Bekijk originele versie : Ben je bang voor de dood..?
SmoothScorpio
08-12-2002, 22:37
Hoe kijk je tegen de dood aan? Ben je er bang voor? Of kan t je niks schelen..? Ikzelf ben niet bang voor de dood. As ik ga, dan ga ik. Ik ben misschien wel bang voor de manier hoe ik dood ga. Ik wil liever geen pijnlijke dood natuurlijk...
Toufik19
08-12-2002, 22:38
de dood zelf is niet beangstigend,maar wel wat erna komt
BENTGHATAR
08-12-2002, 22:40
voor de dood zelf ben ik niet bang voor ,maar wat er ons allemaal hierna staat te wachten,daar ben ik wel bang voor
Ik ben niet bang voor de dood.
Ik ben bang voor Allah en voor wat er daarna volgt.
Origineel gepost door Kadir
Waarom ben je daar bang voor, als jij je leven goed hebt geleid, dan is er geen probleem.
Wat is een goed leven?
Als ik nu van mij zelf zou moeten zeggen waar ik naartoe ga dan is dat de hel. :(
Toufik19
08-12-2002, 22:47
Origineel gepost door chemie
Wat is een goed leven?
Als ik nu van mij zelf zou moeten zeggen waar ik naartoe ga dan is dat de hel. :(
als je weet dat je fout zit,verander er dan iets aan.je weet nooit of je hier morgen nog bent.verander voor het te laat is
saidaaatje
08-12-2002, 22:47
hmm de dood............als t gebeurd dab gebeurd het....tiss mektab......
BENTGHATAR
08-12-2002, 22:48
Waarom ben je daar bang voor, als jij je leven goed hebt geleid, dan is er geen probleem.
ik probeer me leven zo goed mogelijk te leiden,maar jah er zal altijd wel wat zijn wat ik fout heb gedaan,ik praatte vroeger over andere mensen,ik beoordeelde mensen op hun uiterlijk,ik schelde ook mensen uit,en dit is ook allemaal haram.nu doe ik dat niet meer,maar ik heb het ooit weleens gedaan,dus daarom ben ik bang voor wat me te wachten staat na mij dood
Origineel gepost door Toufik19
als je weet dat je fout zit,verander er dan iets aan.je weet nooit of je hier morgen nog bent.verander voor het te laat is
Dat probeer ik iedere dag en meestal lukt me het wel maar luiheid en veel verleidingen zitten in de weg.
Ik ben misschien gewoon nete te sterk genoeg.
Insha'allah zal ik de verleidingen kunnen weerstaan maar in een wereld als deze is dat erg moelijk.
Ik doe niet veel verkeerd hoor maar de kleinste dingen tellen ook.
Ok, en nu ff dit niet vergeten, je kan ook voor je zonden vergeven worden tijdens je leven. Allah heeft geen perfect mens gecreerd, dus fouten maakt iedereen, maar boet er voor tijdens je leven, dan hoef je na je dood helemaal nergens zorgen over te maken.
zo zo Kadir!! Als het moet ben je serieus!!
:goedzo:
Toufik19
08-12-2002, 22:56
Origineel gepost door chemie
Dat probeer ik iedere dag en meestal lukt me het wel maar luiheid en veel verleidingen zitten in de weg.
Ik ben misschien gewoon nete te sterk genoeg.
Insha'allah zal ik de verleidingen kunnen weerstaan maar in een wereld als deze is dat erg moelijk.
Ik doe niet veel verkeerd hoor maar de kleinste dingen tellen ook.
iedereen is wel eens lui of heeft een verleiding,en het is bijna onmogelijk om die allemaal uit te sluiten en het enige wat je kunt doen is ze zoveel mogelijk beperken.je probeert,dus jouw intentie is goed,maar je moet doorzetten,en sterk in je schoenen staan.als je dat doet,zul je zien dat je na een tijd mentaal veel sterker bent en een veel betere imaan zult hebben.ik ben sinds de zomer begonnen met bidden en vast geregeld buiten ramadan,en ik moet eerlijk toegeven dat ik mij nu veel beter voel en ik vind dat ik geestelijk rijker ben.als je doorzet,en echt de intentie ervoor hebt,kom je er wel inshallah.
BENTGHATAR
08-12-2002, 22:58
Ok, en nu ff dit niet vergeten, je kan ook voor je zonden vergeven worden tijdens je leven. Allah heeft geen perfect mens gecreerd, dus fouten maakt iedereen, maar boet er voor tijdens je leven, dan hoef je na je dood helemaal nergens zorgen over te maken.
dat weet ik ook.en ik hoop ishallah dat allah(swt) het me vergeeft.
Okey, ik zie dat je er over hebt nagedacht.
Maar laatst kwam mijn vader thuis uit de moskee.
De imam had over de dood vertelt en over wat er daarna kwam.
Voor de (echte) moslims en voor de koefars.
Wat hij vertelde heeft me erg bang gemaakt.
Het is vreselijk en daarom ben ik erg bang voor de dood.
Als je de koran leest dan word je ( volgens mij) na je dood het ergst gestraft voor je daden.
Je hebt gelijk over het feit dat Allah ( swt) geen perfect mens heeft gemaakt. Maar het is de plicht van de moslims om de koran na te leven.
En als je dat niet goed of helemaal niet doet dan word je gestraft.
Tegenwoordig leggen veel mensen grenzen voor zichzelf die zeggen wanneer je wel of geen goed mens bent.
Een goed mens zijn is niet moeilijk, maar een goede moslim zijn is een hele taak die gelukkig veel mensen goed vervullen maar sommige ook niet.
Origineel gepost door Toufik19
iedereen is wel eens lui of heeft een verleiding,en het is bijna onmogelijk om die allemaal uit te sluiten en het enige wat je kunt doen is ze zoveel mogelijk beperken.je probeert,dus jouw intentie is goed,maar je moet doorzetten,en sterk in je schoenen staan.als je dat doet,zul je zien dat je na een tijd mentaal veel sterker bent en een veel betere imaan zult hebben.ik ben sinds de zomer begonnen met bidden en vast geregeld buiten ramadan,en ik moet eerlijk toegeven dat ik mij nu veel beter voel en ik vind dat ik geestelijk rijker ben.als je doorzet,en echt de intentie ervoor hebt,kom je er wel inshallah.
Insha'allah.
Onslaught
08-12-2002, 23:19
IK ben bang voor allah, maaar ik ben ook bang dat ik nog niet klaar ben met sommig dingen dus, en met de dag denk ik wel aan de dood, van wie weet foetsie ben ik, dus daarom probeer ik vaak iedereen wel gedagd te zeggen, maar ja is een gekke gewonte van me maar ja, in iedere geval ik weet de dood zal snel komen en dan kan je er niks aan doen, mar tot die tijd insh allah hoop ik nog me dierbare te helpen en van e fouten leren en van elkaar:)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.