Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wat moet ik doen?

Pagina's : [1] 2

salma2010
23-04-2010, 10:32

Ik zal mijn situatie even voorleggen. Ik ben 8j getrouwd en heb 1 kind. Het probleem is mijn man. Sinds we getrouwd zijn heeft hij niet veel gedaan als "man zijnde". Voor het moment werkt hij niet, dit brengt de nodige financiële problemen met zich mee. Hij heeft wel in het verleden gewerkt, maar dat was niet zo lang. Er was een periode dat hij ook 's avonds uitging, na veel geruzie is dat eindelijk opgehouden. Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik alles zelf maar moet rooien en hij niets doet en vind ik mijn huwelijk wel triestig.:( Heb totaal niet het gevoel dat ik een man heb waar ik echt op kan rekenen en steunen. En dit is toch de bedoeling van een huwelijk? Ik weet niet wat ik moet doen, want op zich is hij wel goed voor mij en onze kind en mag ik gaan en staan waar ik wil. Ik ga soms wel eens met vriendinnen winkelen of uiteten. Een scheiding zie ik niet zitten, ik heb er zelf voor gekozen om met hem te trouwen. Graag jullie advies.

_Tura
23-04-2010, 10:51
Weet hij hoe jij over jullie denkt? Zo nee dan weet je wat je te doen staat en open zijn ogen meid, hij heeft gewoon een wake up call nodig. Allah y 3awn koem.

salma2010
23-04-2010, 10:59
Bedankt voor je reactie meid. Probleem is dat we al vaak knallende ruzie hebben hierover. Dan zeg ik hem van "ik moet alles doen. Besef je dat wel? Wat is jou bijdrage in dit huwelijk? Juist niks". Maar hij doet er niets aan. Weken en maanden gaan voorbij. En niks. Ik durf ook aan niemand iets te zeggen in de familie. Niemand weet hiervan. Ik laat nooit uitschijnen hoe ongelukkig ik wel niet ben. Wat me ook pijn doet is dat ik voor ons huwelijk ook geld aan hem gespendeerd had. Hij kwam van marokko en had niets. Ik dacht van "als we getrouwd zijn zal hij wel werken voor zijn gezin". Als ik had geweten dat het zo ging uitdraaien had hij geen rotte cent van mij gekregen. Ik was nog naïef toen...

Lay.la
23-04-2010, 11:59
Bedankt voor je reactie meid. Probleem is dat we al vaak knallende ruzie hebben hierover. Dan zeg ik hem van "ik moet alles doen. Besef je dat wel? Wat is jou bijdrage in dit huwelijk? Juist niks". Maar hij doet er niets aan. Weken en maanden gaan voorbij. En niks. Ik durf ook aan niemand iets te zeggen in de familie. Niemand weet hiervan. Ik laat nooit uitschijnen hoe ongelukkig ik wel niet ben. Wat me ook pijn doet is dat ik voor ons huwelijk ook geld aan hem gespendeerd had. Hij kwam van marokko en had niets. Ik dacht van "als we getrouwd zijn zal hij wel werken voor zijn gezin". Als ik had geweten dat het zo ging uitdraaien had hij geen rotte cent van mij gekregen. Ik was nog naïef toen... Je moet voor hem zelf werk zoeken en hem op sollicitaite gesprekken sturen en als dat niet lukt. Zou ik zelf gaan werken voor mezelf en mijn kindje. Ik weet hoe het is als je financiele niet al te best hebt.

salma2010
23-04-2010, 12:13

Bedankt Layla voor je reactie. Dat is het hem juist wat me kwaad maakt. "Ik" moet werk voor hem zoeken. Dit zou hij toch moeten doen? En ja, idd ik werk wel. Want anders zou het echt een financiële ramp zijn als ik niet werkte. Krijg soms reactie van "jij werkt en man niet". Maar deert me niet hoor. Dankzij m'n werk kan ik wat geld achter de hand houden voor noodgevallen. Laatst vroeg hij me geld om met zijn vriend "op café" te gaan. Ik was echt zo woedend, heb me half uur in de badkamer opgesloten omdat het me echt te veel werd... Moet een man bij een vrouw om geld komen vragen of is het net andersom? Dit zeg ik hem dan ook "schaam je je niet dat je mij, een vrouw, om geld komt vragen"?

