Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Advies betreft zwanger worden

Pagina's : [1] 2

Atlas_Gebergte
14-07-2004, 12:43

Sallaam moeders of aanstaande moeders, Ik had een vraagje aan jullie, ik heb een jaar terug implanon inlaten zetten, omdat ik steeds de pil vergat. nou hamdoulillah dat gaat nu heel erg goed, ik heb een tijdlang gezegd dat ik geen kinderen wil, omdat ik nog geen vaste woning had en me man die zit nog op school en werkt daarnaast nog. Maar de laatste tijd wil ik heel graag een kindje, het is zo stil in huis, alleen me man en ik. Ik heb hamdoulillah een woning nu en sparen nu voor de vakantie in juli. Maar ik wil graag zwanger worden als ik terug ben van de vakantie. Nu is me vraag aan jullie (die ervaring hebben met implanon), heeft het lang geduurd voordat jullie zwanger waren, want ik wil hem in mei/juni verwijderen of raden jullie mij aan om hem te verwijderen pas als ik terug ben van de vakantie??????? heeft het nog bijwerkingen als die verwijdert is???????? ik hoop op goede adviezen, want de heimwee naar een kind word met de dag groter. Alsvast bedankt.

Hasna_real
15-07-2004, 10:45
Meid, Ik zou je heel erg graag een antwoord willen geven op je vraag, maar ik heb geen antwoord. Ikzelf heb ook Implanon in mijn arm en ik laat hem pas in maart 2005 verwijderen (dan heeft hij 2 jaar en 11 maanden in mijn arm gezeten). Dan willen wij insa allah gaan voor een tweede kindje. Dus ik heb nog geen ervaring met het verwijderen ervan. Mijn schoonzus heeft hem nu een jaar en is nog niet van plan om hem te verwijderen. Dus ook van haar kan ik nog niets horen. Volgens de gebruiksaanwijziging ben je meteen na het verwijderen ervan vruchtbaar. Maar ik begrijp je berichtje niet echt helemaal. Je zegt dat je hem in mei/juni wil verwijderen, maar het is inmiddels juli :confused: :confused: :confused: :confused: Of heb je het over 2005? Ik wens je in iedergeval heel erg veel succes met het verwijderen en laat me aub weten hoe het is gegaan :zwaai:

Atlas_Gebergte
15-07-2004, 14:59
Origineel gepost door Hasna_real Meid, Ik zou je heel erg graag een antwoord willen geven op je vraag, maar ik heb geen antwoord. Ikzelf heb ook Implanon in mijn arm en ik laat hem pas in maart 2005 verwijderen (dan heeft hij 2 jaar en 11 maanden in mijn arm gezeten). Dan willen wij insa allah gaan voor een tweede kindje. Dus ik heb nog geen ervaring met het verwijderen ervan. Mijn schoonzus heeft hem nu een jaar en is nog niet van plan om hem te verwijderen. Dus ook van haar kan ik nog niets horen. Volgens de gebruiksaanwijziging ben je meteen na het verwijderen ervan vruchtbaar. Maar ik begrijp je berichtje niet echt helemaal. Je zegt dat je hem in mei/juni wil verwijderen, maar het is inmiddels juli :confused: :confused: :confused: :confused: Of heb je het over 2005? Ik wens je in iedergeval heel erg veel succes met het verwijderen en laat me aub weten hoe het is gegaan :zwaai: Sallaam zuster, Bedankt voor je berichtje. Ik bedoel inderdaad mei/juni 2005, want dan gaan we insha allah op vakantie (dit jaar niet). Maar ik wil heel graag van andere meiden/moeders horen hoe het bij hun verlopen is. :zwaai:

Hasna_real
15-07-2004, 15:07
Nou in dat geval kan ik je wel tzt informeren hoe het bij mij is gegaan. Ik laat hem namelijk in maart 2005 verwijderen. Ik ben wel van plan om dan te wachten tot ik ongesteld ben geworden en dan pas voor een kindje gaan insa allah. Dan weet ik zeker dat alle hormonen uit mijn lichaam zijn. We keep in touch. :D

Atlas_Gebergte
15-07-2004, 15:10

Origineel gepost door Hasna_real Nou in dat geval kan ik je wel tzt informeren hoe het bij mij is gegaan. Ik laat hem namelijk in maart 2005 verwijderen. Ik ben wel van plan om dan te wachten tot ik ongesteld ben geworden en dan pas voor een kindje gaan insa allah. Dan weet ik zeker dat alle hormonen uit mijn lichaam zijn. We keep in touch. :D Nou ik hoop dat je in die tijd mij daarover kan informeren hoe en wat. Ik vind me oud genoeg voor een kindje nu (eerste nog wel), ik ben 24 jaar en me man 26

Hasna_real
15-07-2004, 15:17
Ik heb mijn dochtertje ook op mijn 24e gekregen, mijn man was toen 29 jaar. Is een goede leeftijd hoor! Maar meid je hebt een kinderwens, waarom wil je wachten tot volgend jaar?

