Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Recht op privacy?

babyvanbelisma
22-07-2004, 11:52

Ik las vandaag in de krant dat de ouders van Wei-wei, dat meisje dat een tijdje geleden werd ontvoerd door een tbs'ser met verlof, de staat aanklagen. er werd gezegd dat ze toegang willen tot de dossiers over de tbs'ser, maar dat die toegang hen geweigerd werd vanwege schending van privacy. Mijn vraag is: vinden jullie dat iemand die een ontvoering en een seksueel misdrijf op zijn geweten heeft, nog recht heeft op privacy in dit verband? Of heeft hij bij het begaan van zijn misdaden al zijn rechten verloren? De Nederlandse Staat is altijd zo ontzettend bezorgd om de rechten van burgers, iedereen is op zoveel manieren beschermd tegen privacyschending en het lijkt wel alsof juist de criminelen het meest beschermd worden en de mensen die gewoon hun leventje leiden, minder rechten hebben.

rnaj
22-07-2004, 11:56
Origineel gepost door babyvanbelisma Ik las vandaag in de krant dat de ouders van Wei-wei, dat meisje dat een tijdje geleden werd ontvoerd door een tbs'ser met verlof, de staat aanklagen. er werd gezegd dat ze toegang willen tot de dossiers over de tbs'ser, maar dat die toegang hen geweigerd werd vanwege schending van privacy. Mijn vraag is: vinden jullie dat iemand die een ontvoering en een seksueel misdrijf op zijn geweten heeft, nog recht heeft op privacy in dit verband? Of heeft hij bij het begaan van zijn misdaden al zijn rechten verloren? De Nederlandse Staat is altijd zo ontzettend bezorgd om de rechten van burgers, iedereen is op zoveel manieren beschermd tegen privacyschending en het lijkt wel alsof juist de criminelen het meest beschermd worden en de mensen die gewoon hun leventje leiden, minder rechten hebben. Ja ook criminelen hebben recht op privacy, en de nederlqandse staat doet er teweinig aan om de privacy van mensen te beschermen...

sweety21
22-07-2004, 12:02
meestal worden de daders hier in nederland als slachtoffers behandeld. ik vind dat hij naar wat hij heeft gedaan met dat meisje helemaal geen privacy meer verdient. dat meisje heeft voor de rest van haar leven een trauma!!!

rnaj
22-07-2004, 12:03
Oog om Oog en Tand om Tand, daar herken je de echte moslim aan...

ibtisamc
22-07-2004, 12:18

Nee rnaj juist niet! Dat is juist niet de echte moslim!

rnaj
22-07-2004, 13:51
Origineel gepost door ibtisamc Nee rnaj juist niet! Dat is juist niet de echte moslim! Toch heb ik het gevoel dat de liefde die ik hier aan moslims geef, vaker met haat dan met liefde word beantwoord... :rolleyes:

AlHoceima_Leila
22-07-2004, 17:50
Ach wat privacy hij heeft toch echt iets FOUTS gedaan :stomp:

gaviel
22-07-2004, 23:20
Och wat jammer dat er voor nederland niet zoiets als een eiland (vroeger had engeland daar australie voor) bestaat waar al die "lievertjes" naar toe geschoten kunnen worden. Nee mensen rechten moet je ook verdienen. Toch?

babyvanbelisma
27-07-2004, 13:10
Origineel gepost door gaviel Och wat jammer dat er voor nederland niet zoiets als een eiland (vroeger had engeland daar australie voor) bestaat waar al die "lievertjes" naar toe geschoten kunnen worden. Nee mensen rechten moet je ook verdienen. Toch? ja dat vind ik nou ook. Je verdient respect en rechten. Deze man heeft de privacy van dat meisje op verschillende punten geschonden en hij heeft haar onschuld weggenomen.... Ik vind niet dat de staat er alles aan moet doen om zijn privacy te beschermen, maar meer voor haar moet doen. Zij is het slachtoffer, niet hij.