Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ben jij gelukkig?

Pagina's : [1] 2 3

LZN
27-07-2004, 22:38

Wat is geluk? Waar kunnen we het vinden? Hoe kunnen we het bestendigen? Bewust of onbewust is elk levend wezen op zoek naar geluk. Al wat we doen of laten is gericht op het verwerven of vermeerderen van ons geluksgevoel. De vedische wijsheid verklaart waarom wij verlangen naar geluk: het is de aard van onze eigen ziel! Van nature willen we onszelf zijn, in alle omstandigheden. Vroeg of laat krijgen we psychologische, lichamelijke en sociale problemen wanneer we in onvoldoende mate onszelf kunnen zijn. Ik wil jullie om een favour vragen, stel de hieronder gestelde vragen aan jezelf, en probeer deze *hardop* te beantwoorden :D : 1. Wat is geluk? 2. Waar kunnen we het vinden? 3. Hoe te bestendigen?.

tetouani79
27-07-2004, 23:23
Origineel gepost door Velenoso Wat is geluk? Waar kunnen we het vinden? Hoe kunnen we het bestendigen? Bewust of onbewust is elk levend wezen op zoek naar geluk. Al wat we doen of laten is gericht op het verwerven of vermeerderen van ons geluksgevoel. De vedische wijsheid verklaart waarom wij verlangen naar geluk: het is de aard van onze eigen ziel! Van nature willen we onszelf zijn, in alle omstandigheden. Vroeg of laat krijgen we psychologische, lichamelijke en sociale problemen wanneer we in onvoldoende mate onszelf kunnen zijn. Ik wil jullie om een favour vragen, stel de hieronder gestelde vragen aan jezelf, en probeer deze *hardop* te beantwoorden :D : 1. Wat is geluk? 2. Waar kunnen we het vinden? 3. Hoe te bestendigen? voor mij is geluk, de rust in het leven. de rust in je als mens als eerst en dan de rust om je heen(hetzij je huwelijk, je huis, je ouders, fam,enz). de rust in jezelf is heel belangrijk. je weet wie je bent en waar je naar streeft. wat wil je en hoe wil je dat. een zekere toekomst(los van het onbekende). je begint met de eerste levensbehoeftes van de mens(piramide van mazlof). ik heb de rust gevonden in ijn geloof. voor ik me mijn geloof in mijn hart had gesloten en het praktiseerde, was ik niet gelukkig. ook al had ik veel. ik had bijna alles wat ik wilde. woonde toen nog thuis. had een mooie bak onder mijn kont. een in komen(en wilde steeds meer geld) hechte veel waarde aan mooie dingen. toch was ik niet zooo gelukkig als nu. nu hecht ik mijn waarde aan mijn geloof. ik bid en probeer me aan de wet van allah te houden. het is niet makkelijk als je altijd anders gewend bent, maar hamdoullah(godzijdank)het stap voor stap. door mezelf te richten op mijn geloof, is alles om me heen goed gekomen. ik ben gelukkig in mijn huwelijk. de problemen lijken minder zwaar. en er komt altijd een oplossing voor alles wat in de weg staat(met hulp van allah). het bestendigen van geluk doe je door middel van dank uitingen aan allah(in mijn geval). aan mijn fam. laten zien dat ik gelukkig ben. dat maakt hun ook gelukkig als ze me zo zien. aan mijn vrouw die daar deel van maakt. door mijn geluk is zij ook heel gelukkig omdat ze behandeld wordt zoals zij behandeld wenst te worden(volgens de islam). dit is wat mijn geluk betreft. je kunt een hoop schrijven, maar ik hou het hierbij.

tetouani79
27-07-2004, 23:54
Origineel gepost door Velenoso Ik wens je hierbij een gezegend huwelijk en met héél véél geluksleven omhuld voortzetting....... ......met je echtgenote en kid(s)!. Als ik 'n vrouw zou zijn geweest, had ik je 'n pakkert gegeven, maar helaas....... Voor U!. :D hahahahaha. ben ik even blij getrouwd te zijn :D dank je wel :zwaai:

a3ir
28-07-2004, 21:32
Origineel gepost door Velenoso Mag ik jullie bedanken voor jullie reacties. Marokko.nlers zijn gelukkige mensen!......kan je dit ook over die narrows op de andere Marokkaanse community's zeggen?. Admin.....giro 555 t.a.v Stichting Velenoso! :D :hihi:

