Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Mijn beste vriendin, de Nederlandse Moslima

Pagina's : [1] 2

Saffja
08-12-2002, 16:14

Beste lezers, Wij kennen elkaar al vanaf ons zevende jaar, nu al dertien jaar dus.. Toen we ong. veertien jaar waren, begon onze interesse in de Islam te groeien.. Zowel voor mij als voor mijn Nederlandse vriendin.. Zij is nu inmiddels 20 jaar en heeft zich op de eerste vrijdag van de Ramadan (8 November) bekeerd tot de Islam,.. Om half 1 na Dhur is ze naar de moskee gegaan in Utrecht, waar ze de Shahadaa begeleid door de Imam twee keer op moest zeggen, in een zaal vol met mannen. Mijn hart klopte in mijn keel toen ik zag dat zij huilde van blijdschap en ik kon mijn tranen niet bedwingen en liet ze de vrije loop. Op dat moment keek ik richting het publiek en tot mijn verbazing zag ik de mannen huilen, iets wat ik nooit eerder mee had gemaakt. Voor dat zij de Shadadaa had opgezegd hoorde ik de Imam roepen van, "Wij gelovigen dwalen af, terwijl de ongelovigen het recht pad opkomen.. Zij gaat nu dus al ong. een maand door het leven als Moslima.. Haar Moeder heeft het na een lange tijd toch geaccepteerd en de rest van de familie ook.. Voor mensen die interesse hier oin hebben en die haar willen bedanken/ steunen, hier haar website: [URL=http://******************/islamia/]

berbertje00
08-12-2002, 16:15
Echt goed van haar, petje af, inshallah gaan vele haar nog volgen

Cina
08-12-2002, 16:16
Origineel gepost door Saffja Beste lezers, Wij kennen elkaar al vanaf ons zevende jaar, nu al dertien jaar dus.. Toen we ong. veertien jaar waren, begon onze interesse in de Islam te groeien.. Zowel voor mij als voor mijn Nederlandse vriendin.. Zij is nu inmiddels 20 jaar en heeft zich op de eerste vrijdag van de Ramadan (8 November) bekeerd tot de Islam,.. Om half 1 na Dhur is ze naar de moskee gegaan in Utrecht, waar ze de Shahadaa begeleid door de Imam twee keer op moest zeggen, in een zaal vol met mannen. Mijn hart klopte in mijn keel toen ik zag dat zij huilde van blijdschap en ik kon mijn tranen niet bedwingen en liet ze de vrije loop. Op dat moment keek ik richting het publiek en tot mijn verbazing zag ik de mannen huilen, iets wat ik nooit eerder mee had gemaakt. Voor dat zij de Shadadaa had opgezegd hoorde ik de Imam roepen van, "Wij gelovigen dwalen af, terwijl de ongelovigen het recht pad opkomen.. Zij gaat nu dus al ong. een maand door het leven als Moslima.. Haar Moeder heeft het na een lange tijd toch geaccepteerd en de rest van de familie ook.. Voor mensen die interesse hier oin hebben en die haar willen bedanken/ steunen, hier haar website: [URL=http://******************/islamia/] Mooi he...:)

berbertje00
08-12-2002, 16:19
:goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo:

mtalsi
08-12-2002, 16:22

Geweldig.. Masha' allah :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo: :goedzo:

LaZina
08-12-2002, 19:25
K vind dat echt leuk om te zien en om te lezen!!! Echt heeeel leuk!! :goedzo:

Nounousa
08-12-2002, 19:31
mashallahhhhhh super om zoiets te horen gewoon :D:D:D::D:D:D:D::D:D:D:

cava
09-12-2002, 11:39
Dit verhaal heb ik eerder gehoord, van mijn vader.. Volgens mij was hij die dag daar aanwezig in de moskee, klopt het dat deze dame nu door het leven gaat onder de naam Ikrame.. Dat vertelde hij ons namelijk, en wat betreft da uitspraak van de Imam, ik vind dat hij best gelijk heeft... Als je namelijk om je heen kijkt dan merk je toch dat er veel mensen zijn die achter de Islam schuilen als ze het uitkomt.. Maar hier verder niets aan doen, ik heb het natuurlijk niet over iedereen.. Cava

