Bekijk originele versie : NMO zou moeten worden geboycot.
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Dit omdat desbetreffende zender een ongelooflijk verkeerd beeld geeft van de islaam. De sprekers die er komen zijn of mensen die de rug hebben toegekeerd aan de ware Islaam en er zelf een draai aan hebben gegeven, of een stelletje feministen aan een tafel.
Ze geven verkeerde uitleg, ze laten gewoonweg niet de ware islaam zien. Tenminste, niet de Islaam zoals hij moet worden gevolgd volgens de Koran en de Soennah. Een tijdje geleden werd er zelfs reclame gemaakt voor het genotshuwelijk en werd dit als toegestaan beschouwd.
Ik vind dat deze zender absoluut niet positief is voor de Islamitische Gemeenschap in Nederland. Niet te vergeten het aantal jongeren dat op een dwaalspoor raakt omdat men toch wel meer verwacht van een ISLAMTISCHE omroep. Ze zien iets op desbetreffende zender en gaan er dan meteen vanuit dat dit ook werkelijk hetgeen is wat wordt gezegd in de Koran en/of Soennah. Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze op NMO iets heel anders hebben gezien dan hetgeen wat men in de boeken tegenkomt.
Boycotten, mee eens, of oneens?
(PS: This is just my opinion)
Origineel gepost door rue_3
Dit omdat desbetreffende zender een ongelooflijk verkeerd beeld geeft van de islaam. De sprekers die er komen zijn of mensen die de rug hebben toegekeerd aan de ware Islaam en er zelf een draai aan hebben gegeven, of een stelletje feministen aan een tafel.
Ze geven verkeerde uitleg, ze laten gewoonweg niet de ware islaam zien. Tenminste, niet de Islaam zoals hij moet worden gevolgd volgens de Koran en de Soennah. Een tijdje geleden werd er zelfs reclame gemaakt voor het genotshuwelijk en werd dit als toegestaan beschouwd.
Ik vind dat deze zender absoluut niet positief is voor de Islamitische Gemeenschap in Nederland. Niet te vergeten het aantal jongeren dat op een dwaalspoor raakt omdat men toch wel meer verwacht van een ISLAMTISCHE omroep. Ze zien iets op desbetreffende zender en gaan er dan meteen vanuit dat dit ook werkelijk hetgeen is wat wordt gezegd in de Koran en/of Soennah. Vaak hoor ik mensen zeggen dat ze op NMO iets heel anders hebben gezien dan hetgeen wat men in de boeken tegenkomt.
Boycotten, mee eens, of oneens?
(PS: This is just my opinion )
Als alles verboden moest worden waar ik het niet mee eens ben, dan blijft er weining over. :giechel:
tetouani79
27-07-2004, 20:37
ik ben het ermee eens. de zender hoeft van mij niet weg, maar mag wel even op de vingers getikt worden. als je jezelf de NEDERLANDS MOSLIM OMROEP noemt, dan moet je wel wel het geen naar voeren brengen wat wel klopt. zoals de starter al zei. het geven van een verkeerd beeld is niet goed. als helemaal niet op dit moment, nu de islaam in een verkeerd daglicht is.
ik vind dat de gene die de zenders in de gaten houden nu wel hun werk moeten gaan doen.
maar wat nog makkelijker is, een zender die de ware aard van de islaam naar voren brengt in het leven brengen. ik hoop dat de mensen die verstand hebben van tv werk dat willen en kunnen doen.
De NMO kan natuurlijk wel proberen om de meerderheid van de moslims te vertegenwoordigen of aan te spreken met de programma's. Vraag ik me alleen af of er in Nederland zo'n meerderheid van moslims is die hetzelfde soort programma's leuk vindt. En ook of zoiets wel de taak van de NMO is. Ik weet niet wat de doelstellingen zijn van deze omroep.
tetouani79
27-07-2004, 21:00
Origineel gepost door SennaJameson
Er zijn miljoenen verschillende moslims op deze aarde, die de Islam op ieder zijn eigen wijze beleven.
Er zijn dus miljoenen verschillende visies op de Islam.
De ware Islam bestaat dus niet.
Daarom kan de NMO die ook niet uitzenden.
er is maar een islam. er zijn stromingen binnen de islam, maar de meeste stromingen zijn het met elkaar eens over bijna alles.
de koran en de soenah is het zelfde, waar je ook maar komt.
wat de nmo doet is tottaal een verkeerd beeld geven van de islam. dit mogen ze niet doen, omdat er waarschijnlijk mensen ook kijken die de islam niet kennen en zo een verkeerd beeld krijgen.
tetouani79
27-07-2004, 21:04
Origineel gepost door tonk
De NMO kan natuurlijk wel proberen om de meerderheid van de moslims te vertegenwoordigen of aan te spreken met de programma's. Vraag ik me alleen af of er in Nederland zo'n meerderheid van moslims is die hetzelfde soort programma's leuk vindt. En ook of zoiets wel de taak van de NMO is. Ik weet niet wat de doelstellingen zijn van deze omroep.
om een doelstelling te bepalen moet je je richten op een doelgroep. de doelgroep is de moslim in nederland( af te lezen van de naamNMO).