Lay.la
23-04-2010, 12:16
Bedankt Layla voor je reactie. Dat is het hem juist wat me kwaad maakt. "Ik" moet werk voor hem zoeken. Dit zou hij toch moeten doen? En ja, idd ik werk wel. Want anders zou het echt een financiële ramp zijn als ik niet werkte. Krijg soms reactie van "jij werkt en man niet". Maar deert me niet hoor. Dankzij m'n werk kan ik wat geld achter de hand houden voor noodgevallen. Laatst vroeg hij me geld om met zijn vriend "op café" te gaan. Ik was echt zo woedend, heb me half uur in de badkamer opgesloten omdat het me echt te veel werd... Moet een man bij een vrouw om geld komen vragen of is het net andersom? Dit zeg ik hem dan ook "schaam je je niet dat je mij, een vrouw, om geld komt vragen"? als je het aan hem overlaat dan zal hij nooit iets vinden. zo n mensen worden er alleen maar luier van. voor je het weet ben je 5 jaar verder en heeft hij nog geen werk. Dan zoek ik nog liever werk voor hem, en hij MOET maar gaan werken. Je moet hem GEEN geld geven zodat hij op cafe kan gaan met zijn vrienden. Dat hij maar zelf werkt zoekt. Hou je geld voor je en zet zeke wat opzij. Ik zou echt werk zoeken voor hem. Dat is het enigste wat je kan doen. Ik weet dat jij er misschien geen zin in hebt omdat JIJ weer werk voor HEM moet zoeken maar beter zo dan het aan hem overlaten. Heeft hij geen uitkering?

salma2010
23-04-2010, 12:24
Jawel, hij heeft wel een uitkering. Maar is ook niet veel 550euro/maand. Komt op de gezamenlijke rekening. Ik heb ook een rekening apart op mijn naam enkel. (heb dit uit noodzaak moeten doen, omdat het geld altijd op was). Van mijn loon stort ik geld over op de gezamenlijke rekening. Ik hou dan elke maand ongeveer 200euro op mijn rekening apart. Daar kan hij niet aan. Dat gebruik ik als het geld op de gezamenlijke rekening op is. Maar eenmaal de boodschappen, rekeningen en huur van de gezamenlijke rekening af zijn schiet er niet veel meer over hoor. Als hij zou werken zou hij 1300/1400euro/maand verdienen. Dat is toch een pak meer dan die 550euro die hij nu krijgt. Ik denk dat het ook mede is doordat hij uitkering krijgt dat hij niet echt werk zoekt. Moest hij 0 euro per maand krijgen, zou hij wel snel werk zoeken hoor. Die mannen van marokko zijn echt 1 pot nat. Niets dan miserie met hen...

PlasaToro_Girl
23-04-2010, 12:28
Ik zal mijn situatie even voorleggen. Ik ben 8j getrouwd en heb 1 kind. Het probleem is mijn man. Sinds we getrouwd zijn heeft hij niet veel gedaan als "man zijnde". Voor het moment werkt hij niet, dit brengt de nodige financiële problemen met zich mee. Hij heeft wel in het verleden gewerkt, maar dat was niet zo lang. Er was een periode dat hij ook 's avonds uitging, na veel geruzie is dat eindelijk opgehouden. Soms heb ik gewoon het gevoel dat ik alles zelf maar moet rooien en hij niets doet en vind ik mijn huwelijk wel triestig.:( Heb totaal niet het gevoel dat ik een man heb waar ik echt op kan rekenen en steunen. En dit is toch de bedoeling van een huwelijk? Ik weet niet wat ik moet doen, want op zich is hij wel goed voor mij en onze kind en mag ik gaan en staan waar ik wil. Ik ga soms wel eens met vriendinnen winkelen of uiteten. Een scheiding zie ik niet zitten, ik heb er zelf voor gekozen om met hem te trouwen. Graag jullie advies. Waarom ga jij dan niet werken?

PlasaToro_Girl
23-04-2010, 12:32
Je moet hem gewoon geen geld meer geven!

salma2010
23-04-2010, 12:38
Ja, dat doe ik nu ook. Hij krijgt geen rotte cent van mij. Ik werk hard voor m'n geld en meneer doet niets anders dan luieren.:( Is echt wel een moeilijk en hard leven zo hoor. Als ik rond mij kijk zie ik veel mensen die het goed hebben. En denk ik soms van "hoe ben ik hier in verzeild geraakt"? Ik had het zo goed bij m'n ouders. Kwam nooit iets tekort. Een nu moet ik echt opletten waar ik m'n geld aan uitgeef. Pfffff... En voor ons huwelijk hadden m'n ouders en zijn ouders afgesproken dat sadak 3000euro is. Hij had hier al 1500euro van gegeven, de rest ging later komen. Ik heb er nooit meer iets van gezien. M'n ouders denken dat hij het mij al gegeven heeft.

