Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik wil een nieuwe laptop, wie kan me adviseren?

Pagina's : [1] 2

Woestijnroos
02-05-2010, 12:32

salaamoe aleikoem, Ik verwacht dat mijn laptop het binnenkort gaat begeven door oververhitting. Ik moet daarom uitkijken naar een nieuwe laptop insha Allah. Omdat ik niet veel verstand heb van pc's wil ik vragen of iemand me hierin kan adviseren. Het volgende is voor mij belangrijk: - de laptop mag maximaal 600 euro kosten incl btw - Ik ben geen intensief gebruiker, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn laptop snel is en veel geheugen heeft. - Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik verschillende programmas naast elkaar kan openen, zonder dat mijn laptop daar gelijk veel trager van wordt. - ik ben geen gamer, maar kijk zo nu en dan wel een film online, dus dat moet naast andere progammas wel kunnen. - ik wil een normaal toetsenbord, dus geen nummers aan de zijkant oid. Ok dat was het. Ik hoop dat dit concreet genoeg is? Zo niet, dan hoor ik het graag. alvast bedankt voor jullie hulp en advies. wasalaam

Woestijnroos
02-05-2010, 13:18
dit is niet de meest druk bezochte rubriek he?

marocieboy
02-05-2010, 13:23
Aleikum salaam, Er zijn een paar algemene zaken waar je op kunt letten: Welke versie van Windows wil je? 7? vista of xp? De meeste laptops die verkocht worden daar zit standaard 7 bij. Als je xp wilt dan zijn er andere systeemeisen dan voor vista en 7. Bij 7 zou ik zeggen neem 4 GB aan interne geheugen (RAM), bij Vista minimaal 2 GB en bij xp 1 GB minimaal. De kleinste schijven tegenwoordig bevatten al 160 GB aan ruimte..zo te horen voor jou lijkt me dat voldoende. Je kunt ook voor groter gaan. Neem geen laptop met een Celeron processor als je wilt dat je laptop lang meegaat. Deze staan als slecht bekend..neem een dualcore processor. Het scherm zou ik nemen in 16:9 breedbeeld als je er films op kijkt wel zo mooi, hoeveel inch moet je zelf beslissen, dat is een kwestie van smaak. Alhoewel ik niet een te klein scherm zou nemen of te groot. succes met het maken van je keuze.

Woestijnroos
02-05-2010, 14:46
Aleikum salaam, Er zijn een paar algemene zaken waar je op kunt letten: Welke versie van Windows wil je? 7? vista of xp? De meeste laptops die verkocht worden daar zit standaard 7 bij. Als je xp wilt dan zijn er andere systeemeisen dan voor vista en 7. Bij 7 zou ik zeggen neem 4 GB aan interne geheugen (RAM), bij Vista minimaal 2 GB en bij xp 1 GB minimaal. De kleinste schijven tegenwoordig bevatten al 160 GB aan ruimte..zo te horen voor jou lijkt me dat voldoende. Je kunt ook voor groter gaan. Neem geen laptop met een Celeron processor als je wilt dat je laptop lang meegaat. Deze staan als slecht bekend..neem een dualcore processor. Het scherm zou ik nemen in 16:9 breedbeeld als je er films op kijkt wel zo mooi, hoeveel inch moet je zelf beslissen, dat is een kwestie van smaak. Alhoewel ik niet een te klein scherm zou nemen of te groot. succes met het maken van je keuze. djazak allahoe ghair. Ik neem dit stukje tekst wel mee naar onze ict-winkel in het dorp :hihi: Ik heb hier heel veel aan!

Woestijnroos
02-05-2010, 14:47

oooh ja, er zijn natuurlijk heel veel merken he. Welke raad je me aan (top 3)?

APPIE_MOCROO
02-05-2010, 15:58
www.tweakers.net/pricewatch Kan je je eigen laptop selecteren en sorteren op specificaties, zou even bekijken als ik jou was.

Faris
02-05-2010, 17:52
salaamoe aleikoem, Ik verwacht dat mijn laptop het binnenkort gaat begeven door oververhitting. Ik moet daarom uitkijken naar een nieuwe laptop insha Allah. Omdat ik niet veel verstand heb van pc's wil ik vragen of iemand me hierin kan adviseren. Het volgende is voor mij belangrijk: - de laptop mag maximaal 600 euro kosten incl btw - Ik ben geen intensief gebruiker, maar ik vind het wel belangrijk dat mijn laptop snel is en veel geheugen heeft. - Daarnaast vind ik het belangrijk dat ik verschillende programmas naast elkaar kan openen, zonder dat mijn laptop daar gelijk veel trager van wordt. - ik ben geen gamer, maar kijk zo nu en dan wel een film online, dus dat moet naast andere progammas wel kunnen. - ik wil een normaal toetsenbord, dus geen nummers aan de zijkant oid. Ok dat was het. Ik hoop dat dit concreet genoeg is? Zo niet, dan hoor ik het graag. alvast bedankt voor jullie hulp en advies. wasalaam Een heel goeie laptop voor €608 incl. verzendkosten, binnen een paar dagen heb je hem thuis. Sony Vaio VPCEB1J1E/WI http://images.icecat.biz/img/norm/high/3952306-6193.jpg CPU-type Intel Core i3 330M Snelheid 2,13GHz Moederbordchipset Intel Mobile HM55 Geheugengrootte 4GB Geheugentype DDR3 (SODIMM) Schermdiagonaal 15,5" Videochip Intel HD Graphics Video uit D-Sub (VGA), HDMI Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide) Hardeschijfgrootte 320GB Hardeschijftype 5400rpm Optische Drive Type DVD+/-RW DL Verbinding (USB/FW) eSATA, 3x USB 2.0 Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps Card Interface (laptop) Expresscard 34 Laptop extra's Cardreader, Webcam Besturingssysteem Windows 7 Home Premium Gewicht 2,7kg Accucapaciteit Wattuur 39Wh Kleuren Wit https://laptopleader.nl/artikel/7121699?tc=tweakers

