Bekijk originele versie : Hoe breng ik dit naar mijn ouders? Op kamers gaan!?
anonymous_lady
05-05-2010, 18:33
Salaam wailikoum zusters en broeders,
Ik zit met het volgende... Insa'Allah ga ik studeren in Amsterdam.
Voor mij is de reistijd in totaal zo'n anderhalf uur.
Ik zou het veel prettiger vinden om in A'dam of omgeving te wonen (tijdens mijn studie)
Maar hoe breng ik dit bij mn ouders? Iemand hier ervaring mee?
Hoe kan ik zo iets het beste aanpakken?
Waar kan ik me inschrijven? Heb een tip gekregen; studentenwoningweb.nl iemand hier ervaring mee?
Mijn nicht zat in het zelfde geval maar heeft haar ouders niet kunnen overhalen...uiteindelijk heeft ze maar opgegeven en reist ze dagelijks op en neer... tegen mij zei ze geef het niet op en ga er voor...:confused:
Alleen de gedachten al om het tegen mn vader te zeggen... dat zijn meisje het huis uit wilt... aaaaaaaaah hoe moet ik dat overleven?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen/motiveren.:confused:
Alvast bedankt!
Hee meid,
ik heb het op een makkelijke manier opgelost, zelf ben ik de jongste van 4 en heb dus 3 oudere broers en ik zal eerlijk bekennen ben nog nooit zoo bang geweest om te zeggen dat ik opmezelf wou gaan wonen!
Ik heb ze kunnen overhalen met 1 simpele oplossing, al mn broers hebben sleutel van mn huis, moet er iets gebeuren gemaakt worden en ben der niet kunnen ze makkelijk binnen, heb ik vlug boodschappen nodig zetten ze het bij mij thuis af. mn broer die 2 jaar ouder is gaat geregeld op stap in het weekend en dan komt die bij zn kleine zus logeren.
Het heeft allemaal met vertrouwen te maken tussen jou en je ouders en de rest van het gezin, bij mij heeft het op deze manier gewerkt..;
veel succes
XJamillaX
06-05-2010, 03:17
Ik heb het gevraagd en mocht het niet maar ja ik begrijp ze wel.
Ik heb het gevraagd en mocht het niet maar ja ik begrijp ze wel.
Helaas meisje, maar komt wel goed.
hanan_007
06-05-2010, 08:35
Je gaat toch studeren daar, dus wat is het probleem??? ik bedoel, tis niet alsof je aan het liegen bent of dat je niet thuis wilt wonen ofz, het komt doordat je je opleiding alleen daar kan volgen.. Dan kan er wel begrip worden getoond toch..
..Lina..
06-05-2010, 08:50
Kun je dan niet met dat ene nichtje gaan samenwonen?
anderhalf uur valt toch echt wel mee ..
ik reis ook dagelijks anderhalf uur van huis naar utrecht en mijn zus ook ..
maar soms heeft mijn zus wel laat colleges tot een uur of 10 dan blijft ze bij een vriendin slapen in utrecht .. mijn ouders zijn daar hmdl flexible in .. mijn colleges beginnen om half 9 .. dus moet ik 7 uur sowieso van huis zijn om het te redden .. en gek genoeg ga ik dagelijks naar school en ben ook bijna altijd gwn op tijd ..
anderhalf uur reistijd valt wel mee .. en daarnaast vidn jij in adam echt geen eigen app. je moet het met andere mensen gaan delen en daarnaast als je wat vind dan is het in de buitenwijken en dan is je reistijd toch minimaal een uur :haha:
ik zou zeggen .. probeer het uit .. het is echt niet verrot als dat het klinkt :)
casawija09
06-05-2010, 13:44
Salaam wailikoum zusters en broeders,
Ik zit met het volgende... Insa'Allah ga ik studeren in Amsterdam.
Voor mij is de reistijd in totaal zo'n anderhalf uur.
Ik zou het veel prettiger vinden om in A'dam of omgeving te wonen (tijdens mijn studie)
Maar hoe breng ik dit bij mn ouders? Iemand hier ervaring mee?