Poesycat
29-07-2004, 19:59

Ik Ben Pas Gelukkig Als Ik De Paradijs In Mag!!! Amien Wat Moet Je Er Voor Doen: 1. Wees Een Goed Moslim :D 2. ''Belangerijk'' Hou Je Aan De Regels Van De Islam Als Je Dat Doet >> Dan Staat Er Een Grote Beloning Voor Je Inshallah Lieve Broerder & Zusters Ik Wens Voor Jullie Het Alle Beste :)

amina01
29-07-2004, 23:17
Origineel gepost door Velenoso Wat is geluk? Waar kunnen we het vinden? Hoe kunnen we het bestendigen? Bewust of onbewust is elk levend wezen op zoek naar geluk. Al wat we doen of laten is gericht op het verwerven of vermeerderen van ons geluksgevoel. De vedische wijsheid verklaart waarom wij verlangen naar geluk: het is de aard van onze eigen ziel! Van nature willen we onszelf zijn, in alle omstandigheden. Vroeg of laat krijgen we psychologische, lichamelijke en sociale problemen wanneer we in onvoldoende mate onszelf kunnen zijn. Ik wil jullie om een favour vragen, stel de hieronder gestelde vragen aan jezelf, en probeer deze *hardop* te beantwoorden :D : 1. Wat is geluk? 2. Waar kunnen we het vinden? 3. Hoe te bestendigen? Geluk is als we als menszijnde vrij zijn in ons doen en laten, zonder belemmering van anderen, ongeacht het verzoek. Waar te vinden? In het dagelijks leven, door je gedrag vind je of geluk of ongeluk. Hoe te bestendigen? Door daar zolang mogelijk gebruik van te maken, tot het ons wordt ontnomen door omstandigheden, waar we niet op voorzien zijn. Immers, geluk is net dat stukje..... GELUK :D

amina01
29-07-2004, 23:18
Origineel gepost door The_Kwizatz 1. Een vrouwtje die slikt! 2. Door goed te zoeken! 3. Laat haar niet gaan! Mag ik dan stellen, dat jij de gelukkigste bent?

babyvanbelisma
30-07-2004, 11:42
Ik ben zeker gelukkig en dat komt in de eerste plaats door mijn geloof en in de tweede plaats doordat ik alle mensen waar ik van houd in mijn buurt heb....:Iluvu:

amina01
30-07-2004, 22:52
Origineel gepost door Velenoso Als ik het aantal zelfmoorden afweeg tegen 'de nadelen' die de Islam met zich meebrengt......kom ik op de volgende som uit......niet-moslims zijn diepongelukkig!. Welke vrouw wil er nu graag slikken?......het is geen retorische vraag, dus brandt maar los! :D Hoogste cijfer in Zweden van zelfmoord. Laagste in de Arabische, Islamitische landen. Je som klopt volledig niet-moslims=diepongelukkig :D

ibtisamc
30-07-2004, 23:18
Origineel gepost door Oranje_Leeuw Ik ben ook gelukkig als het NEderlands elftal wint. Geluk vind je niet, geluk vindt jou. Grapjas!!!

Perez
31-07-2004, 00:47
Velenoso, kan je niet gewoon de christenen en andersgelovigen respecteren in het geloof waarin zij hun geluk vinden? Ik spuug toch ook niet op jou geloof? Jij vind het geluk in jouw geloof en ik in het mijne. Voor mij is geluk dat ik m'n leven mag leven (ieder moment en bij alles) met God. Dat heb ik gevonden door het geloof in m'n hele leven te zoeken en door te weven. God heeft me het doen vinden. En ik kan het bestendigen door veel tot God te bidden. Want Hij wil me helpen om standvastig te zijn in m'n geloof. Want alleen zou ik afdwalen. Alleen met God durf ik de toekomst aan. Liever met God een moeilijke weg dan zonder God de makkelijkste weg te kiezen. Ps. Niet-moslims zijn echt niet ongelukkig. Ik ken verschillende ex-moslims die het geluk vonden toen ze christen werden. In de islam vonden zij geen rust.

