Bekijk originele versie : Homo zijn blijft een probleem
Vaticaan bekritiseert feminisme en homohuwelijk' 30-07-2004
In een nog te verschijnen document van het Vaticaan over de rol van de man en de vrouw wordt het feminisme op de korrel genomen omdat het de biologische verschillen tussen de geslachten tracht te negeren. Dat hebben Duitse en Italiaanse media vrijdag gemeld.
In het 37 pagina's tellende document, dat waarschijnlijk zaterdag wordt vrijgegeven, worden regeringen opgeroepen om "omstandigheden te creëren waarin vrouwen hun gezin niet hoeven te verwaarlozen als zij een professionele carrière willen nastreven". Dat schrijft de Duitse boulevardkrant Bild.
Volgens de Italiaanse krant Corriere della Sera valt het document de "ideologie van de geslachten" aan en wil het benadrukken dat een vrouw geen kopie is van een man. Het verbod op het priesterschap voor vrouwen wordt nogmaals herhaald maar er wordt tevens benadrukt dat vrouwen een belangrijke rol in de kerk moeten kunnen spelen.
Ook het homohuwelijk wordt afgewezen. "God wilde een christelijk huwelijk tussen een man en een vrouw", zo luidt het volgens Bild in het document, dat geschreven werd door kardinaal Joseph Ratzinger, een naaste adviseur van de paus en hoofd van de machtige Congregatie voor de Geloofsleer.
"omstandigheden te creëren waarin vrouwen hun gezin niet hoeven te verwaarlozen als zij een professionele carrière willen nastreven".
En wanneer gaat het Vaticaan pleiten voor omstandigheden waardoor mannen die een professionele carriere nastreven hun gezin niet hoeven te verwaarlozen?
Origineel gepost door tonk
"omstandigheden te creëren waarin vrouwen hun gezin niet hoeven te verwaarlozen als zij een professionele carrière willen nastreven".
En wanneer gaat het Vaticaan pleiten voor omstandigheden waardoor mannen die een professionele carriere nastreven hun gezin niet hoeven te verwaarlozen?
Het ging mij meer om dit stukje:
Ook het homohuwelijk wordt afgewezen. "God wilde een christelijk huwelijk tussen een man en een vrouw", zo luidt het volgens Bild in het document, dat geschreven werd door kardinaal Joseph Ratzinger, een naaste adviseur van de paus en hoofd van de machtige Congregatie voor de Geloofsleer.
:engel: Och ja bij alle (schijn)heiligheid kan het vaticaan toch ook niet anders wel.
Dat die nu nog niet anders denken, oude koek hoor.
Maar de vrouw mag toch wel meespelen...mmmmm. ... het lijken wel een stel kleine kinderen.
Origineel gepost door Raihana
Oooow ging het daarom dacht even .....dat je met ons vrouwen in de maag zat.
Maar eh dat is ook oude koek, Maar wel stilletjes de (jongentjes) kat in het donker knijpen.
Het halve forum hier gaat al over homo's. Zo interessant zijn die nu ook weer niet. Daarom besloot ik een andere passage eruit te lichten.
Homo's zijn puik.
Geen kwaad woord over homo's.
Overigens moet die paus en z'n maten zich niet zo bemoeien met gezinnen. Feminisme is goed. Klaar. Ze zijn gewoon doodsbenauwd voor sterke vrouwen.
Origineel gepost door Sanglier
Raihana schreef:
Homo zijn blijft een probleem
Raihana, woon jij nog in een grot?
Wie zegt er dat dit haar opinie is, wellicht wel, alleen hier is het niet zo toepasselijk om dit te stellen.
Triest is wel dat de amies ook leuke demonstratie hebben tegen alles en nog wat. Dus ook tegen het huwelijk van twee mensen.
Waar bemoeien ze zich mee? (nu ja waar mee ook weer niet?)
Maar laat ons vrouwtjes maar schuiven, we komen er wel, de nieuwe generatie wordt opgevoed door zeer zelfstandige vrouwen.
Dus vrouwen powerrrrrrr :)
Heiba,
De keuze van het onderwerp is achterhaald, de discussie over acceptatie van homo's is klaar. In Seculier Nederland hebben we die discussie al gevoerd en de uitkomst is zoiets moois als het homohuwelijk.
Homo's hebben dezelfde rechten als hetero's. Dat heet beschaving. Raihana laat iedere keer opnieuw zien dat ze daar nog veel over heeft te leren.