als je dat als doelstelling hebt, dan moet je je ook daarop richten. de islam verkondigen zoals het hoort. de moslim programma's aanbieden waar ze van kunnen leren. geleerden aan het woord laten om de moslim wijzer te maken enz.
zo zie ik een nederlands moslim omroep.
tetouani79
27-07-2004, 21:29
Ze mogen doen wat ze willen.
de reactie is een beetjes zwakjes, vind je niet.
misbruik maken, en anderen op een verkeerd spoor zetten zie ik als een overtreding. weet niet of het in de wet ook zo is, maar goed. zo ver wil ik niet eens gaan.
veel mensen weten nu dat het voor geen meter deugt.
maar aan je reactie is te zien dat je geen zin hebt in een discussie
Maar een moslimomroep hoeft toch niet alleen maar de islam te verkondigen? (Ik reageer nu op degenen die vinden dat de NMO dit moet doen.) Vergelijk het met de verschillende christelijke omroepen. De KRO doet veel aan detectives bijvoorbeeld. En die detectives zijn niet eens allemaal katholiek oid. Maw een directe link met het geloof is er lang niet altijd in de programma's van de christelijke omroepen. En ook als die link er wel is, hoeft het niet altijd een geloofsverkondigende link te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook een programma wijden aan de architectuur van moskees in Nederland. Ik verzin maar even wat.
Al te vaak kijk ik niet.
Maar dat stukje over de genotshuwelijke heb ik gezien, vond het meer een geschiedenis van het verleden, dan dat het de werkelijkheid voorstelde.
Maar voor de rest zijn de uitzendingen voor mij goed te volgen en ook veel goede verhalen en geschiedenissen.
Mag dat ook al niet?
Nu ja en de koran lezer doet het heel goed. Vooral als het in hollands vertaald, wordt het een stuk aantrekkelijker om te luisteren. En het begrijpen.
Dus voor mij mogen ze blijven.
Waar blijven we nu als een ieder maar gaat zeggen die moet weg en die ook. Wat houden we dan in hemelsnaam over?
Maar een moslimomroep hoeft toch niet alleen maar de islam te verkondigen? (Ik reageer nu op degenen die vinden dat de NMO dit moet doen.) Vergelijk het met de verschillende christelijke omroepen. De KRO doet veel aan detectives bijvoorbeeld. En die detectives zijn niet eens allemaal katholiek oid. Maw een directe link met het geloof is er lang niet altijd in de programma's van de christelijke omroepen. En ook als die link er wel is, hoeft het niet altijd een geloofsverkondigende link te zijn. Je kunt bijvoorbeeld ook een programma wijden aan de architectuur van moskees in Nederland. Ik verzin maar even wat.
Het verschil is dat zij mensen uitnodigen en laten spreken in de naam van de islaam. Hetgeen wat er wordt verkondigd wordt tegelijkertijd ook al toegestaan beschouwd. Alles wat er wordt gezegd, is voor hen in naam v/d Islaam. That's the difference.
Origineel gepost door rue_3
Het verschil is dat zij mensen uitnodigen en laten spreken in de naam van de islaam. Hetgeen wat er wordt verkondigd wordt tegelijkertijd ook al toegestaan beschouwd. Alles wat er wordt gezegd, is voor hen in naam v/d Islaam. That's the difference.
Dus je bedoelt dat de NMO zo dom is dat zij niet het verschil zien tussen de mening van een spreker die ze uitnodigen en de mening van 'de islam'? Zo dom zijn ze toch niet? En de kijker toch ook niet, hoop ik?
tetouani79
27-07-2004, 22:14
met dat laatste stuk van jou ben ik het eens. zeker mogen ze diverse kanten opgaan. maar geen uitspraken doen die niet gebaseerd zijn op de islaam.
de intervieuws die ze houden met politici vind ik heel leuk om te zien. dan weet je hoe een politici denkt over bepaalde zaken, ook gaat het dan over de allochtonen.
Er zijn miljoenen verschillende moslims op deze aarde, die de Islam op ieder zijn eigen wijze beleven.
Er zijn dus miljoenen verschillende visies op de Islam.
De ware Islam bestaat dus niet.
Daarom kan de NMO die ook niet uitzenden.
Waar heb je dat vandaan?
Leg uit aub..
tetouani79
27-07-2004, 23:33
Een discussie met jou is inderdaad zinloos.
Jij probeert je mening op te dringen, ik laat dat nou eenmaal niet toe.
De NMO mag gewoon uitzenden wat ze wil uitzenden, of jij het daar nu mee eens bent of niet.
ik zie nergens een zin van mij waarin ik mijn menning opdring :giechel: .
maar goed, je gaat al vanuit dat een duscissie zinloos is met mij zonder te weten waar het naar toe kan leiden of hoe het eraan toe kan gaan. hoezo vooroordelen. goed ik zeg wat ik vind over de nmo. dat jij vindt dat ze mogen zenden wat ze willen moet je ook zelf weten. meningen verschillen gelukkig
De Islam is nog altijd een interpretatie van miljoenen moslims.
Daarom zal er nooit 1 eenduidige Islam zijn, maar een Islam zoals jij die als individu ziet.
Daar er miljarden individuen zijn... You do the math.
Ik vind je laatste film zo leuk, Jenna.
Blijf jij maar leuke films draaien. That's what you do best. :Iluvu:
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.