTL valt, reageert verrast op het idee van De Boer. "Het is een ongebruikelijk aanbod, maar we zullen het overwegen.'' Directeur De Boer onderstreept dat het wat hem betreft een serieus voorstel is. Een van de redenen waarom de EO de film graag op Nederland 1 wilde uitzenden, was de mogelijkheid tot telefonische nazorg. "Ik hoop dat ook bij RTL die mogelijkheid geboden wordt. Voorzover ik weet hebben ze daar zelf geen mensen voor, terwijl de EO beschikt over veel ervaring. Wij weten wat het evangelie inhoudt en kunnen mensen daardoor inhoudelijk verder helpen.'' De Boer heeft zijn commerciële collega's inmiddels een uitnodiging gestuurd 'om eens te kijken wat er mogelijk is'. De EO werd afgelopen vrijdag verrast door het bericht dat het commerciële RTL de uitzendrechten op 'The Passion' heeft verworven. Ad de Boer verkeerde nog in de veronderstelling dat de NCRV namens Nederland 1 nog in onderhandeling was met distributeur A-Film. Volgens de EO-voorman was de verwarring te wijten aan het feit dat een aantal mensen op vakantie is en aan fouten in de communicatie tussen de A-film en Nederland 1. "Wat betreft de NCRV en de KRO was het einde oefening, maar wij hadden graag nog verder gepraat'', aldus De Boer. Hoe groot de kans is dat RTL op het aanbod van de EO ingaat, durft de HMG-woordvoerder niet te zeggen. "We gaan de film pas over een jaar uitzenden en de uitzenddatum en de zender zijn nog onbekend. We hebben niet zoveel ervaring met nazorg. We zenden niet zo vaak iets uit waardoor mensen in de war raken.'' Ook de EO wacht nog exacte plannen van RTL af, alvorens eventueel een programma te maken dat aansluit op 'The Passion'. Wel hoopt De Boer dat het evangelisatieplatform dat onstond toen de film in de bioscopen draaide, ook 'actief inhaakt' bij de vertoning op tv. "De EO zal dat zeker actief ondersteunen.''

tonk
01-08-2004, 10:47
Wel lief van de EO. Maar wat zouden ze zeggen tegen iemand die overstuur is vanwege de bloederigheid en gruwelijkheid? "Jezus is ook voor jou gestorven?"

Heiba
01-08-2004, 10:50
Erg lief van de EO. Een gulden kans om nog meer Christenzieltjes te werven. Oeps, wat zeg ik nu...

tonk
01-08-2004, 10:54
Foei, Heiba. Maar dat heb ik dus ook... Ik verwacht geen nazorg van ze waar een mens echt wat aan heeft en ik verdenk ze van stiekem zieltjes willen winnen. En bovendien, er is toch een speciaal bureau dat niks anders doet dan nazorgen? Ik ben de naam even kwijt.

Heiba
01-08-2004, 10:56

Origineel gepost door tonk Foei, Heiba. Maar dat heb ik dus ook... Ik verwacht geen nazorg van ze waar een mens echt wat aan heeft en ik verdenk ze van stiekem zieltjes willen winnen. En bovendien, er is toch een speciaal bureau dat niks anders doet dan nazorgen? Ik ben de naam even kwijt. Ja... Stichting Korelatie, meende ik.

tonk
01-08-2004, 10:58
Origineel gepost door Heiba Ja... Stichting Korelatie, meende ik. Precies, die bedoel ik! Klinkt wel een beetje als een relatiebureau eigenlijk... "Mevrouw, we hadden net een meneer aan de lijn en die vond precies hetzelfde al u! Bent u misschien ook vrijgezel?"

