Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wie werkt er bij kinderbesch of jeugdzorg?of ervaring ermee?

moslimaatoen
20-04-2010, 16:12

Salaam, ik zal proberen het kort te houden maar zusters lees ff aub en adviseer me. Ik heb een kleine van 2 dat sinds de geboorte slecht slaapt, ook snachts hij raakt echt in paniek als hij moet gaan slapen. Hij wil wel maar het lukt op een of andere manier niet. Maar goed ik heb alle adviezen opgevolgd,laten huilen etc etc..echt alles gedaan Ook is hij een paar keer opgenomen geweest in het ziekenhuis maar zonder resultaat .Overdag is hij erg hyperactief kan niet eens ztil zitten. na ziekenhuis opname kwam er iemand thuis kijken om te kijken of men erachter kunnen waarom hij zich zo gedraagd maar ook znder resultaat het cb, kinderarts en de huisarts hebben geen oplossing. maar goed,op gegeven moment heeft het cb gezegd dat ze nu echt voor een oplossing gingen zoeken, hebben ze jeugdzorg ingeschakeld. Kwam iemand van jeugdzorg aan huis en zei zouden me verder helpen. Ze kwamen met dat er iemand 6 weken lang thuis kwam observeren daarna advies zou krijgen wat voor hulp mijn kleine zou krijgen. wat ik best raar vond wat ik had al zoiets meegemaakt. En sloeg die hulp af, ik had geen zin in een vreemde die zo lang weer thuis kwam kijken om vervolgens te zeggen dat ze het niet weten. Ik had gevraagd om een gedrags consulent naar mn kleine te laten kijken maar daar was hij te jong voor. Kortom omdat ik niet weer in wilde stemmen met die observatie thuis dreigen ze met KINderbescherming!! Ik snap er niks van?? Het enige wat ik wil is achter komen waarom mn kleine niet slaapt waardoor hij geen rust krijgt en daardoor onrustig word. Verder is er geen probleem, hij krijgt alle liefde die men krijgen kan. Wie heeft er wel eens jeugdzorg te maken gehad of kinderbescherming???/

Lella__Ikram
21-04-2010, 19:53
Zolang je niet in de gedwongen kader terecht komt en er gewerkt gaat worden met OTS'en enzo dan is t goed.. Die gasten kunnen je breken.. Uit zoiets onschuldigs halen ze de raarste dingen waar jij vervolgens voor moet opdraaien.. gair inshallah..

marokkia14
23-04-2010, 15:08
lieve zuster de enige wie is je kleine echt beter kan maken is allah s.w.t. ga een dua voor je zoonje doen na elke gebed 3x breng hem bijvoorbeeld naar een imaam die kan dan dua voor hem doen. insa allah word die gauw weer beter. allah i safi.

Sharifa__
23-04-2010, 18:10
Waarom heb je hun aanbod genegeerd om het slaapmoment te observeren? lijkt me erg moeilijk als ze niet weten waardoor het komt... Kinderen hebben routine en structuur nodig. Ik heb zelf ook een moeilijke slaper (gehad). Het negatieve gedrag werd beloond. Wij zeiden nl altijd ssstt als hij huilend wakker werd. Daarna probeerden we dat te negeren en viel hij na 10 a 15 min al zelf in slaap. Dit was eerst een aantal keren op een avond... je moet je voorstellen dat we daarna de volgende ochtend gewoon vroeg op moesten om te gaan werken. We waren gewoon zombies!! Dan wilde hij 's nachts altijd mijn aanwezigheid voelen. Hij moest mijn gezicht kunnen aanraken of een handje krijgen. Stap voor stap ging dit steeds beter ook het inslapen wat eerst een ramp was gaat nu helemaal vanzelf! Mijn man verpestte het nl in het verleden door hem te laten slapen op zijn borst. Nu staat we daarin op dezelfde lijn en is het een afscheidskus geven, tandjes poetsen, naar potje, pyama aan en boekje voorlezen. Het gaat nu echt heel goed hmdl. Heb ook een hele tijd beloond... als hij goed sliep deden we wat leuks of mocht hij stickers plakken. En overdreven aangeven dat je er heel blij mee bent dat hij goed heeft geslapen. En zeggen dat je bepaalde gedrag niet leuk vindt.. ze begrijpen meer dan we vaak denken. Succes en mocht je nog specifieke vragen hebben pm me maar.