Als moderator zou je hier je handen vol moeten hebben met het aanpakken van de antisemitische, haatzaainde en discriminerende onzin die hier met regelmaat langskomt. Of vind je dat eigenlijk wel prima?
Ben mij hier ter dege van bewust.
Ja, ik ben Moderator, en ja ik lees hier en daar 'ns wat.
Helaas kan ik niet iedere topic letter voor letter, woord voor woord na lezen. Daar heb ik het gewoonweg veel te druk voor. Zolang niet iedereen, jijzelf inclusief, niet meldt met de optie "Meld dit bericht bij de beheerder", zal er weinig veranderen aan haat-berichten ben ik bang.
Spijtig, heus. Maar het is niet anders.
Heiba,
De keuze van het onderwerp is achterhaald, de discussie over acceptatie van homo's is klaar. In Seculier Nederland hebben we die discussie al gevoerd en de uitkomst is zoiets moois als het homohuwelijk.
Homo's hebben dezelfde rechten als hetero's. Dat heet beschaving. Raihana laat iedere keer opnieuw zien dat ze daar nog veel over heeft te leren.
Als moderator zou je hier je handen vol moeten hebben met het aanpakken van de antisemitische, haatzaainde en discriminerende onzin die hier met regelmaat langskomt. Of vind je dat eigenlijk wel prima?
Meneer Knorr is weer terug met dezelfde praatjes als altijd.. :)
Ze pakken ze hier toch ook heel goed aan, ik bedoel hoeveel keer heb jij al je nick moeten veranderen..
:zwaai:
Meneer Knorr is weer terug met dezelfde praatjes als altijd.. :)
Ze pakken ze hier toch ook heel goed aan, ik bedoel hoeveel keer heb jij al je nick moeten veranderen..
:zwaai:
Wat bedoel jij met meneer Knor? Niet doen, anderen beledigen is bijzonder laag.
luis_in_de_pels
31-07-2004, 20:04
Vaticaan bekritiseert feminisme en homohuwelijk' 30-07-2004
In een nog te verschijnen document van het Vaticaan over de rol van de man en de vrouw wordt het feminisme op de korrel genomen omdat het de biologische verschillen tussen de geslachten tracht te negeren. Dat hebben Duitse en Italiaanse media vrijdag gemeld.
In het 37 pagina's tellende document, dat waarschijnlijk zaterdag wordt vrijgegeven, worden regeringen opgeroepen om "omstandigheden te creëren waarin vrouwen hun gezin niet hoeven te verwaarlozen als zij een professionele carrière willen nastreven". Dat schrijft de Duitse boulevardkrant Bild.
Volgens de Italiaanse krant Corriere della Sera valt het document de "ideologie van de geslachten" aan en wil het benadrukken dat een vrouw geen kopie is van een man. Het verbod op het priesterschap voor vrouwen wordt nogmaals herhaald maar er wordt tevens benadrukt dat vrouwen een belangrijke rol in de kerk moeten kunnen spelen.
De kop van je topic slaat helemaal nergens op.
Die zou moeten zijn "Homo zijn blijft een probleem voor bekrompen religieuze bewegingen."
Als Arheïstische hetero heb ik namelijk helemaal geen probleem met homo's. Ze doen maar waar ze zin in hebben. En ik denk dat veel homo's er pook niet echt een probleem mee hebben als ze homo zijn.
Tenzij ze door de geloofsgemeenschap waartoe ze behoren verketterd, verwaarloosd, uitgekotst en met de nek aangekeken worden.
Het probleem ligt dus niet bij homo's, maar bij die bekrompen religieuze bewegingen met hun eeuwenoude achterhaalde gedachten.
Origineel gepost door The_Reporter
Het gaat tijd worden dat je getuigt dat er geen andere god is dan Allaah, en dat Mohammed zijn boodschapper is...
Het wordt tijd dat iedereen elkaar in z'n waarde laat. :zwaai:
Ik laat mijn kinderen soms wat van dit forum zien om ze te leren hoe marokkanen over Nederlanders denken. Daar leren ze van.
Dit vind ik misdadig.
Je kinderen dienen een kans te krijgen om een onbevooroordeelde opinie te vormen. Jij bent al bevooroordeeld, en wellicht licht je alleen de meest extreme uitspraken van de grootste forum-gladiolen er uit, en zeg je: "Kijk kinders, zo rot zijn die Marokkanen". Alleen al het feit dat je ze hokjesdenkerij voorschoteld is in mijn ogen al een zware misdaad.
:jammer:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.