Bekijk originele versie : ongehuwd zwanger
Heel wat Marokkaanse meisjes die ongehuwd zwanger raken, kiezen (noodgedwongen) ofwel voor een abortus of als ze het te laat merken voor het afstaan van hun kind voor adoptie ook al willen ze het kind houden (dit laatste is ook de visie van de islamitische leer).
Toch merk ik dat ouders van een moslim meisje en zelfs de "vriend" omwille van de schaamte liever kiezen voor afstaan voor adoptie dan het kind te houden. Sommige meisjes vertellen ook dat ze via de hulpverlening eigenlijk op een subtiele wijze toch richting "afstaan" worden geduwd. Zo is er bv in Nederland een organisatie die zich specifiek wil richten op moslimmeisjes om hen aan te moedigen hun kind af te staan.
Ik ben daarom bezig met een onderzoek voor mijn eindwerk en DRINGEND OP ZOEK naar meisjes die ANONIEM hun verhaal willen doen of een vragenlijst willen invullen.
De bedoeling is om dit op islamitisch vlak uit te diepen en richtlijnen te vinden en na te zien of hulporganisaties deze meisjes effectief helpen of meer zien als "leveranciers" voor adoptiekandidaten.
Jazakoem Allah voor jullie hulp.
misbaksel
13-05-2010, 07:41
Heel wat Marokkaanse meisjes die ongehuwd zwanger raken, kiezen (noodgedwongen) ofwel voor een abortus of als ze het te laat merken voor het afstaan van hun kind voor adoptie ook al willen ze het kind houden (dit laatste is ook de visie van de islamitische leer).
Toch merk ik dat ouders van een moslim meisje en zelfs de "vriend" omwille van de schaamte liever kiezen voor afstaan voor adoptie dan het kind te houden. Sommige meisjes vertellen ook dat ze via de hulpverlening eigenlijk op een subtiele wijze toch richting "afstaan" worden geduwd. Zo is er bv in Nederland een organisatie die zich specifiek wil richten op moslimmeisjes om hen aan te moedigen hun kind af te staan.
Ik ben daarom bezig met een onderzoek voor mijn eindwerk en DRINGEND OP ZOEK naar meisjes die ANONIEM hun verhaal willen doen of een vragenlijst willen invullen.
De bedoeling is om dit op islamitisch vlak uit te diepen en richtlijnen te vinden en na te zien of hulporganisaties deze meisjes effectief helpen of meer zien als "leveranciers" voor adoptiekandidaten.
je intentie zal goed wezen, daar twijfel ik op geen enkele manier aan, maar wat denk je te vinden als je het volgende schrijft;
De bedoeling is om dit op islamitisch vlak uit te diepen en richtlijnen te vinden
je kunt helemaal niets vinden op islamitisch vlak hierover denk ik, maar ik wens je er succes mee.
jammer dat je je niet richt op preventie van ongehuwd zwanger raken en belicht hoe belangrijk het is om maagd te blijven. gegarandeerd dat je dat kunt uitdiepen op islamitisch vlak.
je moet de ogen uit je kop schamen.
zilvertjeee
13-05-2010, 07:46
ga door met zoeke:goedzo
Ik ken inderdaad een meid die een kind heeft gekregen van haar vriend. Ze hebben het kindje in een Nls pleeggezin laten opnemen. Ze bezoeken het kindje wekelijks. Maar wel sneu.
Nabila786
15-05-2010, 03:35
Ik ken inderdaad een meid die een kind heeft gekregen van haar vriend. Ze hebben het kindje in een Nls pleeggezin laten opnemen. Ze bezoeken het kindje wekelijks. Maar wel sneu.
Jammer, waarschijnlijk zal dit kindje niet echt een islamitische achtergrond krijgen. Jammer
in plaats motieveren om het kind weg te geven kan je ze beter motieveren, steunen en helpen zodat ze NIET hun kinderen afslaan als adoptie..
Je kan ze beter vertellen dat inderdaad fout is wat ze gedaan hebben , maar dat ze om vergevenis moeten vragen en kracht om voortaan zulke dingen te verkomen. Verder zou ik als ik jou was ook toevoegen dat het DUBBEL ZO fout is om je kind weg te geven, vooral aan een nederlandse gezin. Kinderen moeten hoe dan ook in een islamitisch omgeving opgroeien met eigen ouder(s).
We zijn in Nederland en er zijn zoveel instanties en blijf van mijn lijf huizen die zulke meiden kunnen helpen/financieren etc..
waarom zou je dan nog steeds je kind weggeven? Ben je dan als moeder echt zo triest dat je de gevolgen van je leuke daad niet kan accepteren???
ps. verkrachting etc. is wat anders...daar ga ik niet op in
je intentie zal goed wezen, daar twijfel ik op geen enkele manier aan, maar wat denk je te vinden als je het volgende schrijft;
je kunt helemaal niets vinden op islamitisch vlak hierover denk ik, maar ik wens je er succes mee.
jammer dat je je niet richt op preventie van ongehuwd zwanger raken en belicht hoe belangrijk het is om maagd te blijven. gegarandeerd dat je dat kunt uitdiepen op islamitisch vlak.
Je hebt inderdaad ik moet me meer verduidelijken. Er wordt namelijk altijd gezegd dat het door de druk van de islam is dat de meisjes abortus moeten plegen of hun kind moeten afstaan. Maar als we dat islamitisch nader bekijken is daar niets van waar. Zelfs bij een zwangerschap buiten het huwelijk heeft het kind recht op de moeder en mag het kind niet afgestaan worden maar verdient het de meeste zorg van moeder en omgeving. Ook abortus mag enkel als de moeder in gevaar is. DUs als we het islamitisch gaan bekijken dan is het scheiden van een kind of een abortus erger dan buitenechtelijke seksualiteit.
