Bekijk volle/desktop versie : Wie gebruikt er leuke Berberse scheldwoorden?



Pagina's : 1 2 [3] 4

27-04-2010, 21:51
wallah komish ....mijn schoonma kan pas goed schelden....ajawwww\

als ze haar dochters of zonen uitscheld......lig ik letterlijk plat

27-04-2010, 22:05


Em sebnag! Letterlijk: ik ga je wassen. figuurlijk: je gaat een pak slaag krijgen

Amjoesh abie ta7eboesht g jieres. Moge god je een pukkel op je tong geven.. dat zei mijn moeder altijd als we ruzie aan het maken waren.

Deze is van pa: Em zdokzeg! Letterlijk: ik laat je ontploffen. Figuurlijk: je gaat een pak slaag krijgen.

Opa noemt alle waardeloze mannen: Eethie ( uitspraak van th als in the (engels) Geen idee wat het betekent. Iemand een idee?

27-04-2010, 22:23

Citaat door Vlampje:
Em sebnag! Letterlijk: ik ga je wassen. figuurlijk: je gaat een pak slaag krijgen

Amjoesh abie ta7eboesht g jieres. Moge god je een pukkel op je tong geven.. dat zei mijn moeder altijd als we ruzie aan het maken waren.

Deze is van pa: Em zdokzeg! Letterlijk: ik laat je ontploffen. Figuurlijk: je gaat een pak slaag krijgen.

Opa noemt alle waardeloze mannen: Eethie ( uitspraak van th als in the (engels) Geen idee wat het betekent. Iemand een idee?




precies dezelfde uitspraken als ons.

hier nog een paar:

moatawen tqaqra (met je kikkerogen)

yewcham abi thiqath

amewcheg tqaqat (pak slaag)

aqzin a3efen (vieze hond)

27-04-2010, 22:30

Citaat door 3ainy:


precies dezelfde uitspraken als ons.

hier nog een paar:

moatawen tqaqra (met je kikkerogen)

yewcham abi thiqath

amewcheg tqaqat (pak slaag)

aqzin a3efen (vieze hond)



Reshem tetouzient nigh?

27-04-2010, 22:31



Citaat door Vlampje:
Em sebnag! Letterlijk: ik ga je wassen. figuurlijk: je gaat een pak slaag krijgen

Amjoesh abie ta7eboesht g jieres. Moge god je een pukkel op je tong geven.. dat zei mijn moeder altijd als we ruzie aan het maken waren.

Deze is van pa: Em zdokzeg! Letterlijk: ik laat je ontploffen. Figuurlijk: je gaat een pak slaag krijgen.

Opa noemt alle waardeloze mannen: Eethie ( uitspraak van th als in the (engels) Geen idee wat het betekent. Iemand een idee?



Dat is een hond

27-04-2010, 22:33

Citaat door riffia1978:
Dat is een hond



3afaak ah boe7ber inoe.

Haha, ewa mli7. Zeddie jerra iejajazen thietaan.

27-04-2010, 22:34

Citaat door Vlampje:
3afaak ah boe7ber inoe.

Haha, ewa mli7. Zeddie jerra iejajazen thietaan.



Mbré zjmier awetshma..

27-04-2010, 22:34

Citaat door Vlampje:
Reshem tetouzient nigh?



la

"ons taaltje" lijkt wel op elkaar, alleen zeggen jullie tegen veel dingen k ipv q (denk aan koffie) zoooooooooooooooo grappig vind ik dat

27-04-2010, 22:34

Citaat door Timaatje_x:
Wat ik vroeger wel eens hoorde en vaak om moest lachen is: etheseth ikatas...(Eet kogels )



Ja,die blijft inderdaad echt leuk

27-04-2010, 22:37

Citaat door riffia1978:
Mbré zjmier awetshma..


Citaat door 3ainy:
la

"ons taaltje" lijkt wel op elkaar, alleen zeggen jullie tegen veel dingen k ipv q (denk aan koffie) zoooooooooooooooo grappig vind ik dat


Ewa, kahwa, nig qahwa... mara kiefkief am oezaried am oe kefief, memmesh iena bebba.

27-04-2010, 22:37

Citaat door riffia1978:
Dat is een hond


nee, het betekent geen hond.

Ik ken het woord, mijn vader gebruikt het ook weleens (als hij echt boos) maar wat het precies betekent



ik weet het denk ik weer, het betekent iets als nietsnut, niet wetende

27-04-2010, 22:39

Citaat door Vlampje:
Ewa, kahwa, nig qahwa... mara kiefkief am oezaried am oe kefief, memmesh iena bebba.





walahila gaas er7eq, zigenta rath babam yisath7ash

27-04-2010, 22:41


Atashad ithan anam/anash
moe izan
boejadjief
amshoem/ tamshoent
Agjoer/ tagjoetsh
Raah at mandath
...

27-04-2010, 22:42

Citaat door 3ainy:
nee, het betekent geen hond.

Ik ken het woord, mijn vader gebruikt het ook weleens (als hij echt boos) maar wat het precies betekent



ik weet het denk ik weer, het betekent iets als nietsnut, niet wetende



Nishan nig at3ekbed 3aad, oesha eetinied, laa boeqig 3awd??( vert: ik heb me weer eens vergist)


27-04-2010, 22:52

Citaat door Vlampje:
Nishan nig at3ekbed 3aad, oesha eetinied, laa boeqig 3awd??( vert: ik heb me weer eens vergist)




la waqila/yemken emeni seqsa bebem etezaadth

sneg awetchma oumieqaan aboqi, qa nigam thmazighth eneg itemrawes

Pagina's : 1 2 [3] 4