Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Internationale erkenning voor het Tifinagh schrift

Pagina's : [1] 2

Morisco
29-07-2004, 14:25

Rabat, 05/07/04 Het Tifinagh alfabet, dat gekozen is door het Koninklijke Instituut van de Tamazight taal en Cultuur (IRCAM) voor onderwijs van het Tamazight in Marokko, is officieel erkend door de internationale organisatie voor Normalisatie (ISO) als onderdeel van het meertalige basisplan. Tifinagh codering omvat 54 karakters (waarvan 33 letters) en 25 lege velden voor toekomstige aanpassingen. Het voorstel is unaniem aangenomen door de deelnemende landen aan het seminar van ISO in Toronto tussen 21 en 25 juli 2004. De codering van Tifinagh-IRCAM zal binnenkort in het amendement 1 van ISO 10.646 en vervolgens in UNICODE opgenomen worden. Bron: map

roebla
29-07-2004, 15:13
:hoera: :o

roebla
29-07-2004, 16:16
Origineel gepost door najibsri En niet eens het alief baa taa kennen.... Joden weten goed jullie op te hitsen.... Nog ff en jullie nemen dhr.Serfatti als profeet. :zwaai: Heb je het over abraham serfatti ? dat was een "goede" jood :) Hij die tegen het beleid van Hassan 2 was en ook heeft gestreden tegen zijn dictatoriaal regime Hij die ook tegen de zionistische bezetting was in Israel Hij heeft niet voor niks zolang gezeten in de gevangenis :) als hij Pro-Israel was hadden ze hem wel bevrijd :p Als profeet nemen is natuurlijk Bullshit !

roebla
29-07-2004, 16:24
Origineel gepost door najibsri NIet te vergeten hij een fulltime communist is en de vele domme berbers opstook tegen de arabieren/moslims om vervolgens lekker in zijn oaze te vertoeven. Dat zou best eens kunnen :O Maar ik als domme berber trap er niet in En als er weer nieuws is over de Amazigh cultuur zijn het weer de Joden die je opstoken :) (Dat kan wel een kleine deel van de waarheid zijn) Maar toch, Mijn moslimidentiteit staat op nr 1 voordat je me weer het een of ander beticht

roebla
29-07-2004, 16:28

Ow ja , !! zoals de meester Cruijff weleens zegt Elk voordeel hep zn nadeel :)

roebla
29-07-2004, 16:44
Origineel gepost door najibsri Wat is de nadeel van de islam in pure vorm zoals het uitgelegd is volgens de begrippen van de selefu sali7 ? Ik had het over iets anders en volgens mij volgen we de begrippen van Allah (swt) !

hmadaksar
29-07-2004, 20:27
als ik deze topic zo lees....vraag ik me echt af .......of alleen arabieren moslim kunnen zijn (''door onze slimme najiibsri'')???

hmadaksar
29-07-2004, 20:55
de groeten

hmadaksar
29-07-2004, 21:00
je hebt gelijk ....k heb het nagevraagd bij huwlijk en islam..............Het antwoord is: Alleen arabieren zijn moslims .......ben je geen arabier dan kan je dus geen moslim zijn

Morisco
29-07-2004, 22:02
Tudert i Tamazicht :D

eghber
29-07-2004, 23:32
Azul xawem, Ik heb even op de profiel van deze Anti-Amazigh Najinsri gedrukt, en gekeken op welke topics hij allemaal reageerd. En het verbaast me dat hij alleen op die topics reageerd die enige relatie heeft met de Amazigh-taal en cultuur. En daarbij beledigt, reageert hij nog eens op een uiterst negatieve wijze op alles wat Amazigh is. We hebben hier duidelijk te maken met een Fascist, waarschijnlijk loopt hij hier rond met een trauma die hem ooit door een Amazigh is bezorgd. Dus hierbij zeg ik tegen jouw in het Tmazight, aqash gas.

tirelli_4us
11-12-2004, 02:34
En niet eens het alief baa taa kennen.... Joden weten goed jullie op te hitsen.... Nog ff en jullie nemen dhr.Serfatti als profeet. :zwaai: jij hebt een paar tikken nodig eindhovense feggat

tirelli_4us
11-12-2004, 02:35
jammer dat je niet in een wijk als de mijne woont dan hadden onze riffijnse straatschoffies je kunnen aanpakken.

Pagina's : [1] 2