Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vriendje? Ja Of Nee?

Pagina's : [1] 2

Cina
08-12-2002, 21:37

Nee! Een dikke ' Nee' zelfs, als je vanuit de Islam beredeneert. Een relatie voor het huwelijk is NIET toegestaan. Punt. Kom niet met argumenten als: ' Ja maar, ik interpreteer het zo en zo.' Sommige dingen staan er duidelijk genoeg en hebben helemaal geen interpretatie nodig. Kom ook niet met argumenten als: ' Ja maar, je moet iemand toch leren kennen voordat je met hem/ haar gaat trouwen.' Heeft iemand beweerd dat je iemand niet mag leren kennen? Nee. Maar leren kennen houdt niet in dat je een relatie met iemand aan moet gaan en alles moet doen waar je lichaam zin in heeft. Helaas wordt er weinig via het geloof beredeneerd. Het geloof wordt vaak diep weggestopt als de waarheid die niet gezien wil worden. Mensen houden zich van den domme. Ze WETEN dat ze fout bezig zijn, maar gaan er toch mee door. En ondertussen gaat men er natuurlijk wel vanuit dat ze naar de hemel gaan. Want vanbinnen GELOVEN ze wel in Allah en ze zijn MOSLIM, al dan niet praktiserend. Maar zeg nou zelf: wat heb je aan kennis als het niet in praktijk wordt gebracht? Wat heb je aan geloof als het niet naar buiten wordt gebracht? We worden allemaal verleid. Dit wereldse leven is één grote verleiding. En we geven er allemaal aan toe, terwijl shajtan ons aan het uitlachen is. Om terug te komen op de kwestie rondom het ' vriendje'. Onze keuze wordt meestal bepaald door de Westerse normen en waarden. We worden gek gemaakt door de media. In films krijgen we dolverliefde stelletjes te zien die dineren bij kaarslicht en zo krijgen WIJ de ' 'perfecte liefde' voorgeschoteld. En wie wil er nou geen ' perfecte liefde'? Zo word onze gedachtegang beïnvloed. En zo beïnvloeden wij ook elkaar op een slechte manier. En ik hoop dan ook vurig dat eens 'onze' ogen worden geopend en we de waarheid onder ogen zien. Inshallah zullen we ooit inzien dat de Islam een prachtige, vreedzame leefwijze is. Groetjes, Cina

Chaimaa
08-12-2002, 21:42
helemaal gelijk in :rolleyes: dit is wat er nou heel lang door mijn hoofd rondspookte maar ik kon het niet verwoorden..classe meid..dit zijn feiten de harde kern van de waarheid..

RaZer
08-12-2002, 21:47
Origineel gepost door Cina Nee! Een dikke ' Nee' zelfs, als je vanuit de Islam beredeneert. Een relatie voor het huwelijk is NIET toegestaan. Punt. Kom niet met argumenten als: ' Ja maar, ik interpreteer het zo en zo.' Sommige dingen staan er duidelijk genoeg en hebben helemaal geen interpretatie nodig. Kom ook niet met argumenten als: ' Ja maar, je moet iemand toch leren kennen voordat je met hem/ haar gaat trouwen.' Heeft iemand beweerd dat je iemand niet mag leren kennen? Nee. Maar leren kennen houdt niet in dat je een relatie met iemand aan moet gaan en alles moet doen waar je lichaam zin in heeft. Helaas wordt er weinig via het geloof beredeneerd. Het geloof wordt vaak diep weggestopt als de waarheid die niet gezien wil worden. Mensen houden zich van den domme. Ze WETEN dat ze fout bezig zijn, maar gaan er toch mee door. En ondertussen gaat men er natuurlijk wel vanuit dat ze naar de hemel gaan. Want vanbinnen GELOVEN ze wel in Allah en ze zijn MOSLIM, al dan niet praktiserend. Maar zeg nou zelf: wat heb je aan kennis als het niet in praktijk wordt gebracht? Wat heb je aan geloof als het niet naar buiten wordt gebracht? We worden allemaal verleid. Dit wereldse leven is één grote verleiding. En we geven er allemaal aan toe, terwijl shajtan ons aan het uitlachen is. Om terug te komen op de kwestie rondom het ' vriendje'. Onze keuze wordt meestal bepaald door de Westerse normen en waarden. We worden gek gemaakt door de media. In films krijgen we dolverliefde stelletjes te zien die dineren bij kaarslicht en zo krijgen WIJ de ' 'perfecte liefde' voorgeschoteld. En wie wil er nou geen ' perfecte liefde'? Zo word onze gedachtegang beïnvloed. En zo beïnvloeden wij ook elkaar op een slechte manier. En ik hoop dan ook vurig dat eens 'onze' ogen worden geopend en we de waarheid onder ogen zien. Inshallah zullen we ooit inzien dat de Islam een prachtige, vreedzame leefwijze is. Groetjes, Cina als je het nu omzet in daden heb je mijn zegen