Missyhollanda
09-12-2002, 11:51
Origineel gepost door Saffja Beste lezers, Wij kennen elkaar al vanaf ons zevende jaar, nu al dertien jaar dus.. Toen we ong. veertien jaar waren, begon onze interesse in de Islam te groeien.. Zowel voor mij als voor mijn Nederlandse vriendin.. Zij is nu inmiddels 20 jaar en heeft zich op de eerste vrijdag van de Ramadan (8 November) bekeerd tot de Islam,.. Om half 1 na Dhur is ze naar de moskee gegaan in Utrecht, waar ze de Shahadaa begeleid door de Imam twee keer op moest zeggen, in een zaal vol met mannen. Mijn hart klopte in mijn keel toen ik zag dat zij huilde van blijdschap en ik kon mijn tranen niet bedwingen en liet ze de vrije loop. Op dat moment keek ik richting het publiek en tot mijn verbazing zag ik de mannen huilen, iets wat ik nooit eerder mee had gemaakt. Voor dat zij de Shadadaa had opgezegd hoorde ik de Imam roepen van, "Wij gelovigen dwalen af, terwijl de ongelovigen het recht pad opkomen.. Zij gaat nu dus al ong. een maand door het leven als Moslima.. Haar Moeder heeft het na een lange tijd toch geaccepteerd en de rest van de familie ook.. Voor mensen die interesse hier oin hebben en die haar willen bedanken/ steunen, hier haar website: [URL=http://******************/islamia/] Echt goed van haar zeg masha Allah! Draagt ze ook een hoofddoek? Ik weet hoe moeilijk de stap is.

chebanouria
09-12-2002, 12:09
Ik kreeg tranen in mijn ogen toen ik dit las! Was ik ook maar zo ver, maar helaas is het op het moment te moeilijk voor mij.

Shirin
09-12-2002, 13:24
:hoera: :goedzo:

Saffja
09-12-2002, 13:29
Ja, ze draagt een hoofddoek, en kleed zich ook bedekt zoals een Moslima behoord te doen.. Jazeker was de hoofddoek dragen het moeilijkst voor haar en haar familie.. Zij stonden wel achter haar maar waren bang dat zij haar indentiteit zou verliezen wanneer zij zou kiezen voor de hoofddoek.. Zij koos hiervooor, want zij had maar doel, als ze het zou doen dan ook goed.. En dat is nu gebeurt.. En Cava, ja het klopt haar naam is Ikram..

missenna
09-12-2002, 13:33
Selem allemaal! ik ben zelf Nederlandse en heb erg veel respect voor de beslissing van het meisje waar je het over hebt. ik weet namelijk dat de weerstand tegen de Islam en je interesse in dit geloof erg groot kan zijn in je omgeving. Het is dan erg moeilijk om niet te gaan twijfelen of de moed te laten zakken. Mensen zijn bang voor het onbekende en zijn natuurlijk bezorgd over hun kinderen, maar vaak gaat de kennis over de Islam niet verder dan de bestaande vooroordelen en zoals jullie allen zullen weten zijn die vooroordelen vaak erg negatief! Dit meisje heeft vast veel zelfvertrouwen! Klopt dat? Groetjes Missenna

mocro4life16
09-12-2002, 13:50
Bismillah ie Rahmane Ie Rahiem, alhamdulilah dat deze dame Moslima is geworden, inshaAllaah gaan er meer volgen. En ook wou ik nog zeggen dat op Elhied, er een nederlandse man zich tot de islam heeft bekeerd, mashaAllaah, zijn nederlandse naam, was Richard, en zijn Moslim naam is geworden: RAchid. mashaAllaah

Saffja
09-12-2002, 13:57

JA klopt Missenna zij is echt heel erg zeker van haar zelf, want dit is niet zomaar iets wat iedereen 1, 2, 3 zal doen.. Hier heeft zij heel erg lang over nagedacht.. een voordeel had zij wel Ikram is namelijk niet gelovig opgevoed, op een gegeven moment trok zij veel naar mijn famillie toe.. Ze zag dat wij ergens voor leefde, dat wij grenzen hadden, en regels binnen de Islam, wij waren zo hecht met elkaar in haar ogen.. Dit kende zij niet, alles kon maar bij haar in de familie, niemand die zich echt bekommerde om hetgeen wat zij deed.. Ikram miste iets en dat heeft zij gevonden in de Islam,

Pagina's : [1] 2