Hoe kan ik zo iets het beste aanpakken?
Waar kan ik me inschrijven? Heb een tip gekregen; studentenwoningweb.nl iemand hier ervaring mee?
Mijn nicht zat in het zelfde geval maar heeft haar ouders niet kunnen overhalen...uiteindelijk heeft ze maar opgegeven en reist ze dagelijks op en neer... tegen mij zei ze geef het niet op en ga er voor...:confused:
Alleen de gedachten al om het tegen mn vader te zeggen... dat zijn meisje het huis uit wilt... aaaaaaaaah hoe moet ik dat overleven?
Hoop dat jullie mij kunnen helpen/motiveren.:confused:
Alvast bedankt!
ja ouder generatie:jammer:
heb je geen nicht neef of familie omgeving adam of zelf in adam maybe kan ik bij hen wonen tijdelijk
Nour_el3ain
06-05-2010, 17:46
lieve dame,
Ik vind dat je niet moet overdrijven..
Ik woon in Amsterdam en studeer in Amsterdam en reis totaal min. 2uur op t snelst.
Ik heb Nederlandse medestudenten die drie uurtjes reizen, ook voor één lesuur..
en ik heb ze nooit horen klagen..
ik vind dat je het geld voor de huur beter aan iets anders kan besteden..
studentenwoning vinden is ook niet makkelijk.
tijdens je reistijd lees je je studieboeken.. (elke ochtend voorbereiding en terugreis opnieuw lezen) dan hoef je voortaan niet meer te leren..
Groetjesss
I.Love.Morocco
06-05-2010, 20:18
lieve dame,
Ik vind dat je niet moet overdrijven..
Ik woon in Amsterdam en studeer in Amsterdam en reis totaal min. 2uur op t snelst.
Ik heb Nederlandse medestudenten die drie uurtjes reizen, ook voor één lesuur..
en ik heb ze nooit horen klagen..
ik vind dat je het geld voor de huur beter aan iets anders kan besteden..
studentenwoning vinden is ook niet makkelijk.
tijdens je reistijd lees je je studieboeken.. (elke ochtend voorbereiding en terugreis opnieuw lezen) dan hoef je voortaan niet meer te leren..
Groetjesss
Dat is wel handig jaa dat je onderweg kan leren..
Maar ik snap haar ook wel.. Het is denk ik fijner om het toch wat dichterbij te hebben want miss heeft ze nu die reistijd uitgerekend via internet maar valt ie veel langer uit aangezien sommige in de stad zelf wonen en langer reizen.
marokkaantje20
06-05-2010, 21:11
ander half uur is niet veel
ik wou een opleiding doen in tilburg (deze opleiding kan alleen in tilburg voor fulltime andere steden niet ) en dat is 2 half uur reistijd en wou ik ook op kamer maar mocht niet van mijn ouders, ik bleef zeuren maar hielp niet dus moest ik een andere opleiding gaan doen
orientelqueen
06-05-2010, 22:55
ik zou het gwn afdwingen,
het gaat om jouw toekomst.!
weekenden thuis doorbrengen, doordeweeks naar school.
Ideaal toch?
Hippopotamusje
07-05-2010, 17:51
Ik mocht het eerste jaar niet op kot, maar toen ze zagen dat mijn punten wel goed waren, mocht ik het jaar erop wel. En natuurlijk hebben ze allemaal de sleutel. Onze afqpraken onderling zijn duidelijk. Succes meid!
Huh, ik woon nou niet meer bij m'n ouders maar als ik ze ging vragen om opmezelf te wonen dan kon ik rekenen op akabo. En ik zou het nog begrijpen ook. Zou mijn dochter ook niet alleen laten wonen. Desnoods verhuizen we maar met zn allen... Eng idee hoor.. Beter blijf je gewoon bij je ouders, je veiligheid is belangrijker dan een opleiding.
anonymous_lady
07-05-2010, 21:31
Allemaal heel erg bedankt voor jullie reacties! ik weet wat me te doen staat
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.