Heiba
01-08-2004, 11:02
Origineel gepost door tonk Precies, die bedoel ik! Klinkt wel een beetje als een relatiebureau eigenlijk... "Mevrouw, we hadden net een meneer aan de lijn en die vond precies hetzelfde al u! Bent u misschien ook vrijgezel?" Korelatie klinkt in mijn oor als een ernstige berisping ten gevolge van een 1-of-andere nare ziekte. Ik blijf het maar een raar woord vinden.

a3ir
01-08-2004, 12:27
Origineel gepost door Heiba Erg lief van de EO. Een gulden kans om nog meer Christenzieltjes te werven. Oeps, wat zeg ik nu... volgens mij is dat ook de enige reden waarom ze hun hulp hebben aan geboden. om zieltjes te werven:engel:

rnaj
01-08-2004, 13:42
Origineel gepost door Heiba Ja... Stichting Korelatie, meende ik. Korrelatie is failiet, JPB en kornuiten vonden het niet langer nodig om subsidie te verstrekken, ze laten het liever aan DE markt over..... Die EO zit commercieel gewoon goed....

Deliana
01-08-2004, 15:43
Je weet van jezelf toch wel waar je wel en niet tegen kan. Ik zap ook altijd weg als er een openhart operatie wordt getoond op de tv. Gewoon niet kijken, heb je ook geen nazorg nodig.

tonk
01-08-2004, 15:59
Origineel gepost door Deliana Je weet van jezelf toch wel waar je wel en niet tegen kan. Ik zap ook altijd weg als er een openhart operatie wordt getoond op de tv. Gewoon niet kijken, heb je ook geen nazorg nodig. Inderdaad. Ik ben dan ook niet van plan te gaan kijken. Operaties enzo sla ik ook liever over en bij The Gladiator die een aantal weken terug op tv was, zapte ik ook erg snel weg. Maar ik kan me ook voorstellen dat je naar bepaalde films of programma's juist wel kijkt terwijl je weet dat het je misschien teveel aangrijpt. Als je net zelf kanker hebt gehad, wil je juist een rondom 10 uitzending zien die over kanker gaat. Je zit dan misschien wel de hele uitzending te snikken, maar het kan je toch goed doen. In geval van deze Jezusfilm gaat deze redenering niet op. Of je zou moeten denken dat je Jezus bent en dan heb je inderdaad zorg nodig.

Deliana
01-08-2004, 16:12
Origineel gepost door najibsri Precies, hanteer de oogkleppen :) toch ? Heeft niets met oogkleppen te maken, en dat weet je zelf ook. Iedereen weet dat Jezus aan het kruis is gestorven, en dat hij niet een verdoving van tevoren heeft gekregen. Dat deze film bloederig en wreed is, is wereldnieuws geweest. Er wordt voor de rest niets nieuws getoont in deze film, het verhaal is bekend. Dus als je er niet tegen kunt, en toch een Jezus film wilt zien, ga je lekker Jesus Christ superstar kijken, de Mary Poppins versie.

tonk
01-08-2004, 16:19
Origineel gepost door Deliana Heeft niets met oogkleppen te maken, en dat weet je zelf ook. Iedereen weet dat Jezus aan het kruis is gestorven, en dat hij niet een verdoving van tevoren heeft gekregen. Dat deze film bloederig en wreed is, is wereldnieuws geweest. Er wordt voor de rest niets nieuws getoont in deze film, het verhaal is bekend. Dus als je er niet tegen kunt, en toch een Jezus film wilt zien, ga je lekker Jesus Christ superstar kijken, de Mary Poppins versie. Ik kijk liever de versie waarin Jezus homo is. (Dit geheel in het kader van mijn opmerking dat alle topics over homo's en lesbo's zouden moeten gaan. ;) )

Deliana
01-08-2004, 16:20
Origineel gepost door tonk Ik kijk liever de versie waarin Jezus homo is. (Dit geheel in het kader van mijn opmerking dat alle topics over homo's en lesbo's zouden moeten gaan. ;) ) Bestaat er zo'n versie, of moet die nog gemaakt worden :D

tonk
01-08-2004, 16:23

Origineel gepost door Deliana Bestaat er zo'n versie, of moet die nog gemaakt worden :D Volgens mij een toneelstuk.

Pagina's : [1] 2