Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nieuwe moskeeën in Marokko ter bestrijding extremisme

Pagina's : [1] 2

Raihana
24-07-2004, 01:14

Uitgegeven: 23 juli 2004 23:05 Laatst gewijzigd: 23 juli 2004 23:06 RABAT - In Marokko komen er twintig moskeeën bij om radicale islamitische preken tegen te gaan. Koning Mohammed VI gaf vrijdag opdracht tot de bouw van de moskeeën in arme wijken van grote steden, waar die preken in illegale gebedshuizen worden gehouden. Twaalf moslims die vorig jaar in Casablanca zelfmoordaanslagen pleegden waarbij 33 mensen om het leven kwamen, waren afkomstig uit sloppenwijken. Uit onderzoek van de regering is gebleken dat ze daar waren 'gehersenspoeld' door radicale geestelijken in geïmproviseerde moskeeën. Dergelijke gebedshuizen zijn de afgelopen twintig jaar als paddestoelen uit de grond geschoten in het Noord-Afrikaanse land.

Sellatin
24-07-2004, 01:35
Zo zie je maar ,dat marokko nee zegt tegen Terorisme, en dat terwijl sommige landgenoten hier het terorisme zo verheerlijken...

mel3oqa
24-07-2004, 01:37
Zullen er camera's hangen in die moskeeën? Ik wil graag weten hoe onze geliefde koning dat gaat controleren.

Cheb_BABA
24-07-2004, 01:37
Wat de koning moet doen is de mensen in de sloppenwijken betere socialevoorzieningen verschaffen. Zoals werk, onderwijs, woningen, gezondheidszorg etc. Dan verdwijnt het radicalisme van zelf.

mel3oqa
24-07-2004, 01:38

Origineel gepost door Sellatin Zo zie je maar ,dat marokko nee zegt tegen Terorisme, en dat terwijl sommige landgenoten hier het terorisme zo verheerlijken... De 'koning' is niet het Marokkaanse volk Sellatin.

mel3oqa
24-07-2004, 01:43
Origineel gepost door Abou_Batata Hmmm vreemd ik dacht dat Mohammed de 6de een dictator was. Hier beweer je iets anders. Kan je misschien je uitspraak onderbouwen ? Sarcasme. Afijn, wat ik bedoel is dat als de koning iets vindt dan heeft dat niks te maken met de mening van het Marokkaanse volk.

Sellatin
24-07-2004, 01:44
Dat maakt niet uit.. de Demonstraties na de aanslagen in madrid bewijst dat ons land niet het zelfde denk beeld heeft zoals bepaalde gestoorde groepiringen in het midden-oosten...ookal zitten ook in ons land wel van die Extremisten...we zouden dezelfde wetten als Tunesie moeten nemen, waar extrenisme zwaar verboden is

mel3oqa
24-07-2004, 01:47
Origineel gepost door Sellatin Dat maakt niet uit.. de Demonstraties na de aanslagen in madrid bewijst dat ons land niet het zelfde denk beeld heeft zoals bepaalde gestoorde groepiringen in het midden-oosten...ookal zitten ook in ons land wel van die Extremisten...we zouden dezelfde wetten als Tunesie moeten nemen, waar extrenisme zwaar verboden is Wat is extreem in jou ogen?

mel3oqa
24-07-2004, 01:48
Origineel gepost door Abou_Batata me3za. Slaap lekker Batata!

Sellatin
24-07-2004, 01:54
Extremistishe politike partijen, die willen dat we gaan regeren volgens de wetten van een Islam staat...zoals in SA...weinig rechten voor vrouwen,,,weinig vrijheid voor je mening,

mel3oqa
24-07-2004, 02:00
Origineel gepost door Sellatin Extremistishe politike partijen, die willen dat we gaan regeren volgens de wetten van een Islam staat...zoals in SA... Vindt je niet dat een Islamitische land hoort te regeren volgens de shari3a? weinig rechten voor vrouwen,,,weinig vrijheid voor je mening Dat heeft niks te maken met de Islam. De rechten die de vrouw in de Islam heeft gekregen die heeft ze van Allah subhana wa ta'ala. Beter dan die rechten zul je nergens vinden. Wat SA betreft, probeer het verschil te zien tussen een moslim en de Islam. Het verschil is namelijk erg groot. De Islam is perfectie, de moslim niet. Dit geldt ook voor onze geweldige Islamitische 'regeringsleiders'.

roebla
24-07-2004, 02:03
:) Amerikaanse praktijken :hihi:

zindelali
24-07-2004, 04:48
ik hoop dat deze k a n k e koning verbrand , hij heeft Marokko veranderd in een koufar land waar de armen nog steeds honger hebben terwijl hij en zijn k a n k e ho er en zus geld lopen uit te geven voor MISS KAFTAN 2004 , voor TANGODANCEFESTIFAL RABBAT , VOOR HALFNAAKTE CIRCUS VOORSTELLING TANGER en nog heel veel meer , mijn vader moest 9000 dirham betalen voor een bouwvergunning in el hoceima , kon deze koning dit niet regelen . en onze buren slapen nog steeds bij hun famillie wat voor koning is hij de vieze koufar hielen likker tfoe 3la kehba djamak a zammel lkawad lakhor tfo 3lik.

luis_in_de_pels
24-07-2004, 08:30
Origineel gepost door zindelali ik hoop dat deze k a n k e koning verbrand , hij heeft Marokko veranderd in een koufar land waar de armen nog steeds honger hebben terwijl hij en zijn k a n k e ho er en zus geld lopen uit te geven voor MISS KAFTAN 2004 , voor TANGODANCEFESTIFAL RABBAT , VOOR HALFNAAKTE CIRCUS VOORSTELLING TANGER en nog heel veel meer , mijn vader moest 9000 dirham betalen voor een bouwvergunning in el hoceima , kon deze koning dit niet regelen . en onze buren slapen nog steeds bij hun famillie wat voor koning is hij de vieze koufar hielen likker tfoe 3la kehba djamak a zammel lkawad lakhor tfo 3lik. En jou onderschrift is "Gewoon flex" ???

Heiba
24-07-2004, 08:38

Origineel gepost door zindelali ik hoop dat deze k a n k e koning verbrand , hij heeft Marokko veranderd in een koufar land waar de armen nog steeds honger hebben terwijl hij en zijn k a n k e ho er en zus geld lopen uit te geven voor MISS KAFTAN 2004 , voor TANGODANCEFESTIFAL RABBAT , VOOR HALFNAAKTE CIRCUS VOORSTELLING TANGER en nog heel veel meer , mijn vader moest 9000 dirham betalen voor een bouwvergunning in el hoceima , kon deze koning dit niet regelen . en onze buren slapen nog steeds bij hun famillie wat voor koning is hij de vieze koufar hielen likker tfoe 3la kehba djamak a zammel lkawad lakhor tfo 3lik. Kijk uit, -->> Waarschuwing. Je mag het dan niet eens zijn met de koning maar zulk taalgebruik wordt hier niet getolereerd.

Pagina's : [1] 2