Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : homo's zijn togestaan in de islam?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

zindelali
17-07-2004, 02:05

nou mooi niet , haraaaaaaaaaaaaam is en blijft haraaaaaaaaaaam tfooooooo 3likom a f l ikk ers . ik heb je in elk geval naar deze bericht geleid en ik wou graag eens weten wat de nieuwe generatie moslims hier over denken.

Daarom
17-07-2004, 02:19
Moslims keuren het praktiseren van homosexualiteit niet goed onder moslims, wat de niet-moslim doet moeten ze zelf weten. -mensen die het toestaan/accepteren vanuit de islam zijn ziek bezig.

Deliana
17-07-2004, 02:20
homo/lesbi = gewoon flex :D Maar ja, ik ben dan ook geen moslim.

Heiba
17-07-2004, 07:17
Het is werkelijk heel simpel: Homofielie, en dan doel ik expliciet op sodomie, is haram in de Islam. Sodomie & Islam gaat niet samen, want dit druist lijnrecht in tegen het fundament van de Islam. Echter, het is niet de bedoeling dat je als Moslim zijnde niet-moslim-homo's veroordeelt. Lees soerat el Kafiroen er maar op na: Heel simpel gezegd staat daar "Laat niet-moslims in hun waarde, zolang ze jou als Moslim zijnde ook in je waarde laten". Je kunt stellen dat wij, homo's die geen moslim zijn gewoon als zodanig kunnen en moeten accepteren in hun hoedanigheid. Wij zijn tenslotte Moslims in een Westerse maatschappij en wij moeten ons deels aanpassen naar hun normen, dit wil niet zeggen dat je je geloof moet laten vallen. Maar je moet wel voldoen aan de Westerse maatschappelijke belangen en wetten zolang deze niet tegen de Islam indruisen.

tonk
17-07-2004, 09:01

Origineel gepost door nostradamus Vele moslims zijn zwaar geöbsedeerd door homofilie. Wat hebben zij ermee? Hoe meer je iets onderdrukt of weg probeert te moffelen, hoe groter de obsessie wordt. Ik leef met ze mee. http://www.click-smilies.de/sammlung0304/traurig/sad-smiley-018.gif

tonk
17-07-2004, 09:03
Origineel gepost door Heiba Je kunt stellen dat wij, homo's die geen moslim zijn gewoon als zodanig kunnen en moeten accepteren in hun hoedanigheid. Precies, net zo als jullie vrouwen zonder hoofddoek die geen moslima zijn met rust laten. En ik neem aan dat jullie mensen bij wie je bier of wijn in de winkelwagen ziet liggen ook geen preek geeft dat alcohol haram is.

Heiba
17-07-2004, 09:23
Origineel gepost door tonk Precies, net zo als jullie vrouwen zonder hoofddoek die geen moslima zijn met rust laten. En ik neem aan dat jullie mensen bij wie je bier of wijn in de winkelwagen ziet liggen ook geen preek geeft dat alcohol haram is. Zo is het maar net! Iedereen is in dit leven vrij van keus om te geloven of juist niet. Val elkaar er niet mee lastig, zou ik zeggen.

gaviel
17-07-2004, 10:04
Origineel gepost door nostradamus Hoera, eindelijk eens een topic over homofielen. Da's lang geleden. Vele moslims zijn zwaar geöbsedeerd door homofilie. Wat hebben zij ermee? Ja he das echt lang geleden. Is het niet alsof het gisteren was dat er eentje(of twee of drie enzv.) geopend was. Het ergste vind ik nog dat de vergevensgezinde weg worden geboe ed en de doemzegers een pluim krijgen. Lang leven HET leven en laten leven! Dat mensen zijn zoals ze zijn, wie ben ik dan om ze te willen veranderen. Geld dus ook voor verknipte en extreemen en lieve (zeer zelfdzaam dit soort :D ) en ongure mensenexemplaren.

batata112
17-07-2004, 11:23
deze discussie kan niet gevoerd worden. simpelweg om het feit dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je als homo geboren wordt. en van daaruit redeneren dat het mag zolang je maar niet tot dade nvervalt. ik bedoel whats next? ik ben geboren als alcohol drinker? ik ben geboren als shirk pleger? allemaal pure onzin

Heiba
17-07-2004, 11:32
Origineel gepost door batata112 deze discussie kan niet gevoerd worden. simpelweg om het feit dat er nog steeds mensen zijn die denken dat je als homo geboren wordt. en van daaruit redeneren dat het mag zolang je maar niet tot dade nvervalt. ik bedoel whats next? ik ben geboren als alcohol drinker? ik ben geboren als shirk pleger? allemaal pure onzin Maar dan zie jij 1 ding uit het hoofd: De essentie van de Islam. De daden zijn het die tellen. Wanneer jij je slechte dingen bedenkt, maar je voert ze niet uit, dan word jij daar niet voor bestraft. Deze discussie kan zeer zeker gevoerd worden, stupiditeit is gevaarlijk.

