Bekijk originele versie : wij uitkering
liefmeid24
18-05-2010, 19:02
ik had een vraagje ik ontvang een wij-uitkering ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 3 maanden.. ik sta vanaf februari dit jaar nergens ingeschreven (GBA) maar ik heb vorige maand wel mijn uitkering gekregen alleen deze maand niet maar morgen heb ik gesprek met de sociale dienst weet ieamnd wat ik kan verwachten want ze ging kijken waarom ik geen uitkering ontvang...maar denken jullie dat ik toch mijn uitkering krijg ondanks ik nergens sta ingeschreven.. ik heb geenhuis woont bij vriendin waar ik jammer genoeg niet kan inschrijven
volgens mij heb je ggen recht op een uitkering zonder inschrijving
moradyaghfouri
18-05-2010, 23:15
je moet feitelijk ingeschreven staan bij een woning. Zonder inschrijving weten ze ook niet waar je verblijft dus kan een opschorting van je uitkering betekenen.. tenzij je snel een woning vind
ik had een vraagje ik ontvang een wij-uitkering ik ben een alleenstaande moeder met een zoontje van 3 maanden.. ik sta vanaf februari dit jaar nergens ingeschreven (GBA) maar ik heb vorige maand wel mijn uitkering gekregen alleen deze maand niet maar morgen heb ik gesprek met de sociale dienst weet ieamnd wat ik kan verwachten want ze ging kijken waarom ik geen uitkering ontvang...maar denken jullie dat ik toch mijn uitkering krijg ondanks ik nergens sta ingeschreven.. ik heb geenhuis woont bij vriendin waar ik jammer genoeg niet kan inschrijven
Volgens mij bestaat er ook zoiets als een zwerversuitkering. dat is voor mensen zonder vaste woon of verblijfplaats ook aan te vragen bij gemeente.
maar die is veel lager dan voor mensen die ook vaste lasten moeten betalen zoals huur gas water licht enz.
Je hebt inderdaad alleen recht op een uitkering wanneer je een inschrijfadres hebt. Wanneer je nergens ingeschreven staat word je gezien als thuisloos en heb je alleen recht op een lage zwerversuitkering.
Het is dus voor de uitkering van belang dat je zo spoedig mogelijk een plekje voor jezelf vindt, of bij iemand mag wonen én inschrijven..
Succes!
ongeldig22
19-05-2010, 00:15
zwerversuitkering bestaat dat?? :wow: :hihi:
hallo1981
19-05-2010, 16:14
vraag waar je hulp kunt krijgen (aan de gemeente) zoiets als een blijf van mijn lijf huis, maar dan voor alleenstaande moeders die nergens terecht kunnen. Zeg dat je constant her en der logeert en dat je het bui bent met een babytje.
je hebt zoiets in NL heb ik laatst op tv gezien maar weet niet hoe het heet. Als je daar staat ingeschreven krijg je een kamer en bemiddeling naar een huis.
Dit is veel beter voor jou.
Anders moet je je inschrijven bij iemand zoals familie/ouders ofzo als dat mogelijk is.
Succes meid.
SgattigMeisje
20-05-2010, 11:39
zwerversuitkering bestaat dat?? :wow: :hihi:
Wilde ik net vragen:haha:.
hier vind je precies waar je recht dan op hebt.
beste wat ik denk wat beste is dat is een postadres.
http://www.rechtopbijstand.nl/?pid=8#thuislozen
Ja bestaat zeker! Dat is zeg maar leef-,zak-, en kleedgeld voor de dakloze..
Daar heb je recht op als je je laat inschrijven op een postadres van bv het leger des heils.
Via een tijdelijke opname in een crisisopvang kan de TS sneller aan een woning komen doordat zij urgenties hebben. Maar een crisisopvang is niet bepaald een pretje met een kleine erbij :( Succes!
ik weet het niet ben niet van nl
zin_elghir
22-05-2010, 16:50
Zuster, je kan ook een postadres nemen. Zo kan je je uitkering behouden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.