Bekijk originele versie : Werken op koninginnedag?
Mvr.Olifantje
24-04-2010, 22:44
Assalaamoe´Alaikom mensen,
Vandaag ben ik gaan werken en toen ik keek op de planing keek zag ik dat ik ben ingeroosterd op koningendag. Terwijl ik niet op die dag wil werken..! Ik heb dit dus gezegd en toen zeiden ze tegen mij dat ik gewoon moet komen werken omdat ik geen vrij heb gevraagd op die dag. Ook zeiden ze dat ze een tijdje geleden een brief hebben opgehangen en daarop kon je je naam opschrijven als je wel of niet wil werken op koningendag..
Ik heb die brief niet goed gelezen en dacht dat daarop stond dat je je naam moest opschrijven als je WEL wil werken op koningendag. Vandaar dat ik me naam niet opgeschreven heb..
Nu zeggen ze dat ik moet komen werken, omdat ik niet heb aangegeven dat ik niet wilde werken..
Kan dit? En wat moet ik doen..?
Alvast bedankt..
Je hoeft niet te gaan werken, maar dan ben je wel je werk kwijt. Koninginnedag wordt er door genoeg mensen, ook door mij, gewoon gewerkt. Dan had je het briefje maar moeten lezen...
Yep, kan. Wat voor werk doe je? :(
Mvr.Olifantje
24-04-2010, 22:51
Omdat ik het briefje goed heb gelezen, ben ik dan verplicht om te komen werken? Ik heb een vast contract daar.. Kan dit een reden zijn van een ontslag?
Omdat ik het briefje goed heb gelezen, ben ik dan verplicht om te komen werken? Ik heb een vast contract daar.. Kan dit een reden zijn van een ontslag?
Ja werkweigering = ontslag op staande voeten.... :(
Koninginnedag is op een vrijdag dit jaar. Vrijdag is gewoon een werkdag. Mensen die bij bedrijven werken die op feestdagen open zijn, moeten vanzelfsprekend vrij vragen als ze niet willen werken. Je hebt echt geen poot om op te staan.
Mvr.Olifantje
24-04-2010, 22:55
Yep, kan. Wat voor werk doe je? :(
Ik werk in een winkel..
Ik wil die dag niet werken.. :(
Mvr.Olifantje
24-04-2010, 22:58
Ik heb deze site gevonden.. Hierin staat dat je niet verplicht bent om te gaan werken..
http://www.fnvbondgenoten.nl/branches_bedrijven/branches/handel/supermarkten/verplicht_Koninginnedag_werken
Ik werk in een winkel..
Ik wil die dag niet werken.. :(
Dat wordt je baas smeken dan. Kijk of je iets kunt doen om die dag vrij te krijgen. B.v. een keer overwerken, of andere feestdag jezelf beschikbaar stellen... :(
Domste wat je kunt doen is niet gaan. Zelfs ziekmelden.
Koninginnedag is op een vrijdag dit jaar. Vrijdag is gewoon een werkdag. Mensen die bij bedrijven werken die op feestdagen open zijn, moeten vanzelfsprekend vrij vragen als ze niet willen werken. Je hebt echt geen poot om op te staan.
Dan hebben we het over supermarkt ketens, horeca gelegenheden etc.
Meerendeels is gwoon vrij hoor! En wel te verstaan een betaalde vrije dag :D
Mvr.Olifantje
24-04-2010, 23:18
Dan hebben we het over supermarkt ketens, horeca gelegenheden etc.
Meerendeels is gwoon vrij hoor! En wel te verstaan een betaalde vrije dag :D
Ja, klopt ik heb het over supermarkten.. Op feestdagen zijn we eigelijk dicht, maar op koningedag zijn we open.. Terwijl andere supermarkten gewoon dicht zijn.. :kweetnie:
marozigh
24-04-2010, 23:42
Is gewoon officiële feestdag hoor. Naar min weten ben je niet verplicht om te werken
Mvr.Olifantje
24-04-2010, 23:44
Is gewoon officiële feestdag hoor. Naar min weten ben je niet verplicht om te werken
Ook als ik niet goed gekeken heb op het briefje die ze opgehangen hebben.. ?
:jammer:
marozigh
24-04-2010, 23:45
Ook als ik niet goed gekeken heb op het briefje die ze opgehangen hebben.. ?
:jammer:
Tjah, das weer ander verhaal natuurlijk
Mvr.Olifantje
24-04-2010, 23:49
Tjah, das weer ander verhaal natuurlijk
Vertell .... Ben ik wel of niet verplicht om dan te werken?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.