Bekijk originele versie : Deel je wijsheid..!!
Sephiroth
29-07-2004, 00:58
Ik heb een aantal "levens motto's" waar ik nooit of zelden van afwijk. Een soort van ongeschreven regels die ik altijd in mn achterhoofd hou.
Dit is er een greep uit:
- Blijf altijd jezelf en heb schijt aan wat mensen van je denken.
- Behandel mensen zoals jij behandeld wilt worden door mensen.
- Maak je meer druk om je karakter dan om je reputatie, je karakter is wat je bent, je reputatie is wat mensen denken dat je bent!
- Schaam je nooit als je iets niet lukt, schaam je als je het niet hebt geprobeerd.
Deze heb ik van mn vader geleerd een hele tijd terug:
- concentreer je niet op het probleem maar op de oplossing.
Ik vraag me af of jullie ook zulke "regeltjes" hebben voor jezelf. Zo ja, deel ze met je medemens!
maghrebgirl20
29-07-2004, 01:28
goeie regels.... ben het alleen niet met de 1e eens. je kunt niet altijd jezelf zijn, ook al zou je wel willen
Sephiroth
29-07-2004, 01:45
Origineel gepost door maghrebgirl20
goeie regels.... ben het alleen niet met de 1e eens. je kunt niet altijd jezelf zijn, ook al zou je wel willen
Jawel man, je kan je anders voor doen maar toch hetzelfde zijn. Ik zou mezelf nooit veranderen voor wie dan ook.
Sephiroth
29-07-2004, 01:46
Origineel gepost door Brabantse
True friends stab you in the front.
Lekker optimistisch weer :D
Altijd oppassen met vrienden ja, soms blijken ze vijanden te zijn.
maghrebgirl20
29-07-2004, 01:52
Origineel gepost door Gladjanuz
Jawel man, je kan je anders voor doen maar toch hetzelfde zijn. Ik zou mezelf nooit veranderen voor wie dan ook.
hmm klopt, je gedraagt je alleen anders dan... maar je blijft hetzelfde
Sephiroth
29-07-2004, 01:58
Origineel gepost door maghrebgirl20
hmm klopt, je gedraagt je alleen anders dan... maar je blijft hetzelfde
Precies.
Goei regelsssssss !! :goedzo:
Azzzizzz
29-07-2004, 12:12
Origineel gepost door eYesha
Goei regelsssssss !! :goedzo:
alweer een kort, nergens opslaand, weinig inhoudend reactie Eyesha.
Mijn vader zegt altijd: het leven is net een trein, de ene persoon reist langer met je mee dan de ander en sommige hebben zelfs dezelfde eindbestemming.
Ook zegt hij altijd dat je je niet te druk moet maken om dingen die niet in je handen liggen en die je niet kunt veranderen (dingen die het leven je brengt, je lot), Maak je beter druk om dingen die je zelf wel kunt veranderen en doe dit ook.
Dit helpt me altijd wel als ik weer eens aan het piekeren ben om dingen waar ik geen grip op heb.
Misschien heeft iemand van jullie hier ook iets aan.
miss_hijab
29-07-2004, 12:48
Origineel gepost door Gladjanuz
Ik heb een aantal "levens motto's" waar ik nooit of zelden van afwijk. Een soort van ongeschreven regels die ik altijd in mn achterhoofd hou.
Dit is er een greep uit:
- Blijf altijd jezelf en heb schijt aan wat mensen van je denken.
- Behandel mensen zoals jij behandeld wilt worden door mensen.
- Maak je meer druk om je karakter dan om je reputatie, je karakter is wat je bent, je reputatie is wat mensen denken dat je bent!
- Schaam je nooit als je iets niet lukt, schaam je als je het niet hebt geprobeerd.
Deze heb ik van mn vader geleerd een hele tijd terug:
- concentreer je niet op het probleem maar op de oplossing.
Ik vraag me af of jullie ook zulke "regeltjes" hebben voor jezelf. Zo ja, deel ze met je medemens!
Djazakka Allahoe gairan,
Het vertrouwen in Allah ta3ala: Vertrouw dan op Allah. Waarlijk! Allah houdt van degenen die (op Hem) vertrouwen.'
Alhamolilah kunnen zeggen:De profeet (vzmh) zei: 'Wees tevreden met de dingen die Allah je gegeven heeft, en je zal tot de rijkste der mensen behoren” (Sah’ih’)
Goed voor je medemens zijn: Een moslim is de broeder van een moslim. Hij behoort hem niet te bedriegen of een leugen te vertellen of hem te vernederen. Godsvrees is een innerlijke eigenschap.(Tirmidhi)
He Azizz,
ik ben even nieuwsgierig,
Hou jij eYesha in de gaten of zo, jij reageert altijd om haar als ze een reactie geeft ( Waar je overigens wel gelijk in hebt, ik vind het wel grappig)
groetjes,
Sephiroth
29-07-2004, 22:01
Origineel gepost door ladyp
Mijn vader zegt altijd: het leven is net een trein, de ene persoon reist langer met je mee dan de ander en sommige hebben zelfs dezelfde eindbestemming.
Ook zegt hij altijd dat je je niet te druk moet maken om dingen die niet in je handen liggen en die je niet kunt veranderen (dingen die het leven je brengt, je lot), Maak je beter druk om dingen die je zelf wel kunt veranderen en doe dit ook.
Dit helpt me altijd wel als ik weer eens aan het piekeren ben om dingen waar ik geen grip op heb.
Misschien heeft iemand van jullie hier ook iets aan.
Respect voor je vader.
Van mn opa:
Als je ergens gaat logeren, kijk dan altijd even onder het bed of er geen Marokkaan op de loer ligt!
MocrowGirlBella
29-07-2004, 23:22
Origineel gepost door Geitje
Van mn opa:
Als je ergens gaat logeren, kijk dan altijd even onder het bed of er geen Marokkaan op de loer ligt!
:lol:
MocrowGirlBella
29-07-2004, 23:23
Keep your friends close...but keep your anemies closer heb k ook altijd geleerd:maf:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.