Peridot
17-07-2004, 11:47
Origineel gepost door Heiba Maar dan zie jij 1 ding uit het hoofd: De essentie van de Islam. De daden zijn het die tellen. Wanneer jij je slechte dingen bedenkt, maar je voert ze niet uit, dan word jij daar niet voor bestraft. Deze discussie kan zeer zeker gevoerd worden, stupiditeit is gevaarlijk. Ik vind hoe moslims hier mee omgaan hypocriet. Omdat er in de koran zou staan dat homosexueel geslachtsverkeer not done is, zijn velen van mening dat dit nu dus ook verboden zou moeten zijn. De Profeet zou naar HUIDIGE maatstaven achter de tralies zitten wegens ontucht met een minderjarige. Hier werd echter steeds gezegd dat je het in het kader van de tijd moet zien. In zijn tijd werd er met zeer jonge meisjes getrouwd. Alleen, nu is door het overgrote deel van de bevolking homosexualiteit geen issue meer. Gelovigen houden echter vast aan de oude teksten en veroordelen het op basis daarvan nog steeds zonder te zien dat de maatschappij al veel verder is. Er wordt dus met dubbele maat gemeten en dat is niets anders dan hypocrisie. Of zijn er nog steeds mensen die vinden dat je met een kind mag trouwen?

Heiba
17-07-2004, 12:11
Origineel gepost door Peridot Ik vind hoe moslims hier mee omgaan hypocriet. Omdat er in de koran zou staan dat homosexueel geslachtsverkeer not done is, zijn velen van mening dat dit nu dus ook verboden zou moeten zijn. De Profeet zou naar HUIDIGE maatstaven achter de tralies zitten wegens ontucht met een minderjarige. Hier werd echter steeds gezegd dat je het in het kader van de tijd moet zien. In zijn tijd werd er met zeer jonge meisjes getrouwd. Alleen, nu is door het overgrote deel van de bevolking homosexualiteit geen issue meer. Gelovigen houden echter vast aan de oude teksten en veroordelen het op basis daarvan nog steeds zonder te zien dat de maatschappij al veel verder is. Er wordt dus met dubbele maat gemeten en dat is niets anders dan hypocrisie. Of zijn er nog steeds mensen die vinden dat je met een kind mag trouwen? Minderjarigen en pedofielie (dat hele verhaal) moet je niet zo zien. Als je de Islam kunt doorgronden dan zul je begrijpen dat het in de Islam niet toegestaan is voor mannen en vrouwen contact met elkaar te hebben wanneer ze geen (aangetrouwde)familiebanden hebben. In de Islamitische gemeenschap van destijds waren vrouwen sterk financieel afhankelijk van mannen. Daarom was het in maatschappelijk belang de plicht dat moslimmannen, alleenstaande moslimvrouwen onder hun hoede zouden nemen, zodat zij voor ze kunnen zorgen. Dit is slechts toegestaan wanneer je als man een vrouw huwt, en dat is dus het hele eieren eten. Vandaar dat het toegestaan is binnen de Islam meerdere vrouwen te huwen, en ook minderjarige vrouwen te huwen. Het huwelijk wordt niet gezien als een mogelijkheid elkanders liefde te consumeren, maar meer als een financiele zekerheid. Tegenwoordig kunnen Moslimvrouwen, en zeer zeker in het westen, prima hun eigen boontjes doppen, en zal dit dus niet meer voor (hoeven) komen.

Peridot
17-07-2004, 12:43
Tegenwoordig kunnen Moslimvrouwen, en zeer zeker in het westen, prima hun eigen boontjes doppen, en zal dit dus niet meer voor (hoeven) komen. [/B] Sterker nog, je zult er nu niet meer mee weg komen maar je legt hier uit dat je er anders tegen aan moet kijken, met historisch besef. En dat is nou juist wat ik zeg, dat er verschil zit in het verleden en in het heden en waarom zou dat voor homosexualiteit ook niet gelden?

henray
17-07-2004, 12:56
Origineel gepost door RealCasawia Ik weet het ook niet Ten eerste alhamdoelilah ik ben geen Sjie'iet of van een andere dwalende groepering dat kan je misschien wel zien aan de eerste regel van mijn ondertekening Ten tweede dat is gewoon mijn kijk erop omdat iemand op een bepaalde manier gevoelens heeft mag ie dan gelijk niet islamitisch zijn en de zuilen nakomen? Volgens mij gaat het om de daad net zoals iemand die opeens behoefte heeft aan sex voor het huwelijk dat gevoel IS er je kan het niet ontkennen maar als hij/zij het dan doet dat degene dan in zonde valt Maar ik kan het ook 100% fout hebben tot nu toe ben ik nog niet iets tegengekomen wat dat bevestigt of afkeurt maar Allah weet het beste! Wie ben jij om andere stromingen binnen de Islam als dwalende te typeren. Erg kortzichtig.

Heiba
17-07-2004, 13:01

Origineel gepost door Peridot Sterker nog, je zult er nu niet meer mee weg komen maar je legt hier uit dat je er anders tegen aan moet kijken, met historisch besef. En dat is nou juist wat ik zeg, dat er verschil zit in het verleden en in het heden en waarom zou dat voor homosexualiteit ook niet gelden? Omdat Sodomie haram is, en dat dit altijd al zo zal blijven. Als je de Koran als grondslag voor de Islam ziet, wat het ook is, zou je dit nooit mogen ontkennen dat dit zo is.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12