Bekijk originele versie : Dacht ik er doorheen te zijn.....
ouassilla24
15-07-2004, 08:23
Beste mensen
Ik ziet met het volgende probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Het is namelijk zo dat ik gescheiden ben tenminste nog niet officieel, maar ik ben nu al een jaar weg bij mijn man. En we zijn inderdaad hier in europa bij het consulaat gescheiden, maar zoals jullie al weten krijg je de scheiding niet meer in Europa, maar moet je hem in marokko ophalen.Ik zal het in het kort proberen te vatten.
Het is namelijk zo we zijn naar het consulaat gegaan en zijn daar gescheiden, we hebben toen allebei iemand gemachtigd om de scheiding op te halen, want dat kon volgens hun.
Ik heb toen mijn vader gemachtigd en hij zijn oom die in marokko woont.
Nu is het zo dat mijn vader nu in marokko is, en hij ging dus de scheiding ophalen met die locala(machtiging) en wat vertellen ze hem daar, dat we allebei aanwezig moeten zijn. Dat is toch ongelooflijk.
Hiermee wil ik jullie het volgende vragen, wie heeft hiermee ervaring of weet meer hierover.
Want ik ben echt ten einde raad, en om zelf naar marokko te gaan dat is gewoon onmogelijk voor mij op dit moment. En ik heb al zoveel meegemaakt! MENSEN GEEF ME A.U.B RAAD.
Ik dank jullie alvast voor de moeite.
Groetjes
Azzzizzz
15-07-2004, 08:28
Gelukkig hier geen ervaring mee,
maar heel veel sterkte toegewenst vanuit deze kant en rechtstreeks uit mijn hart.
ik leef werkelijk met je mee.
ouassilla24
15-07-2004, 08:45
Dankje voor jullie reacties
En lella_naima ik zou het zeer op prijs stellen als je bekende mij kan helpen.
groetjes
Het is inderdaad zo dat je de regels veranderd zijn, eerst kon je iemand machtigen nu moet je met je ex gaan. Mijn broer is ook gaan scheiden , en hij moest zelf gaan met z'n ex
samah_kebdania
15-07-2004, 11:10
Ja je moet echt wel naar maroc met je exman :zwaai:
idd :goedzo: gewoon gaan..ik zou allang zijn gegaan naar marokko ik weet nietwat de probleem nou is..geen geld?
Nordin77
15-07-2004, 11:35
Laat jou vader ,en jou ex, even met een paar centen strooien bij de juiste geld wolven, en jullie probleem wordt in één dag afgehandeld. Maroc is nu eenmaal een corrupt land, het is even dat je het weet. Triest maar het is nu eenmaal zo, en zal nooit veranderen. Maar goed veel sterkte toegewenst.
mouhamia
15-07-2004, 11:40
Salam Meid,
Ik zal je zeggen ik heb het zelfde meegemaakt en ik heb ook voor mijn oom een verklaring moeten tekenen en hij voor zijn vader en zij hebben die scheiding wel meegekregen, dus er is iets anders aan de hand denk ik en zoals je weet zijn de de mensen in marokko wel erg alles draait daar om geld, maar hebben jullie geen iemand of kennen jullie geen iemand die met de regering een goede band heeft, dan bedoel een advocaat of rechter of zo, want bij mij was het wel zo dat een andere opom van mij die dokter is wel een goede band had met de rechter en de advocaat was een hele goede vriend van mijn oom dus dat scheelt wel moet ik zeggen, maar ik hoop voor je dat je eruit komt want ik weet hoe erg zulke dingen zijn als je nog vragen dan mag je die stellen hoor, ik antwoordt voor zo ver ik kan antwoorden.
Liefs Mouhamia
Meld dit bericht bij de beheerder | IP: Gelogd
ouassilla24
15-07-2004, 11:43
Bedankt voor jullie reacties
En eYesha het geld is geen probleem en inderdaad ik kan zo naar marokko, maar mijn probleem is dat ik een dochtertje heb en zou niet weten bij wie ik die achter moet laten, want haar meenemen wil ik niet, je weet nooit wat er gebeurt, het is tenslotte marokko zoals nordin77 al zegt.
En nordin77 ik heb mijn vader zoveel geld meegegeven en heb gezegd maakt niet uit hoeveel je aan ze moet geven, gewoon doen zodat hij zich ook dat heen en weer kan besparen.
Maar ik heb net contact met mijn ouders in marokko opgenomen en toen kreeg ik te horen dat mijn vader heel erg ziek is. Hij is namelijk een hartpatient. Toen ik dat hoorde had ik zoiets laat die scheiding maar zitten, zijn gezondheid is belangrijker. Hij wordt op dit moment naar het ziekenhuis gebracht en ik ben hier op het werk maar aan het huilen.
Als hij niet geholpen wordt ga ik mijn vader met spoed naar nederland halen, zodat hij behandeld kan worden, maar incha allah ya rabi laat alles goed met hem gaan en dat hij beter wordt.
Maar toch bedankt voor jullie steun en bid met mij dat mijn vader weer gezond wordt.
groetjes
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.