Cina
08-12-2002, 21:49
Origineel gepost door RaZer als je het nu omzet in daden heb je mijn zegen :) Tot nu toe is het goed gegaan :) Ik hoop dat dit Inshallah zo blijft.

Cina
08-12-2002, 21:52

Origineel gepost door romaysa_17 ja dat is zo dat het niet toegstaan is maar zelfs de echte moslims nemen een vriendje, ik ken een meisje die een hoofddoek draagt hoe zal ik het zeggen zeg maar ninja en die gaat nu ook trouwen met haar vriend dus moslim of niet toch een vriend Wat zijn 'echte moslims'? Die term bestaat niet. Of je bent Moslim of je bent het niet. De 'perfecte moslim' bestaat niet. Ik heb het hier trouwens niet over de manier waarop het tegenwoordig gaat, maar over de manier waarop het zou moeten gaan...Helaas... Trouwens: een hoofddoek zonder bijpassend gedrag heeft in mijn ogen geen waarde. Uiteraard is de hoofddoek WEL verplicht.

GoudenGids
08-12-2002, 21:55
Origineel gepost door Cina Maar leren kennen houdt niet in dat je een relatie met iemand aan moet gaan en alles moet doen waar je lichaam zin in heeft. Cina Wat is 'leren kennen' volgens jou en wat is een relatie aangaan volgens jou??

Mr_Amir
08-12-2002, 21:57
Wat jou 'vriendjes' thoeri betreft ben ik het helemaaaaaaaaaaaaal mee eens ...:goedzo: maar toch ...door de zekerheid en vastigheid die we steeds meer willen voor het trouwen , proberen we dat toch met relaties achter te halen .. en soms werkt dat toch ook ... :rolleyes:

Cina
08-12-2002, 21:58
Origineel gepost door GoudenGids Wat is 'leren kennen' volgens jou en wat is een relatie aangaan volgens jou?? Dat heb ik niet goed uit elkaar gehouden: Je kan iemand leren kennen zonder lichamelijk contact te hebben. Dus niks handje vasthouden, strelen, zoenen en al die dingen. Simpelweg: GEEn lichamelijk contact.

Uitgeblust
08-12-2002, 22:00
Salaam Ik weet wat je bedoelt Cina en je hebt helemaal gelijk, mits alle partijen zich aan de Islam houden, geen onderscheid maken of vooroordelen hebben, zoals de Islam het ons ook voorschrijft. Er zouden wat ons betreft ook geen problemen zijn, trouwde ik 6 maanden geleden al met mijn Tijgertje, zonder elkaar ooit gezien te hebben, een stem gehoort of wat dan ook. :) Ja, zo zeker zijn wij vanaf het begin van elkaar en dat is alleen maar gegroeit, in nog veel zekerder. Je kent onze situatie beter, daar ben je een vriendin voor. Verzachtende omstandigheden misschien :(

