Bekijk originele versie : Vrouw zijn, blijft moeilijk
Vaticaan bekritiseert feminisme en homohuwelijk' 30-07-2004
In een nog te verschijnen document van het Vaticaan over de rol van de man en de vrouw wordt het feminisme op de korrel genomen omdat het de biologische verschillen tussen de geslachten tracht te negeren. Dat hebben Duitse en Italiaanse media vrijdag gemeld.
In het 37 pagina's tellende document, dat waarschijnlijk zaterdag wordt vrijgegeven, worden regeringen opgeroepen om "omstandigheden te creëren waarin vrouwen hun gezin niet hoeven te verwaarlozen als zij een professionele carrière willen nastreven". Dat schrijft de Duitse boulevardkrant Bild.
Volgens de Italiaanse krant Corriere della Sera valt het document de "ideologie van de geslachten" aan en wil het benadrukken dat een vrouw geen kopie is van een man. Het verbod op het priesterschap voor vrouwen wordt nogmaals herhaald maar er wordt tevens benadrukt dat vrouwen een belangrijke rol in de kerk moeten kunnen spelen.
Ook het homohuwelijk wordt afgewezen. "God wilde een christelijk huwelijk tussen een man en een vrouw", zo luidt het volgens Bild in het document, dat geschreven werd door kardinaal Joseph Ratzinger, een naaste adviseur van de paus en hoofd van de machtige Congregatie voor de Geloofsleer.
Rnaj te laat, verwijderen die handel!! :)
:D :D :D :D
Zie ik dubbel of ligt ik nu even dubbel van de lach????
rnaj laat dat tis toch te laat.
In de wieg moet je beginnen, dan heb ie nog een kans.
Nee hoor, mag blijven.
Rnaj focust op een veel interessanter stukje uit het verhaal.
Best lastig feministe zijn, met van die achterlijke lui in het Vaticaan.
Ik wil het nou eindelijk ook eens over mezelf hebben, de homo/lesbo onderwerpen komen me nu de strot uit :D
Maar waar bemoeit dat Vaticaan zich weer mee. Lekker weer een paar stappen terug in de tijd.
we zullen zien welk topic het meeste bezoek trekt :D
Origineel gepost door Deliana
Ik wil het nou eindelijk ook eens over mezelf hebben, de homo/lesbo onderwerpen komen me nu de strot uit :D
Maar waar bemoeit dat Vaticaan zich weer mee. Lekker weer een paar stappen terug in de tijd.
hoho, dit topic gaat over vrouwen.
Als je over homo/lesbo's wilt lullen moet je in het ander topic zijn, die van Raihana :D
Origineel gepost door tonk
Nee hoor, mag blijven.
Rnaj focust op een veel interessanter stukje uit het verhaal.
Best lastig feministe zijn, met van die achterlijke lui in het Vaticaan.
Tja meis maar wel jaloers zijn omdat wij de jurkjes mogen dragen heee.
Wie weet hoe bang die lui zijn voor oprechte en goed in deze maatschappij functionerende vrouwen.
Weee o wee die naar de gesplete tong van de vrouw luisterd :D
Waarom in hemelsnaam benadrukken dat een vrouw geen kopie is van een man? Ik weet dat die bisschoppen nooit een blote vrouw zien, maar de rest van de wereld wel hoor!
En dat 37 pagina's lang :confused:
Origineel gepost door Deliana
En dat 37 pagina's lang :confused:
Dat was alleen die ene.......maar er waren meerderen....het is nu eenmaal een hot hangijzer :D
Maar dat er al vrouwen lekepriester zijn zien toch maar ef over het hoofd die jurkenmannen pffffff
Volgens mij heeft bij het vaticaan de jaartelling nooit zijn kans gekregen. Stilstaand op alle fronten.
ibtisamc
30-07-2004, 23:08
Ik weet dat die bisschoppen nooit een blote vrouw zien
Dat denk jij!
Waarom in hemelsnaam benadrukken dat een vrouw geen kopie is van een man? Ik weet dat die bisschoppen nooit een blote vrouw zien, maar de rest van de wereld wel hoor! nooit een blote vrouw zien :hihi: volgens mij hebben ze allemaal een playboy ergens verstopt
en kijken ze er stikem naar.
en hopen maar dat de Heer hun het vergeeft:engel:
en als er een vrouw in hun buurt komt
beginnen ze al te spuiten
alleen is het niet te zien
door al die jurken die ze dragen
Ieder moet het voor zichzelf bepalen met zijn / haar eigen levensovertuiging.
Die vaticaan en paus zijn grote bemoeiallen. Lekker laten kletsen. Laat ze eerst de Bijbel maar eens goed gaan naleven.
Zelf vind ik het wel goed dat de moeder bij de kinderen is wanneer ze jong zijn. Ik denk dat er tegenwoordig nogal wat kinderen in het gedrang komen doordat pa en ma allebei zo veel mogelijk willen verdienen of carriëre willen maken. Maar dat is een persoonlijke keuze tussen de echtelieden die afhangt van hun situatie en karakters.
Ik kende vroeger een jongen in een opvangcentrum voor ex-gedetineerden. Hij kreeg eindelijk een brief van z'n ouders. Geen bemoediging omdat hij zijn leven aan het beteren was, maar allemaal verwijten. Ze hadden hem toch altijd alles gegeven? Ja, dat klopt, zei hij, wel wat betreft geld en luxe en kado's, maar ze waren er nooit voor z'n verhalen en belevenissen en om zijn schoolwerkjes of prestaties te bewonderen. Werken is goed! Maar laten we wel opletten dat dit niet ten koste gaat van ons huwelijk of onze kinderen. Geld maakt niet gelukkig! Liefde wel!
Zelf ben ik noodzakelijk een erg drukke moeder en moet constant opletten mezelf niet voorbij te lopen, omdat ik constant met het gevoel loop tekort te schieten naar m'n meiskes toe.
Vrouw zijn is moeilijk omdat ze lastig worden gevallen door mannen!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.