Bekijk originele versie : Zweed: 'ik ben gemarteld in Guantánamo'
Uitgegeven: 14 juli 2004 13:06
Laatst gewijzigd: 14 juli 2004 14:38
STOCKHOLM - Een Zweed die meer dan twee jaar gevangen heeft gezeten op de Amerikaanse marinebasis in Guantánamo Bay op Cuba, zegt te zijn gemarteld. Dat meldden Zweedse media dinsdag. Hij werd verdacht van terroristische activiteiten. De man zegt onschuldig te zijn.
De Amerikanen lieten Mehdi Ghezali vorige week vrij. In interviews met Zweedse media zei hij dat zijn bewakers hem fysiek en psychologisch martelden en seksueel vernederden. De man is nu ondergedoken omdat Zweedse neonazi's hem hebben bedreigd.
Terrorisme
Mehdi Ghezali werd in 2001 gearresteerd toen de Amerikanen het Taliban-regime in Afghanistan verdreven. In januari 2002 werd overgebracht naar Guantánamo Bay. Ghezali zegt niets met terroristische activiteiten te maken te hebben.
Aan zijn onvrijwillig verblijf op Guantánamo Bay heeft Ghezali een gevoelloze enkel en rotte tanden overgehouden. Na de inrichting van de gevangenenkampen voor terroristen op Cuba in 2001 heeft de Amerikaanse regering steeds verklaard dat de Geneefse conventies niet van toepassing zijn op de terreurverdachten.
'Speciale verhoortechnieken'
Zij worden onderworpen aan door de Amerikaanse minister van Defensie goedgekeurde 'speciale verhoortechnieken'. Dit jaar verschenen al verscheidene berichten in de media over martelingen in Guantánamo. De Amerikaanse overheid heeft steeds ontkend dat de verdachten worden gemarteld.
Moge Allah de amerikanen vernederen net zoals zij onze broeders en zusters over heel de wereld hebben vernederd.
Amieeeeeen
Origineel gepost door Raihana
Moge Allah de amerikanen vernederen net zoals zij onze broeders en zusters over heel de wereld hebben vernederd.
Amieeeeeen
pffff muts.
sweety21
15-07-2004, 01:44
nou was dus echt geen zweed waar we het nu over hebben maar een noord- afrikaan.
ik lees veel topics van jou raihana maar toch valt het me op dat ze allemaal over 1 onderwerp gaan.
en aangezien je dondersgoed weet wat ik daarmee bedoel vraag ik me af wat je nog in het westen doet.
als het hier allemaal zo slecht is en ze hier mensen zo slecht behandelen.(islamitische)
waar wacht je dan nog op.
sweety21
15-07-2004, 01:58
ik vind niks lief aan die anti westerse uitspraken.
voor iemand die wel in het westen wil wonen.
mensen komen hier niet voor niks.
Amieeeeeen
Fi dunya wa fil aghira insha'Allah.
Amien.
Origineel gepost door Uhhh
Terroristen moeten niet gaan lopen zeuren dat ze niet goed genoeg behandeld worden. Hadden ze mensen in het WTC maar wat beter moeten behandelen.
Kind je kraamt onzin uit.
Origineel gepost door sweety21
nou was dus echt geen zweed waar we het nu over hebben maar een noord- afrikaan.
ik lees veel topics van jou raihana maar toch valt het me op dat ze allemaal over 1 onderwerp gaan.
en aangezien je dondersgoed weet wat ik daarmee bedoel vraag ik me af wat je nog in het westen doet.
als het hier allemaal zo slecht is en ze hier mensen zo slecht behandelen.(islamitische)
waar wacht je dan nog op.
Voor het geval je het nog niet wist: Soms heb je geen keus. Veel van ons zouden niets liever willen dan in een Islamitisch land wonen maar helaas is dat voor velen van ons niet mogelijk.
"waar wacht je dan nog op."
*jammer*
luis_in_de_pels
15-07-2004, 07:31
Amieeeeeen
Blablablabla.....pffffffff verzin eens iets origineels.
Meneer Mehdi Ghezali met zijn rotte tanden zorgt ervoor dat het begrip 'mishandeling' aan inflatie onderhevig is. Ik zeg niet dat deze 'Zweed' (op vakantie in het mooie Tora bora gebergte?) netjes behandeld is, maar er zijn mensen die meer recht van spreken hebben dan deze (nog wel!) onschuldige die een tandenborstel onthouden werd.
Origineel gepost door nostradamus
Waarom zou het niet mogelijk zijn, gaat men je als vrome zuster niet hartelijk welkom heten in een islamitisch land?
Of is het de welvaart hier die je belet naar zo'n lekker islamitisch land te verhuizen?
Oke, stel je voor dat jij naar Dubai wilt. Denk je dat je een ticket koopt je spullen in pakt en je daar kunt wonen of moet je daar meer voor doen?
Juist ja.
Origineel gepost door nostradamus
Kind je kraamt onzin uit.
Kind, je hebt geen idee waar ik het over heb.
babyvanbelisma
15-07-2004, 11:48
Origineel gepost door Uhhh
Terroristen moeten niet gaan lopen zeuren dat ze niet goed genoeg behandeld worden. Hadden ze mensen in het WTC maar wat beter moeten behandelen.
Wat een ontzettend gemotiveerd antwoord zeg. Nooit overnagedacht zeker dat die man wel eens onschuldig zou kunnen zijn?
:rolleyes:
babyvanbelisma
15-07-2004, 11:51
Origineel gepost door Daarom
Voor het geval je het nog niet wist: Soms heb je geen keus. Veel van ons zouden niets liever willen dan in een Islamitisch land wonen maar helaas is dat voor velen van ons niet mogelijk.
"waar wacht je dan nog op."
*jammer*
ehhh....en waarom zou het niet kunnen? LAat me raden: hier is meer te halen? Zo'n grote bek en puntje bij paaltje hebben deze zeikerds toch liever wat meer centen in een kafirland dan leven in een islamitisch land met minder geld.
Zo is het toch? Want ik zou echt geen andere reden kunnen bedenken waarom je niet zou kunnen emigreren..
babyvanbelisma
15-07-2004, 11:54
Origineel gepost door Daarom
Oke, stel je voor dat jij naar Dubai wilt. Denk je dat je een ticket koopt je spullen in pakt en je daar kunt wonen of moet je daar meer voor doen?
Juist ja.
Waarom Dubai? Natuurlijk is het moeilijk om sommige landen in te komen. Maar ik neem aan dat je Marokkaanse bent dus wat let je om daar te gaan wonen? Kan aan mij liggen hoor, maar volgens mij wordt je daar met open armen ontvangen. Is misschien niet zo'n streng islamitisch land als SA, maar het is beter dan Nederland toch?
En als je weer een stapje op de ladder omhoog wilt, dan trouw je toch gewoon met een rijke oliesheik, dan zit je helemaal waar je wilt: in SA, compleet met burka. Ik begrijp niet waarom je nog niet weg bent....
:zwaai:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.