Bekijk originele versie : Verkrachting als oorlogswapen
Duizenden Soedanese vrouwen en meisjes worden systematisch verkracht en gebruikt als seksslavin. De meisjes zijn soms niet ouder dan acht jaar. De aanhoudende massaverkrachtingen in Soedan zijn oorlogsmisdaden en misdaden tegen de menselijkheid, maar de internationale gemeenschap doet amper iets om ze te stoppen. Dat zegt Amnesty International in haar rapport "Verkrachting als oorlogswapen".
Het rapport, gebaseerd op 250 getuigenissen die Amnesty verzamelde in en rond Darfoer, vertelt hoe vrouwen en meisjes worden misbruikt, ontvoerd en tot seksslavin worden gedegradeerd door de Janjawid. Bij bijna alle aanvallen op dorpen die bij de organisatie bekend zijn, was bovendien het overheidsleger aanwezig. Ondanks de regionale en internationale aandacht voor Darfoer en de belofte van de Soedanese regering om de Janjawid te ontwapenen, is er nog altijd geen bescherming voor meisjes en vrouwen.
"Het misbruik heeft een vernietigende en blijvende invloed op de rest van het leven van de vrouwen. De overlevenden hebben een toekomst voor zich van stigmatisering en marginalisering door hun familie en leefomgeving. Dit alles heeft verstrekkende economische en sociale gevolgen voor de vrouwen en doet het risico op schendingen van hun rechten toenemen", waarschuwt Amnesty.
"Ook ontheemding heeft vrouwen en meisjes kwetsbaarder gemaakt en tevens gezorgd voor een toename van het aantal huwelijken op jonge leeftijd. Ouders proberen het huwelijk namelijk te gebruiken als middel om hun dochters te beschermen. Daarnaast wordt ook de gezondheid in gevaar gebracht", vervolgt de organisatie. "De vrouwen in Darfoer lopen een groot risico op verwondingen en besmetting met aids of andere seksueel overdraagbare aandoeningen".
Amnesty pleit dan ook voor een serieuze en krachtdadige aanpak van verkrachting door de internationale gemeenschap. Goed opgeleide artsen moeten onmiddellijk naar Darfoer en omgeving gestuurd worden om voor de slachtoffers te zorgen. Verder wil Amnesty dat er snel werk gemaakt wordt van de ontwapening en ontbinding van de Janjawid troepen. Tenlotte eist de organisatie de onmiddellijke aanstelling van een internationale onderzoekscommissie om de bewijzen van oorlogsmisdaden te onderzoeken, en het onmiddellijke stopzetten van de aanhoudende verkrachtingen. (belga).
Mannen zijn ziek.
Het liefst zou ik zien dat ze allemaal preventief van hun scrotum ontdaan zouden worden.
Mijn man-theorie blijkt maar weer eens te kloppen.
Origineel gepost door nostradamus
Dat is nou eens een gigantische veralgemening Heiba.
het gaat hier over de Janjawid, niet over mannen in 't algemeen.
Ik zou mijn scrotum graag willen behouden, ik heb namelijk nog niemand verkracht..al spelen ik en mijn vrouw wel eens ondeugende spelletjes. :hihi:
Ik overdrijf, en veralgemenen is niet echt mijn ding.
Word alleen erg radicaal in mijn hoofd na het lezen van zo'n bericht... Ik ben dan voor heel even een superfeministische mannen-hater.
Ik heb voor dit bericht geen woorden voor, het is te afschuwelijk voor woorden.
Origineel gepost door nostradamus
Je laat je heel even gaan, m.a.w, je bezondigt je aan datgene waar anderen ook voor terecht gewezen worden, nl veralgeming.
Maar ik begrijp wel wat je bedoelt, zolang ik mijn scrotum maar kan behouden zal ik jouw woede tegen de man trotseren. ;)
Veralgemenen is een gevaarlijk ding.
Dus jij kneep 'm wel even... Zag je me al voor je, ten strijde trekken met een blender en een heggeschaar? :hihi:
Origineel gepost door Heiba
Ik overdrijf, en veralgemenen is niet echt mijn ding.
Word alleen erg radicaal in mijn hoofd na het lezen van zo'n bericht... Ik ben dan voor heel even een superfeministische mannen-hater.
Ik heb voor dit bericht geen woorden voor, het is te afschuwelijk voor woorden.