Atlas_Gebergte
16-07-2004, 08:27
Origineel gepost door Hasna_real Ik heb mijn dochtertje ook op mijn 24e gekregen, mijn man was toen 29 jaar. Is een goede leeftijd hoor! Maar meid je hebt een kinderwens, waarom wil je wachten tot volgend jaar? Ja ik wil het heel graag, maar financieel zit het nog niet in. Ik ben nog steeds bezig met het opknappen van me nieuwe woning (komt er ook heel wat bij kijken), insha allah volgend jaar.

Hasna_real
16-07-2004, 09:10
Wat toevallig zeg! Ik wil nu ook heel graag een tweede kindje, maar ook wij zijn net 3 weken geleden verhuisd en we willen heel wat verbouwen in onze nieuwe woning oa de keuken. Vandaar dat wij ook dachten aan het voorjaar van 2005. Meid ik zou zeker niet voor de vakantie beginnen. Stel dat je net voor de vakantie zwanger bent, dan heb je de eerste drie maanden last van misselijkheid, overgeven etc. Dat is niet zo leuk tijdens je vakantie.

Atlas_Gebergte
16-07-2004, 09:59
Origineel gepost door Hasna_real Wat toevallig zeg! Ik wil nu ook heel graag een tweede kindje, maar ook wij zijn net 3 weken geleden verhuisd en we willen heel wat verbouwen in onze nieuwe woning oa de keuken. Vandaar dat wij ook dachten aan het voorjaar van 2005. Meid ik zou zeker niet voor de vakantie beginnen. Stel dat je net voor de vakantie zwanger bent, dan heb je de eerste drie maanden last van misselijkheid, overgeven etc. Dat is niet zo leuk tijdens je vakantie. Ja toevallig hey, ik heb een nieuwe woning per 14 juni, echt veel aangedaan, was te vies enzo. maar hamdoulillah het is bijna klaar. Ja je hebt gelijk, misschien verwijder ik die implanon pas na de vakantie, anders verpest de misselijkheid mijn vakantie hahahahhaha.

moeder4
24-07-2004, 10:28
kunnen jullie wat meer uitleggen over die implanon en nog een vraagje word ie binnen in je huid geplaatst graag wat meer details

blauwtje2
27-07-2004, 14:20
en word je dan nog wel ongesteld, ik ben in mei bevallen ,ik ben alweer begonnen met de pil ,maar ik heb ben het al twee keer vergeten in te nemen, implanon lijkt mij dan veiliger, kunnen jullie me meer info geven :zwaai:

Hasna_real
27-07-2004, 14:56
Implanon wordt door middel van een injectie (klinkt heel eng, maar je merkt er niets van, omdat het onder plaatselijke verdoving gebeurt) ingezet. Implanon komt in je bovenarm en zit dan net onder je huid. Hij blijft 3 jaar zitten en je bent dan als hij goed is geplaatst (je moet hem met je vinger kunnen voelen), 3 jaar lang beschermd tegen zwangerschap. Wil je hem eerder eruit halen, dan kan dat. Volgens de bijsluiter ben je dan meteen vanaf de eerste dag weer vruchtbaar. Je wordt gewoon ongesteld, maar dit is bij elke vrouw verschillend. Mijn schoonzus heeft hem en is elke maand ongesteld. Ik ben 1x in de 3 maanden ongeveer ongesteld. Dat is dus bij iedereen verschillend.

Atlas_Gebergte
27-07-2004, 16:32
Origineel gepost door Hasna_real Implanon wordt door middel van een injectie (klinkt heel eng, maar je merkt er niets van, omdat het onder plaatselijke verdoving gebeurt) ingezet. Implanon komt in je bovenarm en zit dan net onder je huid. Hij blijft 3 jaar zitten en je bent dan als hij goed is geplaatst (je moet hem met je vinger kunnen voelen), 3 jaar lang beschermd tegen zwangerschap. Wil je hem eerder eruit halen, dan kan dat. Volgens de bijsluiter ben je dan meteen vanaf de eerste dag weer vruchtbaar. Je wordt gewoon ongesteld, maar dit is bij elke vrouw verschillend. Mijn schoonzus heeft hem en is elke maand ongesteld. Ik ben 1x in de 3 maanden ongeveer ongesteld. Dat is dus bij iedereen verschillend. Ja dat is zo, ik heb hem in september 2003 ingebracht en ben sindsdien 1 keer maar ongesteld geworden. Vind het wel lekker zo, de dokter zegt dat het ook geen kwaad kan.

Siham_F
27-07-2004, 18:42
gewoon geen sex dan kunt ge ook nie zwanger worden :D

Atlas_Gebergte
27-07-2004, 18:51

Origineel gepost door Siham_F gewoon geen sex dan kunt ge ook nie zwanger worden :D Nadat je getrouwd bent piep je wel anders meid. ben benieuwd. :D

Pagina's : [1] 2