Bekijk originele versie : Lesgeld
Sabrin88
17-05-2010, 17:14
Is dat aftrekbaar als ik aangifte wil doen?
Sun-Kissed
17-05-2010, 18:28
Als je studiefinanciering krijgt mag je daar geen gebruik van maken.
Sabrin88
17-05-2010, 18:33
Als je studiefinanciering krijgt mag je daar geen gebruik van maken.
Voor 't jaar 2009 en 2010 heb ik geen studiefinanciering gekregen. Dus is 't dan toegestaan?
barbie2de
17-05-2010, 18:42
Is dat aftrekbaar als ik aangifte wil doen?
zoiezo moet je lesgeld invullen op je belastingaangifte ook al ontvang je studiefinanciering.
Sun-Kissed
17-05-2010, 18:43
Voor 't jaar 2009 en 2010 heb ik geen studiefinanciering gekregen. Dus is 't dan toegestaan?
Theoretisch gezien wel. Maar er gaat veel werk vooraf. Je moet het kunnen aantonen via papieren of bankafschrift, en kunnen aantonen dat je op die school zat waar je lesgeld voor betaalde. Want zij gaan je controleren of je daadwerkelijk ook recht op hebt anders moet je het terug betalen ( wat niet fijn is)
Het beste kun je naar een belastingadviseur gaan....die kan grondig alles voor je nachecken. En je zou dan een groot gedeelte van het lesgeld krijgen en niet altijd het volledige.
MohamedMaroc
17-05-2010, 19:32
ja
iedereen mag ip studie geld opgeven, maar iemand met stufi heeft een te hoge marge, ==> heeft geen zin om het te doen
heb jij geen stufi dan moet jij het zeker invullen, de marge is 500 euro
vul in 500 euro voor boeken schirfte pennen dicataten kopieerkaarten ook als jij geen bonnen hebt,
1/3 ongeveer per jaar van de prijs van je pc
meestal mag jij dingen aanneemelijk maken ipv harde bewijs
MohamedMaroc
17-05-2010, 19:34
Theoretisch gezien wel. Maar er gaat veel werk vooraf. Je moet het kunnen aantonen via papieren of bankafschrift, en kunnen aantonen dat je op die school zat waar je lesgeld voor betaalde. Want zij gaan je controleren of je daadwerkelijk ook recht op hebt anders moet je het terug betalen ( wat niet fijn is)
Het beste kun je naar een belastingadviseur gaan....die kan grondig alles voor je nachecken. En je zou dan een groot gedeelte van het lesgeld krijgen en niet altijd het volledige.
volgens mij weet jij zelf niet veel over dit onderwerp
Sabrin88
21-05-2010, 12:09
ja
iedereen mag ip studie geld opgeven, maar iemand met stufi heeft een te hoge marge, ==> heeft geen zin om het te doen
heb jij geen stufi dan moet jij het zeker invullen, de marge is 500 euro
vul in 500 euro voor boeken schirfte pennen dicataten kopieerkaarten ook als jij geen bonnen hebt,
1/3 ongeveer per jaar van de prijs van je pc
meestal mag jij dingen aanneemelijk maken ipv harde bewijs
Oke, hiervoor moet ik toch 'n T biljet invullen of 'n TJ biljet?
Sabrin88
21-05-2010, 15:45
Oke, hiervoor moet ik toch 'n T biljet invullen of 'n TJ biljet?
Niemand die m'n vraag kan beantwoorden? :rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.