Je bent niet de enige hoor.
Ik neig er ook toe mijn grootste mes uit de keukenla te pakken.
Origineel gepost door tonk
Je bent niet de enige hoor.
Ik neig er ook toe mijn grootste mes uit de keukenla te pakken.
Gelukkig dat jij er ook zo over denkt Tonkie...
Ligt het tenminste niet aan mij! :o
Palestine
21-07-2004, 13:03
Waarom grijpt de VS nu niet in??? Is het omdat er niks te halen valt in Sudan??? Of is het omdat een Afrikaanse leven minder waard is dan westerse leven???
Verkrachtingen is 1 van de ergste oorlogswapen dat je kan inzetten, de mannen en leiders die deze misdaden plegen zijn gewoon barbaren en verdienen volgens de Islam de dood en niet minder.
appie666
21-07-2004, 13:18
Origineel gepost door Corrie
De VN is al bezig schatje, waar zijn de moslim buurlanden om hun "broeders" te beschermen?????
Is een afrikaans leven minder belangerijk dan een arabisch leven???????
Duidelijk wel, het westen is al aan het onderhandelen om dit te stoppen(en zorgt voor huminataire hulp), de moslims zijn in geen velden en wegen te bekennen om die 1000-den broeders en zusters in nood te helpen..
Dat jij niets hoort of leest in de media over steun van Islamitsiche zijde wil niet zeggen dat er geen steun is.
Origineel gepost door appie666
Dat jij niets hoort of leest in de media over steun van Islamitsiche zijde wil niet zeggen dat er geen steun is.
Tell me all about it Appie! Welke steun krijgen de slachtoffers in Sudan van islamitische zijde? En wat doen de moslim landen allemaal om verder bloedvergieten en verkrachten daar te voorkomen? Ben héél benieuwd.
Palestine
21-07-2004, 13:22
Hoe weet jij of ik dat de opstandige rebellen geen hulp krijgen van hun Islamitische broeders en zusters om te vechten tegen de regering. De Islamieten in Sudan zijn al jaren een ondergrondse oorlog begonnen tegen de regering, omdat de regering onder druk van VS duizenden moslims heeft opgepakt onder de mom van bestrijding van terrorisme. Zelfs Hassan Abdallah al-Turabi de Islamistische leider van Sudan heeft geregeld huisarrest of moet in jaren de gevangenis in, omdat hij erg kritisch is over het beleid van de regering.
De Arabische regime zullen niet ingrijpen, want zij hebben hun handen vol aan het onderdrukken van hun eigen volk. Dus de enige die kan ingrijpen is de VN. De VN moet nu ingrijpen en niet wachten tot het te laat is zoals in Rwanda, Congo, Bosnie, etc
babyvanbelisma
21-07-2004, 13:40
Eigenlijk zijn de Afrikanen de meest benadeelde mensen ter wereld. Het is toch erg, dat van de hele wereld, één continent systematisch door de rest wordt verwaarloosd en aan haar lot wordt over gelaten.....
Vreselijk, en wat kunnen wij als enkel persoontje er tegen doen?
Maar deze mensen zullen Insh'Allah voor hun lijden beloond worden in het Paradijs.....
appie666
21-07-2004, 14:01
Origineel gepost door amused
Tell me all about it Appie! Welke steun krijgen de slachtoffers in Sudan van islamitische zijde? En wat doen de moslim landen allemaal om verder bloedvergieten en verkrachten daar te voorkomen? Ben héél benieuwd.
Of er al dan niet steun is, is een andere verhaal, ik doel alleen op het feit dat men niet alles klakkeloos moet overnemen wat de media voorschotelt.
Origineel gepost door appie666
Of er al dan niet steun is, is een andere verhaal, ik doel alleen op het feit dat men niet alles klakkeloos moet overnemen wat de media voorschotelt.
Over het algemeen zijn rapporten van onafhankelijke mensenrechtenorganisaties als Amnesty International redelijk genuanceerd en objectief.
Ik ben geneigd daar meer waarheid aan toe te kennen dan aan een ieder die zelden buiten zijn beschermde wereldje komt, en die bij elke negatieve toon over moslims of de islamitische samenleving waarschuwt de media vooral niet te geloven.
luis_in_de_pels
21-07-2004, 21:39
Origineel gepost door Corrie
Mannen, grrrrrrrr........
Mannen zijn potentieel gevaarlijke wezens, sorry mannen, maar het is zo...
