Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Haraamrelatie

Pagina's : [1] 2

K_Prone
22-07-2004, 23:40

Knaagt er bij de mensen met zo n relatie nooit wat aan jullie geweten. Iets van ik weet dat ik niet goed bezig ben maar ik hou toch van hem/haar? Zou jij je vriend/vriendin kunnen dumpen om deze reden. Ik bedoel dan een reden wat volgens je religie goed is. Je vriend/vriendin bid niet, hij drinkt, maakt muziek etc. Zou jij dat kunnen of niet ?

tatouzient
22-07-2004, 23:44
het eerste da je zoekt in een partner is geloof, als hij dit ni heeft, dan kan ik nix verder opbouwe met die persoon...

CriMiNeeL_KaMaL
23-07-2004, 00:05
Origineel gepost door K_Prone Knaagt er bij de mensen met zo n relatie nooit wat aan jullie geweten. Iets van ik weet dat ik niet goed bezig ben maar ik hou toch van hem/haar? Zou jij je vriend/vriendin kunnen dumpen om deze reden. Ik bedoel dan een reden wat volgens je religie goed is. Je vriend/vriendin bid niet, hij drinkt, maakt muziek etc. Zou jij dat kunnen of niet ? jep No Doubt :rolleyes: !!! :zwaai: Kamal

K_Prone
23-07-2004, 00:24
Origineel gepost door Zeepareltjuh Het is beter om je in te houden heej Dat sowieso...Maar daarom mijn vraag ook.

Najib26
23-07-2004, 13:11

Origineel gepost door K_Prone Knaagt er bij de mensen met zo n relatie nooit wat aan jullie geweten. Iets van ik weet dat ik niet goed bezig ben maar ik hou toch van hem/haar? Zou jij je vriend/vriendin kunnen dumpen om deze reden. Ik bedoel dan een reden wat volgens je religie goed is. Je vriend/vriendin bid niet, hij drinkt, maakt muziek etc. Zou jij dat kunnen of niet ? Ik heb nooit een relatie gehad, dus ik kan het je niet vertellen. Het feit dat ik het niet doe ondanks de verleidingen betekent dat ik een geweten heb. Mensen die een haramrelatie hebben, die hebben of geen geweten of ze zetten het tijdelijk opzij. Of het praten het op de een of andere manier goed, terwijl Allah het al verboden heeft.

miss_kaftan
23-07-2004, 13:26
Origineel gepost door K_Prone Knaagt er bij de mensen met zo n relatie nooit wat aan jullie geweten. Iets van ik weet dat ik niet goed bezig ben maar ik hou toch van hem/haar? Zou jij je vriend/vriendin kunnen dumpen om deze reden. Ik bedoel dan een reden wat volgens je religie goed is. Je vriend/vriendin bid niet, hij drinkt, maakt muziek etc. Zou jij dat kunnen of niet ? Alhamdolilah, ik heb een hele relatie afgeblazen ik had een hele goede band met hem alles ging goed hij was helemaal gek op me...deed alles voor mij het was een hele goede jongen...maar op 1 of andere manier had ik zoiets van nee...dit is niet waarvoor Allah ta3ala ons het leven heeft geschonken wij zijn geschapen om Allah ta3ala te aanbidden en als goede moslims te leven en niet om haramrelatie's aan te gaan...ook hoe ik op dat moment dacht...SoebhanAllah! Als ik er aan terug denk, leek ik alles zo sprookjesachtig te zien...maar dat is slechts een illusie. Maar tot op een dag werd ik wakker ik herriner me dat ik nog in mijn bed lag...en dat ik zoiets had van nee waar ben ik mee bezig!!! Ik belde hem die dag nog op en stelde hem voor een keuze namelijk: 1 of we maken het uit, 2 we gaan elkaar helpen bij het praktiseren en we doen alles halal.... Hij schrok zich natuurlijk dood maar ik vertelde hem waar ik mee zat en dat het echt niet zo door kon gaan, voor hem was de keuze snel gemaakt..hij zij als ik wil praktiseren of als ik goede pad op wil...dan doe ik dat zelf wel! Ik zovan okeey dan moet je het zelf maar weten maar ik ga inieder geval niet zo door! Ik heb tot op de dag van vandaag geen spijt van wat ik heb besloten, ik ben juist heel trots op mezelf! Ik denk dat meerdere meiden zich eens moeten afvragen waarvoor die haramrelatie's nou nuttig zijn en wat je ermee bereikt....want je hebt een groot probleem wanneer de Engels des doods jou ziel komt halen terwijl je niks hebt gedaan voor alagiera...

newkid
23-07-2004, 13:46
Kunnen jullie mij uitleggen in eigen woorden wat volgens jullie een haramrelatie zou moeten zijn. Ik lees hier vaak over haram dit en haram dat of de gevolgen ervan, alleen zijn er verdomd weinig reacties die er inhoudelijk op in gaan. Ik vraag me dus wel eens af wat het voor jou persoonlijk inhoud, een haramrelatie.

achie25
23-07-2004, 14:09
Origineel gepost door newkid Kunnen jullie mij uitleggen in eigen woorden wat volgens jullie een haramrelatie zou moeten zijn. Ik lees hier vaak over haram dit en haram dat of de gevolgen ervan, alleen zijn er verdomd weinig reacties die er inhoudelijk op in gaan. Ik vraag me dus wel eens af wat het voor jou persoonlijk inhoud, een haramrelatie. Een haramrelatie is heel simpel. Je hebt een verhouding met iemand zonder dat je getrouwd bent. En dan heb ik het over een liefdesrelatie en geen relatie met je ouders, zussen etc etc..

