Bekijk originele versie : Tato´s
hallo allemaal,
Wat vinden jullie van marokaanse jongeren die een tato nemen?
X jaimy
wipneusje
17-07-2004, 12:17
dat moeten ze ook zelf weten,ik weet wel dat het niet mag volgens de islam, dus daarom doen veel marok.jongeren het niet.
maar ik ken wel marokkaanse jongen die had toen hij 18 was ankertje op zijn borst laten zetten,nu is hij 25jaar en heeft hij er spijt van
DaNGeRouZLy
17-07-2004, 13:07
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
Maar die geinige tattoo's die bij de chips zitten die mogen toch wel?
Multajeema
21-07-2004, 18:39
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeëren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966).
BarakAllahoefiek oegtie :)
Multajeema
21-07-2004, 18:59
Origineel gepost door La__Haine
Hahahha die gebruik ik ook!
Haha, dat heb ik net gedaan :o
Just for fun.. :rolleyes:
Multajeema
21-07-2004, 19:22
Origineel gepost door La__Haine
Me too ik vind ze superleuk!!!
Yeahh... en vooral als je ma het ziet :maf:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
Ook niet als je je mooi wil maken voor je man. (Epileren). Sommigen beweren dat het mag, als je toestemming van je man hebt? Kan dit kloppen?
Soekran
Ik vind tatoos vies, lelijk, ordinair en geen enkele goede bijdragen leveren aan het uiterlijk.
Wa aleikum salaam.
DaNGeRouZLy
22-07-2004, 01:08
Origineel gepost door zejda
Ook niet als je je mooi wil maken voor je man. (Epileren). Sommigen beweren dat het mag, als je toestemming van je man hebt? Kan dit kloppen?
Soekran
Asalaam 3aleikoem
nee dan ook niet
ik heb het ff opgezocht
Mag een vrouw de wenkbrauwen epileren vanwege haar man? Vraag & antwoord
Vraag:
Mag een vrouw haar wenkbrauwen epileren als haar man dat zegt?
Antwoord:
Alle lof zij Allah en vrede en zegeningen zij met Zijn Boodschapper.
Het is voor haar niet toegestaan om hem te gehoorzamen in datgene wat leidt tot ongehoorzaamheid jegens Allah. De Profeet (vrede zij met hem) zei: “(Er kan) geen (sprake zijn van) gehoorzaamheid (aan iemand die iets vraagt dat resulteert) in ongehoorzaamheid tegenover Allah.” (al-Boechari en Moeslim)
Het epileren van de wenkbrauwen behoort tot de grote zonden (al-Kabaa’ir). Het is overgeleverd dat de Profeet (vrede zij met hem) zei: “Allah vervloekt.... de Naamisah (de vrouw die de wenkbrauwen voor anderen epileert) en de Moetanamisah (de vrouw die haar wenkbrauwen laat epileren).” (Moeslim)
Er kwam eens een vrouw naar Ibn Mascoed en zei: “Jij die zegt: Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” Hij zei: ,,Ja.” Waarop zij antwoordde: ,,Ik heb het Boek van Allah van het begin tot eind gelezen, maar ik heb er niet in gevonden wat jij zegt.” Hij antwoordde: ,,Zou je het (echt) hebben gelezen, dan had je het gevonden. Wat betreft het lezen van:
“En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat. Maar wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, waarlijk, Allah is hard in de bestraffing.” (Soerat al-Hashr: 7)
Zij zei: “Zeker (dat heb ik gelezen).” Hij antwoordde: ,,Ik heb de Boodschapper van Allah horen zeggen: ,,Moge Allah de Naamisaah en Moetanammisah vervloeken!” (al-Boechari en Moeslim)
Tenslotte adviseren wij de zuster om haar man te herinneren aan Allah en de Dag des Oordeels.
En Allah weet het beter.
Sheich Fawaz Jneid
al-yaqeen.com
Oke,
Ik ben het met jullie allemaal eens dat het haram is, maar waarom deden onze voorouders het wel kijk maar naar die oude vroutjes van vroeger op hun kin en handen en voorhoofd. Als ik vroeg waarom hun het wel deden en nu zeggen dat het haram is, zeggen ze dat ze vroeger
te weinig over de islam weten.Daar ben ik het niet mee eens ze proberen het alleen goed te praten. Zij moesten ons het voorbeeld geven als zij het niet kunnen wie kan het dan wel. De imam? die heeft waaeschijnlijk ook een vrouw die dat heeft.
Origineel gepost door jaimy
Oke,
Ik ben het met jullie allemaal eens dat het haram is, maar waarom deden onze voorouders het wel kijk maar naar die oude vroutjes van vroeger op hun kin en handen en voorhoofd. Als ik vroeg waarom hun het wel deden en nu zeggen dat het haram is, zeggen ze dat ze vroeger
te weinig over de islam weten.Daar ben ik het niet mee eens ze proberen het alleen goed te praten. Zij moesten ons het voorbeeld geven als zij het niet kunnen wie kan het dan wel. De imam? die heeft waaeschijnlijk ook een vrouw die dat heeft.
Waarom die andere mensen dat deden is niet belangrijk. Het gaat erom wat jij doet en het goede voorbeeld bent voor de ander. Er zijn ook veel personen in onze levens geweest waar wij een goed voorbeeld aan hebben gehad. Als er generatie op generatie mensen het goede pad leiden zal de cirkel rond blijven gaan.
:zwaai: Wa aleikum salaam.
Lady_moi
22-07-2004, 22:30
Als iemand u een goede raad geeft qua islam.. ook al heeft die zelf iets fouts gedaan dan moet ge die persoon dankbaar zijn zoda ge dan nie dezelfde fout maakt!!!
Damn als et u nie aanstaat ga zet dan ook een tatoe op u hoofd ofzo..
Oke,
DaNGeRouZLy
24-07-2004, 01:46
Oke,
dat kan je toch niet vergelijken met nu he deze vrouwen konden geen letter lezen hun ouders ook niet dus was het voor hen veel moeilijker om info op te doen.
Wanneer wordt iemand imam? juist ja als hij de Islam bestudeerd heeft en geleerd is dus dan weet een imam heus wel dat een tatoo verboden is. Maar misschien heeft zijn vrouw als meisje al een tatoo gekregen weet jij veel? We kunnen ons niet verschuilen achter anderen maar alleen achter onszelf Alhamdoulilah
Dank je wel Zoya en Dangerouzly.
Dat noem ik nou je mening geven over een bepaalde onderwerp, in dit geval tato`s. Het is interessant voor bepaalde mensen hoe marokaanse jongeren denken over bepaalde dingen. Zo kunnen we van elkaar leren.
We komen immers uit het zelfde land, althans onze voorouders. Maar elke keer als ik om een mening vraag wordt er uit de koran geciteerd of dingen letterlijk over genomen. Dat is jullie mening niet maar wat er in de koran staat. Wat er in de koran staat is een feit, daar kan je niets aan veranderen of over discusseren. Maar over hoe iemand denkt wel. Dat is het verschil.
Groetjes.....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.