Woestijnroos
02-05-2010, 19:24
www.tweakers.net/pricewatch Kan je je eigen laptop selecteren en sorteren op specificaties, zou even bekijken als ik jou was. bedankt! :)

Woestijnroos
02-05-2010, 19:26
Een heel goeie laptop voor €608 incl. verzendkosten, binnen een paar dagen heb je hem thuis. Sony Vaio VPCEB1J1E/WI http://images.icecat.biz/img/norm/high/3952306-6193.jpg CPU-type Intel Core i3 330M Snelheid 2,13GHz Moederbordchipset Intel Mobile HM55 Geheugengrootte 4GB Geheugentype DDR3 (SODIMM) Schermdiagonaal 15,5" Videochip Intel HD Graphics Video uit D-Sub (VGA), HDMI Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide) Hardeschijfgrootte 320GB Hardeschijftype 5400rpm Optische Drive Type DVD+/-RW DL Verbinding (USB/FW) eSATA, 3x USB 2.0 Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps Card Interface (laptop) Expresscard 34 Laptop extra's Cardreader, Webcam Besturingssysteem Windows 7 Home Premium Gewicht 2,7kg Accucapaciteit Wattuur 39Wh Kleuren Wit https://laptopleader.nl/artikel/7121699?tc=tweakers ik ga eens even kijken insha Allah. Maar ik zie hier gelijk al dat het een intel core heeft, is dit hetzelfde als dual core? wat is het verschil bv tussen i5 en duo?

ewaa
02-05-2010, 19:41
Een heel goeie laptop voor €608 incl. verzendkosten, binnen een paar dagen heb je hem thuis. Sony Vaio VPCEB1J1E/WI http://images.icecat.biz/img/norm/high/3952306-6193.jpg CPU-type Intel Core i3 330M Snelheid 2,13GHz Moederbordchipset Intel Mobile HM55 Geheugengrootte 4GB Geheugentype DDR3 (SODIMM) Schermdiagonaal 15,5" Videochip Intel HD Graphics Video uit D-Sub (VGA), HDMI Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide) Hardeschijfgrootte 320GB Hardeschijftype 5400rpm Optische Drive Type DVD+/-RW DL Verbinding (USB/FW) eSATA, 3x USB 2.0 Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps Card Interface (laptop) Expresscard 34 Laptop extra's Cardreader, Webcam Besturingssysteem Windows 7 Home Premium Gewicht 2,7kg Accucapaciteit Wattuur 39Wh Kleuren Wit https://laptopleader.nl/artikel/7121699?tc=tweakers top laptop! Vaio's zijn echt geweldige dingen. ik wil ook een nieuwe halen vd zomer inshallah maar dan 13 inch. Jammer dat de betere laptops in deze grootte best wel prijzig zij (700+)

Faris
02-05-2010, 23:04
ik ga eens even kijken insha Allah. Maar ik zie hier gelijk al dat het een intel core heeft, is dit hetzelfde als dual core? wat is het verschil bv tussen i5 en duo? i3 en i5 zijn allebei dual core, alleen i5 is iets sneller.

Faris
02-05-2010, 23:04
top laptop! Vaio's zijn echt geweldige dingen. ik wil ook een nieuwe halen vd zomer inshallah maar dan 13 inch. Jammer dat de betere laptops in deze grootte best wel prijzig zij (700+) Yep, die zijn altijd wat duurder.

Woestijnroos
03-05-2010, 08:26
i3 en i5 zijn allebei dual core, alleen i5 is iets sneller. Ok, shoukran.:)

APPIE_MOCROO
03-05-2010, 15:43
Gewoon de sony nemen, service en garantie daar is ook perfect. Zoiets wil je zeker hebben bij een laptop.

Woestijnroos
03-05-2010, 20:25

hey mensen ik twijfel nu nog maar tussen 2 laptops. Sony Vaio VPCEB1J1E/WI HP Pavilion DV6-2130ED (WE043EA vinden jullie dan nog steeds de Vaio beter? Ik hoor namelijk dat HP erg goed is?

Pagina's : [1] 2