miss_kaftan
23-07-2004, 14:21
Origineel gepost door achie25 Een haramrelatie is heel simpel. Je hebt een verhouding met iemand zonder dat je getrouwd bent. En dan heb ik het over een liefdesrelatie en geen relatie met je ouders, zussen etc etc.. Juist ja, je bent niet wettelijk voor elkaar. Maar toch ga je met elkaar om bellen, daten ect.

achie25
23-07-2004, 14:42
Origineel gepost door Zeepareltjuh Kijk tegenwoordig ben je iets als je een vriend of vriendin hebt en als je dat niet hebt dan is er iets mis met je of je bent po*t of je bent een ho*mo en als je wel weer een haram relatie hebt dan ben je slecht daarom is het nooit goed maar ik hoop gewoon dat er mensen zijn die wachten tot hun huwelijk Wat mensen van mij denken boeit me echt niet. Het gaat erom wat allah van mij denkt. Ik wil niet zeggen dat ik heilig ben geweest voor ik trouwde, integendeel zelfs. Maar ik ben vorig jaar gestopt met de relatie tot we gingen verloven. Daarna zeg ik haar weer wel maar wel met een mahram. Totdat we drie weken geleden een huwelijkscontract afsloten.

K_Prone
23-07-2004, 15:11
Origineel gepost door Zeepareltjuh Kijk tegenwoordig ben je iets als je een vriend of vriendin hebt en als je dat niet hebt dan is er iets mis met je of je bent po*t of je bent een ho*mo en als je wel weer een haram relatie hebt dan ben je slecht daarom is het nooit goed maar ik hoop gewoon dat er mensen zijn die wachten tot hun huwelijk Ow ja. Dit is een foute redenering. Ik heb een Turkse vriend die het altijd omdraait. Je bent pas een man als je je hormonen kan bedwingen. Zo niet trouw dan. Is een vriend/vriendin dan een showmodel, van "kijk mij eens met deze stoot lopen". Zoals je zegt het is beter om te wachten. Origineel gepost door Najib26 Ik heb nooit een relatie gehad, dus ik kan het je niet vertellen. Het feit dat ik het niet doe ondanks de verleidingen betekent dat ik een geweten heb. Mensen die een haramrelatie hebben, die hebben of geen geweten of ze zetten het tijdelijk opzij. Of het praten het op de een of andere manier goed, terwijl Allah het al verboden heeft. Geef je voor een deel gelijk in. Maar ik denk dat veel Marokkanen onder ons ook niet bewust zijn van datgene wat haraam en of hallal is. Een relatie is uiteraard geen zegen voor een goed huwelijk dat is wat de meeste mensen ontgaat. Maar dan stel ik aan jou de vraag Najib. Stel je bent jong en verliefd op een onwijs leuke dame. Zij studeert en jij studeert ook. Beide nog niet toe aan trouwen. Wat doe jij ? Achie25: Mabrouk. En moge Allah het huwelijk zegenen. Ghair Insha Allah ;)

ZaYnaH
23-07-2004, 18:35
Origineel gepost door K_Prone Maar dan stel ik aan jou de vraag Najib. Stel je bent jong en verliefd op een onwijs leuke dame. Zij studeert en jij studeert ook. Beide nog niet toe aan trouwen. Wat doe jij ? Dát vraag ik me dus ook af. Ik bedoel, het kan gebeuren. Of dat je beiden te jong bent. Wát moet je dán doen?

Lady_moi
23-07-2004, 19:22
Ja. Origineel gepost door K_Prone Knaagt er bij de mensen met zo n relatie nooit wat aan jullie geweten. Iets van ik weet dat ik niet goed bezig ben maar ik hou toch van hem/haar? Zou jij je vriend/vriendin kunnen dumpen om deze reden. Ik bedoel dan een reden wat volgens je religie goed is. Je vriend/vriendin bid niet, hij drinkt, maakt muziek etc. Zou jij dat kunnen of niet ?

achie25
24-07-2004, 08:44
Origineel gepost door ZaYnaH Dát vraag ik me dus ook af. Ik bedoel, het kan gebeuren. Of dat je beiden te jong bent. Wát moet je dán doen? Simpel, wachten tot je wel zover bent. We proberen tegenwoordig allerlei smoesjes te verzinnen om het wel toe te laten. Ben je te jong?? Geen geld voor een huwelijk? NOg aan het studeren? Bedwing je gevoelens en wacht tot je er wel klaar voor bent.. Zeepareltjuh en K-Prone: Thanxxx :zwaai:

Najib26
24-07-2004, 11:39

Origineel gepost door K_Prone Geef je voor een deel gelijk in. Maar ik denk dat veel Marokkanen onder ons ook niet bewust zijn van datgene wat haraam en of hallal is. Een relatie is uiteraard geen zegen voor een goed huwelijk dat is wat de meeste mensen ontgaat. Maar dan stel ik aan jou de vraag Najib. Stel je bent jong en verliefd op een onwijs leuke dame. Zij studeert en jij studeert ook. Beide nog niet toe aan trouwen. Wat doe jij ? Als je niet toe bent aan trouwen, dan moet je niet aan vrouwen denken. Maar het feit dat ik en zij zouden studeren, zou voor mij niets uitmaken. Ik zou gewoon trouwen. Mijn broer had dat ook gedaan. Gewoon geld geleend van familie om de eerste maanden door te komen.

Pagina's : [1] 2