Kijk eens naar alle gruwelijkheden die worden begaan in de wereld, 9 van de 10 keer is het een man die het doet..
Een man die ooit eens een zoon, een goede echtgenoot of wat dan ook was, onder de "juiste" omstandigheden veranderd hij in een regelrecht beest die zich laat leiden door zijn laagste instincten en geniet van angst en pijn...
Soms, heel soms heb ik echt een hekel aan mannen....
Aan dit soort mannen zeker, allemaal vangen en ophangen aan hun ballen!!!!
Corrie, ik kan me je gevoelens neit eens voorstellen want ik kan me niet in de verste verten voorstellen wat voor afschuwelijks deze vrouwen in Sudan door moeten maken.
Het moet werkelijk ondraaglijk en hartverscheurend zijn om eerst te zien hoe je man vermoord wordt en om daarna verkracht te worden. Vaak pas nadat eerst je benen gebrioken zijn om te voorkomen dat je weg rent.
Deze door de moslim regering gesteunde Arabische Janjaweed zijn schijnbaar de smerigste beesten die er rondlopen.
Maar dat maakt niet van iedere man een smeerlap of een potentiële verkrachter. Ik persoonlijk zou er zelf namelijk niet aan moeten denken om een vrouw iets aan te doen tegen haar wil.
luis_in_de_pels
21-07-2004, 21:55
Origineel gepost door Palestine
Waarom grijpt de VS nu niet in??? Is het omdat er niks te halen valt in Sudan??? Of is het omdat een Afrikaanse leven minder waard is dan westerse leven???
Verkrachtingen is 1 van de ergste oorlogswapen dat je kan inzetten, de mannen en leiders die deze misdaden plegen zijn gewoon barbaren en verdienen volgens de Islam de dood en niet minder.
Wat een ongelofelijk schofterige reactie is dit weer.
Is het nu weer de schuld van het westen dat Arabische moslims zwarte moslims in grote getalen uitmoorden.
Donder een keer op met je zielige retoriek.
De VS is in deze kwestie het eerste land geweest wat aan de bel heeft getrokken. En meteen kwamen er reacties "Dat het de VS wel weer om de olie zou gaan". De VS heeft tot nog toe wel de meeste hulp naar deze brandhaard toe gestuurd.
Maar het is jullie nooit goed.
Mensen als jij lopen te zeiken over een conflict in Palestina wat vergeleken bij deze genocide een burenruzie is. En schelden daarbij (in het geval van het Israël conflict terecht) de VS uit voor alles wat mooi en lelijk is. Maar nu loop je te zeveren dat de VS niets doet.
Pleur toch op man.
Als de VS een aantal maanden geleden wel had ingegrepen om 30.000 doden te voorkomen zou jij ze hebben uitgescholden voor smerige kapitalistsche imperialisten die het alleen maar om de grondstoffen gaat. En nu ze wegblijven en alleen maar geld sturen scheld je ze uit omdat ze niets doen. Zo kun je altijd wel een stok vinden om mee te slaan.
Maar ter uwer informatie heer "Palestine". Tot op heden is het weer alleen het westen wat bezig om de rotzooi hier weer op te ruimen (Nederland voorop met 27 miljoen euro aan hulp). En de Arabische of moslim broeders trekken zich weer eens geen ene reet aan van de slacht- moord en verkrachtpartijen die Arabische milities hier met steun van een MOSLIM-regering systematisch uitvoeren.
Nee, de Arabische wereld heeft het te druk met een ordinaire burenruzie die inmiddels overstemd wordt door het interne gerotzooi binnen de Palestijnse gemeenschap.
Laat dat gezeik in Palestina nu eens één keer heel even voor wat het is en kijk naar de gebieden waar het echt menens is en waar jullie moslim broeders in een paar maanden zo'n 30.000 mensen hebben afgeslacht en 1,2 miljoen mensen hebben verdreven van hun inmiddels in de fik gestoken woningen.
Die smeerlappen breken eerst de benen van vrouwen om te voorkomen dat ze weglopen en gaan ze dan systematisch verkrachten. Is er iets gruwelijkers te bedenken.
Ik vraag me af waar onze bonobohunter Zyklon_B en zijn sidekick Said nu zijn.
Tering wat kan ik me kwaad maken om het soort hypocriet gejank van mensen als Palestine.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.