Bekijk originele versie : Cz Probleem
ongelukkigggg
15-05-2010, 18:44
ik moet 165 e eigen risico betalen maar helaas heb teveel schulden van de cz en deur waarder zelf en nu zeggen ze als ik 165 e niet betaal dan zetten ze eventuele aanvullende verzekering stop kan dat zomaar?? dus ik ben daarna niet meer verzekerd als ik niet betaal?? ps ik betaal iedere maand de schuld af bij de cz deurwaarder 113e per maand. en dan nog 35 e bij de incasso van de cz. wie heeft er verstand van cz?
ik moet 165 e eigen risico betalen maar helaas heb teveel schulden van de cz en deur waarder zelf en nu zeggen ze als ik 165 e niet betaal dan zetten ze eventuele aanvullende verzekering stop kan dat zomaar?? dus ik ben daarna niet meer verzekerd als ik niet betaal?? ps ik betaal iedere maand de schuld af bij de cz deurwaarder 113e per maand. en dan nog 35 e bij de incasso van de cz. wie heeft er verstand van cz?
Kan je geen regeling treffen met ze. lijkt me wel toch?
Opzoek-meid
15-05-2010, 19:35
ja dat kunnen ze doen, alleen je basisverzekering kunnen ze niet stopzetten.
ongelukkigggg
15-05-2010, 19:40
Kan je geen regeling treffen met ze. lijkt me wel toch?
nee niet meer omdat ik niks overhou vandaar dat ze de regeling hebben stop gezet
-Sssarah-
15-05-2010, 19:41
Daarom zeggen ze alleen aanvullende verzekering. Dan ben je nog wel bij hun verzekerd maar alleen dan heb je de basis verzekering. Het is altijd mogelijk om het in termijnen te betalen zover ik weet, dat geldt bij elke instelling. Tenzij je je verplichtingen, Maandelijke termijne afbetaling, niet nakomt.
ongelukkigggg
15-05-2010, 19:42
ja dat kunnen ze doen, alleen je basisverzekering kunnen ze niet stopzetten.
was is het verschil tussen aanvullende verzekering en basis verzekering? en is het erg als ze het gaan stoppen met de aanvullende?
ongelukkigggg
15-05-2010, 19:49
Daarom zeggen ze alleen aanvullende verzekering. Dan ben je nog wel bij hun verzekerd maar alleen dan heb je de basis verzekering. Het is altijd mogelijk om het in termijnen te betalen zover ik weet, dat geldt bij elke instelling. Tenzij je je verplichtingen, Maandelijke termijne afbetaling, niet nakomt.
ik ben het niet meer nagekomen omdat ik niks meer over hou van het wwb uitkering moet veel betalen aan schulden eisers. ps ben laast naar de tandarts geweest ze hebben wortel kanaal behandeling gedaan 2 x zelfs ben ik dan alsnog verzekerd?
APPIE_MOCROO
15-05-2010, 19:52
Tandarts is aanvullend naar mijn weten.
miss_thamarakt
15-05-2010, 20:08
check je polis blad..
Maak je veel gebruik van Huisarts bezoeken - Tandarts en andere zorg instanties dan is een Aanvullend verzekering goed..
Basis pakket zit sowieso gratis tandarts verzekering bij tot en met je 21e leeftijd.. De rest is voor de huisarts- apotheek etc. etc.
Heel veel maken geen gebruik van hun verzekering terwijl je best veel gedeclareerd kan terug krijgen!
Met een Basispakket red je het ook!
Wettelijk bepaald schrijven ze iedere 1e v.d. maand je premie af ... Als je even langs gaat komt het helemaal goed !
Heb dit tig malen moeten uitleggen op mijn werk aan patiƫnten die precies dezelfde probleem hadden..
ongelukkigggg
15-05-2010, 21:00
Tandarts is aanvullend naar mijn weten.
ok dank je
ongelukkigggg
15-05-2010, 21:07
check je polis blad..
Maak je veel gebruik van Huisarts bezoeken - Tandarts en andere zorg instanties dan is een Aanvullend verzekering goed..
Basis pakket zit sowieso gratis tandarts verzekering bij tot en met je 21e leeftijd.. De rest is voor de huisarts- apotheek etc. etc.
Heel veel maken geen gebruik van hun verzekering terwijl je best veel gedeclareerd kan terug krijgen!
Met een Basispakket red je het ook!
Wettelijk bepaald schrijven ze iedere 1e v.d. maand je premie af ... Als je even langs gaat komt het helemaal goed !
Heb dit tig malen moeten uitleggen op mijn werk aan patiƫnten die precies dezelfde probleem hadden..
ik maak niet al teveel gebruik van de huisarts en de tandarts ook geen zorg instanties. dus basis zit tot en met 21 maar ik ben boven de 21 en nu? hoe moet of kan ik gebruik maken van de verzekering als ik erg veel schulden heb bij mij zorgverzekeraar en hun deur waarders? en hoe bedoel je dat ze iedere 1ste van de maand van me premie afschrijven? ps ik ben bang dat ik straks de wortel kanaal behandeling nu zelf moet betalen ?? ik moet nu nog 3 x langs gaan binnen kort of zegt de cz me tandarts het nog niet dat ik niet meer aanvullend verzekerd ben?
miss_thamarakt
15-05-2010, 22:57
ik maak niet al teveel gebruik van de huisarts en de tandarts ook geen zorg instanties. dus basis zit tot en met 21 maar ik ben boven de 21 en nu? hoe moet of kan ik gebruik maken van de verzekering als ik erg veel schulden heb bij mij zorgverzekeraar en hun deur waarders? en hoe bedoel je dat ze iedere 1ste van de maand van me premie afschrijven? ps ik ben bang dat ik straks de wortel kanaal behandeling nu zelf moet betalen ?? ik moet nu nog 3 x langs gaan binnen kort of zegt de cz me tandarts het nog niet dat ik niet meer aanvullend verzekerd ben? kijk als CZ je verzekering omzet in een BASIS pakket, dan kan je ervan uit gaan dat er een klein bedrag vergoed wordt bij de Tandarts je kan er wel van uit gaan dat je meer als 70% zelf uit je eigen zak betaald indien je je afspraken kan vervroegen zou ik dat zo snel mogelijk doen. CZ geeft zelf niks door je Tandarts krijgt gelijk een melding wanneer hij/zij jou gegevens erbij pakken. Aangezien je in de burgerzorg administratie staat geregistreerd, kan je er niet omheen draaien... Je moet hoe dan ook wat regelen met CZ het is onmogelijk dat je je schulden niet in termijnen kan aflossen kijk uit " ze kunnen ook incasso en rente kosten bij rekenen " mocht je het niet begrijpen pm me maar .. Met het afschrijven van premie bedoel ik dat dat de eerste dag van de maand wordt afgeschreven.. Mocht het je op dat moment niet kunnen verloorloven, dat kan je betalings uitstel krijgen van ong. 1 maand ( In ieder geval voor dat de maand weer om is ). Succes !!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.