Cina
08-12-2002, 22:02
Origineel gepost door Uitgeblust Salaam Ik weet wat je bedoelt Cina en je hebt helemaal gelijk, mits alle partijen zich aan de Islam houden, geen onderscheid maken of vooroordelen hebben, zoals de Islam het ons ook voorschrijft. Er zouden wat ons betreft ook geen problemen zijn, trouwde ik 6 maanden geleden al met mijn Tijgertje, zonder elkaar ooit gezien te hebben, een stem gehoort of wat dan ook. :) Ja, zo zeker zijn wij vanaf het begin van elkaar en dat is alleen maar gegroeit, in nog veel zekerder. Je kent onze situatie beter, daar ben je een vriendin voor. Verzachtende omstandigheden misschien :( Tja...:(

Uitgeblust
08-12-2002, 22:05
Origineel gepost door Cina Tja...:( Zo zitten wij ook, TJA :( Als er regels zijn moet iedereen zich er aan houden en niet alleen de mensen die het betreft en bij toeval verliefd worden, als beide dan praktiserend zijn zouden er van buiten af geen problemen mogen zijn, nogmaals VERZACHTENDE OMSTANDIGHEDEN :(

Cina
08-12-2002, 22:07
Origineel gepost door Uitgeblust Zo zitten wij ook, TJA :( Als er regels zijn moet iedereen zich er aan houden en niet alleen de mensen die het betreft en bij toeval verliefd worden, als beide dan praktiserend zijn zouden er van buiten af geen problemen mogen zijn, nogmaals VERZACHTENDE OMSTANDIGHEDEN :( Ja jammer... Dat is nou het hele punt: als IEDEREEN zich aan de Islam zou houden en het niet liet 'vervuilen' door cultuur, zou alles opgelost zijn... Helaas is de werkelijkheid heel anders...

Uitgeblust
08-12-2002, 22:16
Origineel gepost door Cina Ja jammer... Dat is nou het hele punt: als IEDEREEN zich aan de Islam zou houden en het niet liet 'vervuilen' door cultuur, zou alles opgelost zijn... Helaas is de werkelijkheid heel anders... JE ZEGT HET ZELF AL "VERVUILEN" VAN DE ISLAM. DAARDOOR IS EEN SITUATIE GECREEËRD DAT MENSEN HIERTOE GEDWONGEN WORDEN, TERWIJL ZE DAAR IN HUN HART NIET AAN MEE WILLEN DOEN, JUIST DE GOEDE WEG WILLEN BEWANDELEN, DAT GELT ZEKER OOK VOOR ONS :( VERZACHTENDE OMSTANDIGHEDEN ??????????????????????????? :( GEMEEN HÉ, SORRY LIEVERD :Iluvu:

Cina
08-12-2002, 22:17
Origineel gepost door Uitgeblust JE ZEGT HET ZELF AL "VERVUILEN" VAN DE ISLAM. DAARDOOR IS EEN SITUATIE GECREEËRD DAT MENSEN HIERTOE GEDWONGEN WORDEN, TERWIJL ZE DAAR IN HUN HART NIET AAN MEE WILLEN DOEN, JUIST DE GOEDE WEG WILLEN BEWANDELEN, DAT GELT ZEKER OOK VOOR ONS :( VERZACHTENDE OMSTANDIGHEDEN ??????????????????????????? :( Inshallah zal het lukken....... :( Verzachtende omstandigheden? In mijn ogen wel....Maar daar kan alleen HIJ over oordelen...

GoudenGids
08-12-2002, 22:20

Origineel gepost door Cina Dat heb ik niet goed uit elkaar gehouden: Je kan iemand leren kennen zonder lichamelijk contact te hebben. Dus niks handje vasthouden, strelen, zoenen en al die dingen. Simpelweg: GEEn lichamelijk contact. Er zijn veel mensen die 'jouw' leren kennen een relatie noemen......Een relatie hoeft niet perse lichamelijke contact te bevatten...is t hiermee geen relatie meer?

Pagina's : [1] 2