Wat betreft preventie heb je ook gelijk maar vooraleer dat men daar aan werkt moeten we weten waarom we iets doen?
Ik hoop nog altijd vrijwilligers te vinden om een vragenlijst te beantwoorden
Choekran chabaab
omraenhadj
28-05-2010, 18:49
Wat bedoel je met " dit laatste " ? Bedoel je het laten adopteren een visie van de islam is?
De visie van de islam is dat het kind niet aan de vader toegekent wordt, en dat de vrouw (in een niet islamitsch land) touba dient te verrichten en niet meer dezelfde zonde begaat. Het is absoluut niet de visie van de islam om je (zina) kind te laten adopteren, en al helemaal niet door ongelovigen.
:schrik2:
Dan maar, mijn eigen kindje behouden en niet worden geaccepteerd in de Marokkaanse gemeenschap.
Vergiffenis vragen aan iemand die er echt aan doet Allah !!
In de Marokkaanse gemeenschap word je al niet geaccepteerd als je een andere mening hebt dan ben je meteen een......... ( vul zelf maar in)
En dat wil absoluut niet zeggen dat je zomaar zwanger moet raken of sex moet hebben. Dit wil ik dus niet goedpraten of aanmoedigen !!
Maar,
Je geeft toch niet zomaar een pak melk weg !
Je moet wel weten dat wij het hier over een mens hebben en die komt ook van Allah .
P.s die mensen van de organisatie zijn dat Marokkanen ?
Intentie is het alle belangrijkste...
Vind je dat jijzelf voldoende verantwoordelijkheid heb
misbaksel
29-05-2010, 06:20
Je hebt inderdaad ik moet me meer verduidelijken. Er wordt namelijk altijd gezegd dat het door de druk van de islam is dat de meisjes abortus moeten plegen of hun kind moeten afstaan. Maar als we dat islamitisch nader bekijken is daar niets van waar. Zelfs bij een zwangerschap buiten het huwelijk heeft het kind recht op de moeder en mag het kind niet afgestaan worden maar verdient het de meeste zorg van moeder en omgeving. Ook abortus mag enkel als de moeder in gevaar is. DUs als we het islamitisch gaan bekijken dan is het scheiden van een kind of een abortus erger dan buitenechtelijke seksualiteit.
Wat betreft preventie heb je ook gelijk maar vooraleer dat men daar aan werkt moeten we weten waarom we iets doen?
Ik hoop nog altijd vrijwilligers te vinden om een vragenlijst te beantwoorden
Choekran chabaab
er word altijd gezegd??? ben jij wel goed bij je hoofd?
islamitisch gezien staan er zware straffen op overspel en al heb ik enig begrip voor je intentie, je dient de fouten niet met de mantel der liefde te bedekken. ben je niet bang dat je voor Allah swt medeplichtig word aan het overspel dat gepleegd is?
beter je richten op preventie en maak meisjes weerbaarder ipv achteraf een uitvlucht voor deze vrouwen te bieden.
nogmaals; schaam de ogen uit je kop, je bent verkeerd bezig.
Vrouwen mogen zelf kiezen of ze het kind willen houden.
Noch God of de duivel.
Als man zijnde is het heel erg makkelijk praten...
Maar als je deze dingen zelf meemaakt dan piep je wel anders...
God maakt slechts de afweging op het einde of jij de juiste daden hebt verricht, misschien heb je juist wel een goed keuze genomen omdat je misschien nog niet verantwoordelijk genoeg voor het nemen van een kind ben vooral in deze Westerse wereld is het lastig. Het is moeilijk om een baan te krijgen en al helemaal om naar school te gaan. Maar misschien heb je juist de behoefte om voor een kind te zorgen en alles dag nacht uit ervoor klaar staan. Kinderen zijn erg leuk vooral als ze 2 a 3 beginnen te worden.
Daarom niet lullen als je niets weet......
Waar heb jij het over ze doet onderzoek ze is niet zelf die campagne gestart
misbaksel
29-05-2010, 07:48
[/B]
Waar heb jij het over ze doet onderzoek ze is niet zelf die campagne gestart
geen enkele reden om er onderzoek voor te doen
er word altijd gezegd??? ben jij wel goed bij je hoofd?
islamitisch gezien staan er zware straffen op overspel en al heb ik enig begrip voor je intentie, je dient de fouten niet met de mantel der liefde te bedekken. ben je niet bang dat je voor Allah swt medeplichtig word aan het overspel dat gepleegd is?
beter je richten op preventie en maak meisjes weerbaarder ipv achteraf een uitvlucht voor deze vrouwen te bieden.
nogmaals; schaam de ogen uit je kop, je bent verkeerd bezig.
Weerbaarder waarom niet preken op vrijdag middag gij zult van uw zusters uberhaupt alle vrouwen afblijven mes snijd aan 2 kanten
Ook weer zoiets een uitvlucht it takes two to tango ik denk niet dat ik zwanger kan raken door met mezelf sex te hebben waar is de man in het verhaal waarom niet trouwen dat iets verkeerd is dat weten ze allebei dat er dan een kind komt daar moet je samen verantwoordelijk voor zijn
En als de vrouw in kwestie een .... is dan maar trouwen en scheiden maar dan weet je in ieder geval dat je kind niet naar een henk gaat of dat die in een pot zuur terecht komt (abortuskliniek)
:moe:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.