Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : mannen mogen een niet moslim trouwen??

Pagina's : [1] 2

mocro_chicaaa
27-07-2004, 19:16

ik zag dat iemand dit ergens had geplaatst ik vond dit dus echt heeeeel raar klinken :confused: maar weet iemand misschien of dit klopt??? :confused:

eYesha
27-07-2004, 19:18
Zal niet weten :zwaai:...

L7hobi_zina
27-07-2004, 19:21
Jawel, Mannen wel alleen vrouwen.. niet!

eYesha
27-07-2004, 19:25
Agggh mannen altijd :boos:

mocro_chicaaa
27-07-2004, 19:27

oke dankjewel voor t antwoord :D

L7hobi_zina
27-07-2004, 19:29
Maar waarom alleen mannen :confused:

eYesha
27-07-2004, 19:29
neeh 1 discussie niet goenoeg..ik weet het ook wel hoor Zoofree..:p

rue_3
27-07-2004, 19:30
Het is voor een man wel toegestaan om een niet-moslima te huwen. Daarentegen is het voor de vrouw niet toegestaan om een niet-moslim te huwen. "...Op deze dag zijn alle goede (zaken) voor jullie toegestaan gemaakt, en het voedsel (geslachte dieren) van de Lieden van de Schrift is jullie toegestaan en jullie voedsel is hun toegestaan. (Toegestaan om mee te trouwen zijn: ) de eersbare vrouwen onder de gelovige vrouwen en de eerbare vrouwen onder de gelovige vrouwen en de eerbare vrouwen onder degenen die de Schrift vóór jullie gegeven is; indien jullie hun hun bruidschatten geven, in eerbaarheid handelend en niet in ontucht en neemt geen minaressen.." (Al Maa'idah) Imam al-Tabari said in his commentary on this verse: “chaste women from the believers and chaste women from those who were given the Scripture” means, free woman among those whom have been given the Scripture, namely the Jews and Christians who believe in what is in the Tawraat (Torah) and Injeel (Gospel) from among the people who came before you, O believers in Muhammad, whether from among the Arabs or other people; you are permitted to marry them “when you have given their due Mahr (bridal-money given by the husband to his wife at the time of marriage)” which means, if you give to those whom you marry of your (Muslims’) chaste women and their (Jews’ and Christians’) chaste women their mahrs or dowries.” (Tafseer al-Qurtubi, 6/104) Maar voor de vrouwen is het niet toegestaan om Niet-Moslims te huwen.. Het bewijs hiervoor: "..En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, tot dat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker veel beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie.." (al Baqarah 221)

rue_3
27-07-2004, 19:43
Origineel gepost door L7hobi_zina Maar waarom alleen mannen :confused: Het is alleen toegestaan voor de man, omdat Allah Zegt in de Koran: "..En huwelijkt (de gelovige vrouwen) niet uit aan de veelgoden-aanbidders, tot dat zij geloven. En een gelovige slaaf is zeker veel beter dan een veelgoden-aanbidder, ook al bevalt hij jullie.." (al Baqarah 221)

Geitje
27-07-2004, 22:26
Origineel gepost door mocro_chicaaa ik zag dat iemand dit ergens had geplaatst ik vond dit dus echt heeeeel raar klinken :confused: maar weet iemand misschien of dit klopt??? :confused: Een moslimman mag een niet moslima trouwen, maar niet zomaar! De man moet hard zijn best hebben gedaan om een moslima te vinden, wanneer dit niet lukt, omdat bijvoorbeeld de man in een regio woont waar geen moslima's wonen, dan mag hij een Christelijke vrouw trouwen of een Joodse. Het moet dus wel een vrouw zijn die gelooft in het Heilige Boek.

Savina_is_back
27-07-2004, 22:41
Origineel gepost door Brabantse ÔÑíÚÉ: Een moslim mag niet trouwen of getrouwd blijven met een ongelovige. Deze regel wordt voor mannen en vrouwen verschillend geïnterpreteerd. Een man mag een vrouw trouwen uit de mensen van het boek, hieronder vallen ook christenen en joden. Een vrouw mag volgens de islamitische wet(=Dus ÔÑíÚÉ) alleen trouwen met een moslimman. waarom mannen wel en vrouwen niet???????

MissyOujda
28-07-2004, 20:30
Origineel gepost door Savina_is_back waarom mannen wel en vrouwen niet??????? Omdat mannen de kracht hebben om het voor elkaar te krijgen hun vrouw te laten bekeren ofzoiets.. Zoiets had ik gehoord.. Maarja Allahoe A3lam..

Benkiro
28-07-2004, 20:35
lijkt me nog steeds geen goed idee: Mannen, wat in GODSNAAM is er mis met meisjes van je eigen volk, dat je je laat verleiden door vrouwen van een ander volk?

Benkiro
28-07-2004, 20:39
Het kan toch dat je ff stilstaat en bij jezelf denkt: waar ben ik toch mee bezig? natuurlijk kun je verliefd worden op die ander, maar we hebben onze hersenen toch ook nog...?

Benkiro
28-07-2004, 20:44

we zijn allemaal maar mensen, hoe je het wend of keert... ...maar iedereen moet prioriteiten(phoe, groot woord) stellen...

Pagina's : [1] 2