Bekijk originele versie : Wat als je relatie verandert nadat je getrouwd bent????
moslimaa19
28-07-2004, 23:33
Salaam ou alaikom,
Heb een vraagje; namelijk, stel dat je een relatie hebt met iemand en jullie zijn er allebij zeker van dat jullie samen door het leven willen...op dat moment kunnen jullie niet zonder elkaar.
Maar achteraf, nadat je getrouwd bent lijkt het net alsof er een afstand begint te ontstaan....het is niet meer zoals het eerst was...
Wat zou je doen?
ps: het gaat hier niet om mezelf, en alleen serieuze reactie aub.
Ma3a salaam.....
moslimaa19
28-07-2004, 23:44
Salaam,
Dat lijkt me ook zo, maar als ik dus kijk naar diegene over wie het gaat dan zit het namelijk zo.
Bij hem staan zijn vrienden op nummer 1, want hij heeft zogenaamd zoveeeeeeeeeeel met hun meegemaakt en ga zo maar door.
Terwijl hij in het begin van zijn relatie een hele andere persoon was, alles draaide om HAAR. En sinds de bruiloft is zij of bij haar moeder te vinden of bij haar schoonouders want meneer die kent alleen de weg naar huis als hij moet slapen:(
Dan kan je weinig doen toch........
DaNGeRouZLy
28-07-2004, 23:48
3aleikoem asalaam ogty
De laatste tijd hoor ik dat steeds vaker stelletjes die eerst een relatie hebben gehad waar alles fantastisch was. Hij deed alles voor haar en na het huwelijk stort het opeens in. Terwijl als ze geen relatie hadden gehad en meteen getrouwd waren waren ze toen bij het begin begonnen. Men kent elkaar dan al door en door en hoeft eigenlijk minder moeite te doen om elkaar te "vangen" Dit gaat niet altijd op natuurlijk maar vaak toch wel.
Gair Insha`allah
moslimaa19
28-07-2004, 23:58
Maar daar valt in principe dus weing aan te doen, als hij andere prioriteiten heeft dan in het begin......
Dat is dus een van de grootste reden dat men wordt gewaarschuwd voor een relatie voor het huwelijk.....
DaNGeRouZLy
29-07-2004, 00:24
Een huwelijk is een voorziening voor de vrouw ze heeft recht op de bruidschat, kleding aan haar lijf een dak boven haar hoofd en de bescherming van haar man enz. Zonder huwelijk heb je de garantie niet dat je dit krijgt om over alleenstaand ouderschap van een niet getrouwde nog maar niet te praten, ziektes, zina enz. Dit zijn een paar redenen Allah oe Alem
Een relatie tussen 2 mensen die haram is begonnen is niet gezegend tenzij beiden berouw hebben getoont bij Allah voor hun fout.Dan wordt het gezegend Insha`allah(als ze getrouwd zijn)
Dit zouden ze dus als eerste moeten doen en voor de rest heel goed praten en Doeas doen en Insha`allah komt het goed
Allah Oe Alem Moge Allah en jullie mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegt
moslimaa19
29-07-2004, 00:37
Salaam zuster,
Jazak allah ou gairan
DaNGeRouZLy
29-07-2004, 00:45
3aleikoem asalaam
wa jazaki
xXx :zwaai:
weetje wat het ook altijd is voor het huwelijk lijkt het allemaal mooi en geweldig en heeft hij en zij grote verwachtingen over trouwen. En wanneer dat momment is aangebroken dan jah dan maken we het heel anders mee...plus daarnaast is het ook dat het stiekemige gedoe wel spannend is etc...en jah al sj egetrouwd ben dan jah is het niet meer stiekem ook niet meer ehct spannend ,.....begrijp julie waar ik naar toe wil gaan met deze reactie??
moslimaa19
29-07-2004, 01:59
Begrijp wat je ermee bedoelt saidas......
Agh joh ze begrijpen het niet ...
miss_hijab
29-07-2004, 12:38
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
Een huwelijk is een voorziening voor de vrouw ze heeft recht op de bruidschat, kleding aan haar lijf een dak boven haar hoofd en de bescherming van haar man enz. Zonder huwelijk heb je de garantie niet dat je dit krijgt om over alleenstaand ouderschap van een niet getrouwde nog maar niet te praten, ziektes, zina enz. Dit zijn een paar redenen Allah oe Alem
Een relatie tussen 2 mensen die haram is begonnen is niet gezegend tenzij beiden berouw hebben getoont bij Allah voor hun fout.Dan wordt het gezegend Insha`allah(als ze getrouwd zijn)
Dit zouden ze dus als eerste moeten doen en voor de rest heel goed praten en Doeas doen en Insha`allah komt het goed
Allah Oe Alem Moge Allah en jullie mij vergeven als ik iets verkeerds heb gezegt
Salaam Moeleikoem,
Djazakka Allahoe gairan! :goedzo:
Wa salaam moeleikoem.
zinalady
29-07-2004, 23:10
Salaam Alaikoum,
Ik hoor dit jammer genoeg ook steeds vaker de laatste tijd.
En eigelijk doet het er niet eens toe of iemand een relatie van te voren heeft gehad ja of nee...
Ik zelf heb vaak in mijn omgeving gezien dat het voor een man geweldig is in het begin. Tijdens de verloving gaat alles super.
Maar dan moet je met elkaar leven..Elkaar dag na dag zien.
Vaak stuit dat na een jaar al op problemen en irritaties.
Mensen hebben vaak een beeld van ''trouwen'' en denken dat het een al feest is...Maar het huwelijk is zoals jij het er zelf van maakt.
Het is geven en nemen en zoveel mogelijk met elkaar bespreken en samen doen...
En iemand die zijn vrouw de hele dagen thuis laat zitten en zelf alleen thuis komt om te slapen heeft geen respect voor zijn vrouw noch voor zijn Huwelijk.
Ik wens degene die in zo'n situatie zitten heel veel geluk en Sbar...
Probeer er het beste van te maken en praat er met je man over.
Mocht dat niet helpen dan zou ik iemand uit de familie om raad vragen en als bemiddelaar toe laten treden.
Maha Salama :zwaai:
moslimaa19
29-07-2004, 23:17
Salaam,
Dat is zeker het probleem; dat beeld dat mensen hebben van trouwen is niet zoals het is als het er eenmaal op aan komt.....
Maar dat iemand opeens zo kan veranderen is het ergste want je kan het niet zien aankomen.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.