Perez
31-07-2004, 09:58
Ten eerste is het celibaat rooms katholiek en daar had ik het helemaal niet over. Er zit namelijk heel veel verschil in rooms katholiek en christelijk protestant. Dat die kerken zo gebruikt worden vind ik ook schandalig. Deze kerken worden verkocht aan de gemeente en deze zijn verantwoordelijk voor dit misbruik van dit gebouw. Ik heb al eens een brief geschreven aan de gemeente waarin ik woon, maar ik heb niet eens antwoord gekregen. Er zijn meer dingen schandalig. Wat denk je bijvoorbeeld van die dominee die zijn vrouw liet vermoorden door zijn kindermeisje. Vreselijk. Maar christelijk is dit niet! Wel bekend in de Bijbel. De Bijbel verbloemd misstappen niet. Maar beschrijft ze om te waarschuwen en te leren dat er vergeving is wanneer je echt berouw hebt en je leven echt verandert. Er werd een moordenaar bekeert aan het kruis naast Jezus / Petrus loog dat hij de Heere Jezus helemaal niet kende, maar ook hij kreeg berouw en vergeving / Paulus vervolgde de kerk, maar werd door God stilgezet op zijn verkeerde weg en bekeerd / David was verantwoordelijk voor de moord op zijn buurman, omdat hij met zijn buurvrouw wilde trouwen. En dat terwijl hij 'een kind van God' was. Maar hij is zwaar gestraft, heeft veel spijt gehad en ook vergeving gekregen. Maar niet iedereen heeft berouw. Kijk maar naar Judas, een dicipel van de Heere Jezus, die Hem verraadde. Deze pleegde later zelfmoord. Ook christenen maken misstappen. Ook christenen dwalen van de goede weg. Velen beseffen dat helaas niet, maar gelukkig krijgen ook velen echt spijt / berouw. En denk niet dat dit simpel gaat. Dat gaat echt diep. Juist omdat ze beseffen hoe goed God voor hen is geweest en hoe ze Hem nu pijn doen. Dat gaat ècht diep. Maar dan is er wel vergeving bij God. Velenoso blijf om je heen kijken en kijk ONBEVOOROORDEELD. Dan zie je helderder. Ps. Grappig dat jij mijn antwoord, op de vraag die je in je openingsbericht stelde, onbelangrijk vind.

Heiba
31-07-2004, 10:02
Origineel gepost door Velenoso 1. Wat is geluk? Geluk is het gevoel hebben dat je nergens anders meer behoefte aan hebt, een gevoel van algehele verzadiging. Origineel gepost door Velenoso 2. Waar kunnen we het vinden? Om dat niets zo persoonlijk is als geluk, zou ik zeggen in jezelf. Origineel gepost door Velenoso 3. Hoe te bestendigen? Als ik dat eens wist...

Erwin
31-07-2004, 10:35
Origineel gepost door Velenoso Wat is geluk? Waar kunnen we het vinden? Hoe kunnen we het bestendigen? Bewust of onbewust is elk levend wezen op zoek naar geluk. Al wat we doen of laten is gericht op het verwerven of vermeerderen van ons geluksgevoel. De vedische wijsheid verklaart waarom wij verlangen naar geluk: het is de aard van onze eigen ziel! Van nature willen we onszelf zijn, in alle omstandigheden. Vroeg of laat krijgen we psychologische, lichamelijke en sociale problemen wanneer we in onvoldoende mate onszelf kunnen zijn. Ik wil jullie om een favour vragen, stel de hieronder gestelde vragen aan jezelf, en probeer deze *hardop* te beantwoorden :D : 1. Wat is geluk? 2. Waar kunnen we het vinden? 3. Hoe te bestendigen? Waarom wil je dat van ons weten Noisysilence? Je leven na het huwelijk is niet wat je je er van voorstelde? Je bent nog niets veranderd namelijk.

streetfighter
31-07-2004, 17:03

Geniet meer

Pagina's : [1] 2 3