Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Italiaanse stad verbiedt goudvis in viskom

Djumanah
24-07-2004, 10:45

ROME - In het Noord-Italiaanse Monza hebben goudvissen niets meer in viskommen te zoeken. Het stadsbestuur kondigde vrijdag een verbod af op het houden van het huisdiertje in een dergelijke glazen bak. Vissen in een ronde kom geven een verstoord beeld van de werkelijkheid en lijden daaronder, verdedigde een raadsfunctionaris het besluit. Volgens hem heeft het verbod ook een opvoedkundige waarde, in het bijzonder voor kinderen. De bepaling moet de boodschap uitdragen dat huisdieren goed behandeld dienen te worden en geen voorwerpen zijn.

Heiba
24-07-2004, 10:49
Geen slecht initiatief, en ik ben het er ook zeer zeker mee eens.

Heiba
24-07-2004, 10:57
Origineel gepost door Hoezo Ooh ja? Hoe zit het dan met tonijn in blik? Het verstoorde beeld komt wellicht door de breking van het licht bij overgang van water naar lucht en andersom. De kinderen hebben het weer gedaan! :jeweetog:! Als je voor een dier, een levend wezen zorgt, dan dien je dit goed te doen. :rolleyes:

Heiba
24-07-2004, 11:19
Origineel gepost door Hoezo Het verbod zal er waarscihjnlijk ervoor zorgen dat al die LEVENDE goudvissen weg moeten en er staat hen dan ook een massale DOOD te wachten... Ik zie nu niet zo snel in hoe dit verbod gunstig moet zijn voor deze vissen. Daarbij, wanneer je voor een dier zorgt, is het vanzelfsprekend goed. :confused: :belgie: Het kan er aan liggen dat je geen verstand hebt van het zorgen voor Goudvissen als huisdier. Goudvissen zijn karperachtigen, ze hebben een ruime zwemruimte nodig. Ook is het zo dat de zuurstof verdeling in een ronde kom per definitie niet goed is, het bovenste watervlak is te klein, ten opzichte van de kom-inhoud. De reflectie van het licht in een kom werkt slecht op de gesteldheid van de gousvis, ze worden er nerveus en onrustig van.

KohiNoor
24-07-2004, 13:03

Origineel gepost door Djumanah ROME - In het Noord-Italiaanse Monza hebben goudvissen niets meer in viskommen te zoeken. Het stadsbestuur kondigde vrijdag een verbod af op het houden van het huisdiertje in een dergelijke glazen bak. Vissen in een ronde kom geven een verstoord beeld van de werkelijkheid en lijden daaronder, verdedigde een raadsfunctionaris het besluit. Volgens hem heeft het verbod ook een opvoedkundige waarde, in het bijzonder voor kinderen. De bepaling moet de boodschap uitdragen dat huisdieren goed behandeld dienen te worden en geen voorwerpen zijn. :hoera: Ben hier dolgelukkig mee! :tranenvanvreugdesmilie: Nu nog de vogels in een klein kooitje

Hoogervorst
24-07-2004, 13:29
En konijnen, dat zou dan ooit niet meer mogen. Die zitten meestal in een klein hok, terwijl het eigenlijk groepsdieren zijn. Hebben ook nooit contact met soortgenoten. Ik hoop maar dat de mensen zelf dit goed beseffen en dat er geen overheid nodig is die rare regels moet opstellen.

KohiNoor
24-07-2004, 15:58
Origineel gepost door Hoogervorst En konijnen, dat zou dan ooit niet meer mogen. Die zitten meestal in een klein hok, terwijl het eigenlijk groepsdieren zijn. Hebben ook nooit contact met soortgenoten. Ik hoop maar dat de mensen zelf dit goed beseffen en dat er geen overheid nodig is die rare regels moet opstellen. Kijk een vent naar mijn hart :D De konijnen was ik ook vergeten, was laatst nog op het nieuws, moet niet mogen zoiets!!