Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : inschrijven

Pagina's : [1] 2

nlsoraya
28-07-2004, 19:13

salaamaleikom, ik ben een nederlands meisje dat nu hamdoelilah 1jaar trotse moslima is. maar nu wil ik me bij een consulaat echt officieel inschrijven als moslima! zodat als het ooit insha allah komt dat ik ga trouwen of naar mekka ga insha allah dat ook allemaal kan doen! ik ben 1 jaar geleden naar de imam geweest! maar je moet het ook officieel doen. wie weet waar dat kan hoe dat gaat. ik heb de consulaat van marokko in den bosch gebeld. maar die verstonden mij niet...ik hoop gauw wat te horen alvast heeeeel erg bedankt!!!!! beslama

DaNGeRouZLy
28-07-2004, 23:53
3aleikoem Asalaam Als ik het goed heb kun je bij de moskee een akte halen waarop staat dat je moslim bent geworden en hoeft dat niet bij het consulaat. wat bedoel je met officieel voor welke partij?

LaMorena
29-07-2004, 00:53
Ik heb de Shahada gedaan, eerst in de Moskee maar een paar weken later bij Al Nisa, daar heb ik een officieel document gekregen dat ik mee kan nemen als ik insh'allah naar Mekka ga. In het Nederlands en Arabisch, met 3 getuigen en een foto.

Nissrine_1983
31-07-2004, 12:13
Origineel gepost door LaMorena Ik heb de Shahada gedaan, eerst in de Moskee maar een paar weken later bij Al Nisa, daar heb ik een officieel document gekregen dat ik mee kan nemen als ik insh'allah naar Mekka ga. In het Nederlands en Arabisch, met 3 getuigen en een foto. Selaam Aleikum, zusters.. Wat LaMorena zegt is waar. Als een "nederlandse" zich laat bekeren tot het Islam, krijgt diegene bij t moskee een soort document. Ik heb nog nooit gehoord dat je daarvoor naar het consulaat moet wezen, om je te laten inschrijven. Dat is alleen voor als je gaat trouwen en als je kinderen etc wilt laten registreren. Dat is wat ik weet.. Ik hoor t wel, Nissrine

Ouidath
31-07-2004, 13:51

Ik zou 't niet weten. Ben zo geboren.

DaNGeRouZLy
31-07-2004, 14:09
Origineel gepost door Ouidath Ik zou 't niet weten. Ben zo geboren. iedereen is geboren als moslim

DaNGeRouZLy
31-07-2004, 14:11
Origineel gepost door Marwan01 Ik heb zo een papier helemaal niet. Ik heb shahada gedaan samen met een andere belg die al langer bekeerd was en een geboren moslim zij hebben me uitgelegd wat ik allemaal moest doen. En daarna ben ik gewoon naar de moskee beginnen gaan. Moet zo een papier? Ik wil me binnekort ga verloven met een meisje, is dit ook een mogelijkheid om te bewijzen aan haar vader dat ik wel degelijk een goede moslim ben? je kan als nog naar de moskee gaan en ze maken het voor je Insha`allah. Je hoeft niemand wat te bewijzen dat is iets tussen Allah en jou. Maar je kan wel laten zien dat je de Shahada hebt uitgesproken dmv dat formulier als hij daar behoefte aan heeft.

abdul_Hakeem
31-07-2004, 14:43
Uhm hoezo papier halen in de moskee?? het is tussen Allah en jij en het is echt het beste om veel getuige bij de Shaahadah te hebben , Na het vrijdag preek zou een mooie optie zijn voor dat hij aan het gebed begint. trouwen ik heb geen papier ofzo hoeven krijgen of maken , ik hoor nu pas dat mensen papieren maken of een bewijsje wilt hebben , nou in mijn tijd had ik er nooit van gehoord

DaNGeRouZLy
31-07-2004, 14:46
Origineel gepost door abdul_Hakeem Uhm hoezo papier halen in de moskee?? het is tussen Allah en jij en het is echt het beste om veel getuige bij de Shaahadah te hebben , Na het vrijdag preek zou een mooie optie zijn voor dat hij aan het gebed begint. trouwen ik heb geen papier ofzo hoeven krijgen of maken , ik hoor nu pas dat mensen papieren maken of een bewijsje wilt hebben , nou in mijn tijd had ik er nooit van gehoord voor als je Insha`allah op bedevaart gaat dan heb je zo`n papier nodig heb ik op een lezing gehoord Allah Oe Alem ik vond het ook vreemd eerlijk gezegd

abdul_Hakeem
31-07-2004, 14:49
Allah oe Allam, dit hoor ik voor het eerst!

DaNGeRouZLy
31-07-2004, 14:51
Insha`allah kan je dit nog een keer navragen

abdul_Hakeem
31-07-2004, 14:52
insha Allah straks (smile)

DaNGeRouZLy
31-07-2004, 14:56
Jazak Allah Oe Gairan

abdul_Hakeem
31-07-2004, 15:01
WA DJAZAAKI

nlsoraya
02-08-2004, 22:47

ik heb wel van de moskee een papier gekregen. maar dat is gewoon hand geschreven zonder getuigen waren daar bij..dus niet echt officieel! maar ik heb gehoord allahoe alem, dat je echt moet bewijzen om naar mekka te gaan dat je moslim bent en ook om te trouwen enzo. wie zou het alsnog helemaal willen uitzoeken voor mij!?!? alvast heeeeeeeeel erg bedankt

Pagina's : [1] 2