PlasaToro_Girl
23-04-2010, 12:51
Ja, dat doe ik nu ook. Hij krijgt geen rotte cent van mij. Ik werk hard voor m'n geld en meneer doet niets anders dan luieren.:( Is echt wel een moeilijk en hard leven zo hoor. Als ik rond mij kijk zie ik veel mensen die het goed hebben. En denk ik soms van "hoe ben ik hier in verzeild geraakt"? Ik had het zo goed bij m'n ouders. Kwam nooit iets tekort. Een nu moet ik echt opletten waar ik m'n geld aan uitgeef. Pfffff... En voor ons huwelijk hadden m'n ouders en zijn ouders afgesproken dat sadak 3000euro is. Hij had hier al 1500euro van gegeven, de rest ging later komen. Ik heb er nooit meer iets van gezien. M'n ouders denken dat hij het mij al gegeven heeft. Meid, 1 vraagje. Hoe haalde je het in godsnaam in je hoofd om met iemand van Marokko te trouwen? Ik hoop dat het insha Allah allemaal goed komt :goedzo:

salma2010
23-04-2010, 12:57
Hahaha, soms vraag ik me dat ook af. Maar ben 8j geleden gehuwd. Toen hadden de "mannen van marokko, illegalen" nog niet zo'n slechte reputatie. Ik kende familie van hem, ze prezen hem de hemel in en zeiden dat hij een goeie jongen was enz... en serieuze jongen die wilde huwen. Nu moet ik er wel bij zetten dat hij ook wel goeie kanten heeft, toen hij bv nog werkte was hij helemaal niet gierig ofzo. We gingen vaak buiten eten, hij kocht kleding voor onze kindje. Hij deed boodschappen, koelkast en kasten waren altijd gevuld. Maar nu hij al een tijdje zonder werk zit (was ontslagen wegens crisis, er was te weinig werk in die fabriek) is het ineens bergafwaarts gegaan. Ik weet dat er wel meer mensen zijn die hun job zijn kwijtgeraakt, maar 1 of 2 maand zonder werk zitten vind ik niet erg. Bij hem is het al 1j en 3mnd dat hij zonder werk zit. En dan begint het wel op je zenuwen te werken...

PlasaToro_Girl
23-04-2010, 12:59
Hahaha, soms vraag ik me dat ook af. Maar ben 8j geleden gehuwd. Toen hadden de "mannen van marokko, illegalen" nog niet zo'n slechte reputatie. Ik kende familie van hem, ze prezen hem de hemel in en zeiden dat hij een goeie jongen was enz... en serieuze jongen die wilde huwen. Nu moet ik er wel bij zetten dat hij ook wel goeie kanten heeft, toen hij bv nog werkte was hij helemaal niet gierig ofzo. We gingen vaak buiten eten, hij kocht kleding voor onze kindje. Hij deed boodschappen, koelkast en kasten waren altijd gevuld. Maar nu hij al een tijdje zonder werk zit (was ontslagen wegens crisis, er was te weinig werk in die fabriek) is het ineens bergafwaarts gegaan. Ik weet dat er wel meer mensen zijn die hun job zijn kwijtgeraakt, maar 1 of 2 maand zonder werk zitten vind ik niet erg. Bij hem is het al 1j en 3mnd dat hij zonder werk zit. En dan begint het wel op je zenuwen te werken... Spreekt hij Nederlands?

_Tura
23-04-2010, 12:59
Leg hem zijn plichten als man in de Islam nog eens goed uit, dreig hem dat een uitkering tijdelijk is en desnoods stuur je een fakebrief van de sociale dienst dat hij actief werk moet gaan zoeken en dat anders zijn uitkering wordt stopgezet. Ik krijg echt een hoge bloeddruk van zulke luilakken!

salma2010
23-04-2010, 13:11

Z'n nederlands is niet echt goed. Hij volgt wel al een tijdje nederlandse lessen, maar duurt wel lang eer men het goed spreekt/verstaat. ja, heb er idd ook al aan gedacht om een soort van brief te sturen. Zogezegd dat z'n uitkering zal worden stopgezet. Maar denk dan wel dat hij bij die instantie zal gaan horen hoe het juist zit. En als hun gaan zeggen van "we hebben geen brief gestuurd..." is het ook wel verloren moeite zijn. Als ik kijk naar andere mensen die op vakantie gaan, sparen, een huisje hier of appartement in marokko kopen word ik echt verdrietig van de situatie waarin ik nu zit. Maar soms denk ik dan weer van "wie weet vind hij binnenkort wel werk" en dan zal alles wel goed zijn. We zien wel wat de toekomst brengt...

Pagina's : [1] 2