Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Veel mensen zeggen dat wanneer een man..

Pagina's : [1] 2 3

L7hobi_zina
27-07-2004, 18:54

Om je hand komt vragen dat haar ouders een Goede Moslim man niet mogen/ kunnen weigeren voor hun dochter! (Ik denk dat dit natuurlijk ook in de koran staat.., omdat ze dat dan daar vandaan hebben) Maar wat ik me dan afvraag is.. Hoe kun je weten dat iemand een goede man is voor je dochter? Mensen kunnen je zoveeeeel wijs maken.. , Maar uiteindelijk geef je je dochter toch weg aan deze man.. (Als het gaat om een huwelijk waar nog geen haramrelatie mee is gehad!) Je kan wel zeggen : Jah, Verloven.. Maar stel je voor dat je 10 x achter elkaar moet gaan verloven omdat de mannen geen goede man zouden zijn? :)

Tamqeyast
27-07-2004, 18:56
hmmmm gelijk heb je

al3arabi
27-07-2004, 19:00
EEN GOEIE MOSLIMMAN DIE BIDT OP TIJD, EN BIDT GOED. :zwaai:

al3arabi
27-07-2004, 19:01
HOE OPEN IK EEN EIGEN TOPIC, WEET IEMAND DAT????????? GROETJES

L7hobi_zina
27-07-2004, 19:02

Origineel gepost door al3arabi EEN GOEIE MOSLIMMAN DIE BIDT OP TIJD, EN BIDT GOED. :zwaai: Ik ken genoeg mannen die bidden en op tijdt bidden.. (Mijn ooms) En ondertussen mijn tantes in elkaar rammen en uitschelden en zelf in de café 's naar wijven gluren? Zijn ze nu goed? :) :zwaai:

rue_3
27-07-2004, 19:05
Het is van de Soennah om navraag te doen bij andere mensen. De mensen in zijn omgeving, het beste is om niet bij zijn beste vrienden navraag over hem te laten doen, maar bij zijn buren bijvoorbeeld. Of zijn vage kennissen. Zijn vrienden zullen natuurlijk altijd reclame voor hem maken en zijn beste kanten vertellen. Dus zoveel mogelijk navraag laten doen, in de moskee, zijn collega's etc etc. Dat is van de Soennah, en dat is tevens jouw goed recht. Gewoon door middel van anderen erachter komen hoe hij is.

al3arabi
27-07-2004, 19:07
Origineel gepost door L7hobi_zina Ik ken genoeg mannen die bidden en op tijdt bidden.. (Mijn ooms) En ondertussen mijn tantes in elkaar rammen en uitschelden en zelf in de café 's naar wijven gluren? Zijn ze nu goed? :) :zwaai: NEEN, MAAR DAN MOET JIJ HET GEDULD OPBRENGEN OM DIE MAN ZO GOED MOGELIJK TE KUNNEN VERANDEREN, GA MIJ NIET ZEGGEN DAT HET NIET KAN.

L7hobi_zina
27-07-2004, 19:09
Origineel gepost door rue_3 Het is van de Soennah om navraag te doen bij andere mensen. De mensen in zijn omgeving, het beste is om niet bij zijn beste vrienden navraag over hem te laten doen, maar bij zijn buren bijvoorbeeld. Of zijn vage kennissen. Zijn vrienden zullen natuurlijk altijd reclame voor hem maken en zijn beste kanten vertellen. Dus zoveel mogelijk navraag laten doen, in de moskee, zijn collega's etc etc. Dat is van de Soennah, en dat is tevens jouw goed recht. Gewoon door middel van anderen erachter komen hoe hij is. Misschien is dat wel het beste (Layhelem.. ) alleen toch .. het blijft moeilijk.. Want al zijn het hele verre kennissen van.. Toch zullen ze altijd goed over iemand spreken..! (Heb ik in mijn omgeving gemerkt!) Want diegene kent jou niet en jij hem ook niet.. Dus zal hij niet gauw voor je neus hangen dat diegene zo en zo is.. en elke dag dronken is en elke rookt etc! Maar Allah weet het beste.. :)

al3arabi
27-07-2004, 19:11
Origineel gepost door rue_3 Het is van de Soennah om navraag te doen bij andere mensen. De mensen in zijn omgeving, het beste is om niet bij zijn beste vrienden navraag over hem te laten doen, maar bij zijn buren bijvoorbeeld. Of zijn vage kennissen. Zijn vrienden zullen natuurlijk altijd reclame voor hem maken en zijn beste kanten vertellen. Dus zoveel mogelijk navraag laten doen, in de moskee, zijn collega's etc etc. Dat is van de Soennah, en dat is tevens jouw goed recht. Gewoon door middel van anderen erachter komen hoe hij is. DIT HEB IK NOG NOOIT GEHOORD, RODDELEN MAG NIET!!!!!!!!!!!!!!!!! JE MAG NOOIT AAN IEMAND VRAGEN HOE DIEGENE INELKAAR ZIT, BEHALVE AAN DIEGENE ZELF.

al3arabi
27-07-2004, 19:13
WEET ER IEMAND HOE IK EEN GESPREKSONDERWERP OPEN?

eYesha
Je ouders hebben het gevoel..of kijgen dat gevoel..als goed gevoel is dan ja geven ze je weg.

L7hobi_zina
Origineel gepost door al3arabi DIT HEB IK NOG NOOIT GEHOORD, RODDELEN MAG NIET!!!!!!!!!!!!!!!!! JE MAG NOOIT AAN IEMAND VRAGEN HOE DIEGENE INELKAAR ZIT, BEHALVE AAN DIEGENE ZELF. Maar hoe kom je er dan achter hoe iemand is? Want zelfs Verloving bestaat niet in de islam! Eigenlijk hoor je meteen te trouwen..! Maar ik zou niet in 1 x hup 123 met een man kunnen trouwen waarvan andere mij wijsmaken dat hij zo is..! Daarvoor zou ik moeten verloven.. Maar als blijkt dat hij niet goed is.. Moet ik dan elke relatie verbreken in de verloving die ik heb? Al zijn het er 10? :confused:

L7hobi_zina
27-07-2004, 19:14
Origineel gepost door al3arabi WEET ER IEMAND HOE IK EEN GESPREKSONDERWERP OPEN? Op Nieuw bericht drukken.. En dan kan je er zelf 1 openen :)

L7hobi_zina
27-07-2004, 19:16
Origineel gepost door eYesha Je ouders hebben het gevoel..of kijgen dat gevoel..als goed gevoel is dan ja geven ze je weg. Dit is al helemaal BullShit! Sorry hoor, Gevoel heeft hier niks mee te maken lieverd! Want dan zouden al die huwelijken die er nu waren niet stukgelopen zijn

al3arabi
27-07-2004, 19:16

Origineel gepost door L7hobi_zina Maar hoe kom je er dan achter hoe iemand is? Want zelfs Verloving bestaat niet in de islam! Eigenlijk hoor je meteen te trouwen..! Maar ik zou niet in 1 x hup 123 met een man kunnen trouwen waarvan andere mij wijsmaken dat hij zo is..! Daarvoor zou ik moeten verloven.. Maar als blijkt dat hij niet goed is.. Moet ik dan elke relatie verbreken in de verloving die ik heb? Al zijn het er 10? :confused: JE MOET VOLHOUDEN,SBAR, DIT IS MAAR HET AARDSE LEVEN. ALS JE JE HELE LEVEN HEBT VOLGEHOUDEN, DAN ZAL ER OOK EEN BELONING VOOR JE ZIJN.

Pagina's : [1] 2 3