Bekijk originele versie : De Waarheid Over Waarheid
De mensen lijken geobsedeerd, gehypnotiseerd door het begrip ' waarheid '. " ik wil de waarheid horen", " vertel hem gewoon de waarheid", zijn zinnen die je maar al te vaak hoort. Neem nou het voorbeeld van de paskamers. Klanten willen graag van verkopers horen hoe dat leuke rokje of bloesje bij ze staat. Maar waag het niet om de waarheid te vertellen, want dan word je uitgemaakt voor leugenaar. Kennelijk willen de mensen alleen maar de waarheid horen als ze daar niet mee worden gekwetst. En zo leven vele mensen dag in, dag uit met hun ' waarheid' en laten ze andere mensen weer 'de waarheid' horen. De waarheid die eigenlijk een leugen is.
Ben jij altijd eerlijk? Of vertel je toch iets anders om de ander niet te kwetsen? Een leugentje om bestwil.....zeg maar.
Hoor van jullie!
Liefs,
Cina ;)
'Vaak Leugentje om bestwil' Maar dat is Dan ook altijd tegen Mensen, die me ofso heel Lang Irriteren !
Maarre, tegen de Meeste Mensen om me heen Goeie Vrienden enz. DE harde WAARHEID !
zakia_1984
06-12-2002, 17:43
Als je zegt leugentje omo bestwil, probeer je iets goed te praten wat niet goed is. In feite lieg je gewoon, je hebt alleen een andere intentie.
NaamLooS
06-12-2002, 17:46
als mensen willen liegen, dan laat ze maar liegen.
waarschijnlijk zijn ze bang om de waarheid te vertellen, en dat ze dan die persoon kwetsen, en dat durven ze niet aan???!!?
maar jah..doe wat je wil
leef hoe je wil leven
lieg als je wil liegen
maar onthoudt: allah ziet alles ;)
:zwaai:
flexiegirl
06-12-2002, 19:39
Salaam,
hahhaha
klopt helemaal
daar vraag ik bijn anooit iemand of iets me goed staat.
Want ze zeggen natuurlijk ja prachtig meid.
Je hoort meestal wat je horen wil en je leest wat je lzen wil.
Ma3a salamaaaa :zwaai:
DINIM3AK
06-12-2002, 19:41
klopt helemaal cina!!! :zwaai:
de mensen willen alleen horen wat ze graag willen horen.
maar ik ben altijd direct en zeg de waarheid en of ze het leuk vinden of niet is hun probleem! :zwaai:
saidaaatje
06-12-2002, 19:41
ik ben meestal direct en zeg de waarheid.......dat is beter dan gaan voorliegen.......als ik bv iets aan heb en vraag iemand en wat vind je ervan dan heb ik liever dat diegen zegt:boh ziet niet uit dan dat ik er achteraf achterkom....
Lady_moi
06-12-2002, 19:43
Origineel gepost door Cina
De mensen lijken geobsedeerd, gehypnotiseerd door het begrip ' waarheid '. " ik wil de waarheid horen", " vertel hem gewoon de waarheid", zijn zinnen die je maar al te vaak hoort. Neem nou het voorbeeld van de paskamers. Klanten willen graag van verkopers horen hoe dat leuke rokje of bloesje bij ze staat. Maar waag het niet om de waarheid te vertellen, want dan word je uitgemaakt voor leugenaar. Kennelijk willen de mensen alleen maar de waarheid horen als ze daar niet mee worden gekwetst. En zo leven vele mensen dag in, dag uit met hun ' waarheid' en laten ze andere mensen weer 'de waarheid' horen. De waarheid die eigenlijk een leugen is.
Ben jij altijd eerlijk? Of vertel je toch iets anders om de ander niet te kwetsen? Een leugentje om bestwil.....zeg maar.
Hoor van jullie!
Liefs,
Cina ;)
:goedzo:
Uitgeblust
06-12-2002, 20:15
Salaam
ALLEREERST BEDANK je weet wel waarvoor :rolleyes:
Je hebt me aardig te pakken genomen en tranen bezord :Iluvu:
Over je topic. Ik ben altijd eerlijk en hou niet van liegen, wel zeg ik het soms mooier, verbloem het een beetje, maar ik zal altijd de waarheid zeggen, Inscha Allah.
Vaak doe je de mensen dan wel pijn :( maar ik doe ze liever pijn dan dat ze achteraf een ander verhaal horen en ik hun vertrouwen beschaam.
hahaha dat is waar.....maar tegen mij kun je best zeggen nee dat staat je niet (ik luister toch niet ik kijk naar wat ik leuk vindt :p )
=emsoem=
Origineel gepost door Samorra
een leugentje om eigen bestwil is vaak de waarheid een beetje verzachten. Je kan tegen iemand zeggen; ik vind je een trut en ik mag je niet, of: onze karakters liggen elkaar niet en daarom kunnen we vaak niet door 1 deur.
Ikzelf kies altijd voor de waarheid en het ligt aan de persoon hoe ik dingen breng.
Echt, als je mijn omgeving navraagt zul je zeker horen dat eerlijk in 1 van mijn karaktereigenschappen hoort.
Leugens vind ik zo achterbaks, stiekem en het is gewoon haram.
MAAR, EEN DIKKE VETTE MAAR....IK KAN ZELF NIET TEGEN KRITIEK!!
ik neem het wel van mensen aan, maar leuk is anders!
maarja....nu dwaal ik af....
Een leugentje om bestwil vind ik niet de waarheid verzachten. Het is een leugen...aldan niet een grote leugen...Stel dat iemand je mening vraagt over een broek en jij vindt het helemaal niets. Uiteraard wil je hem/haar niet kwetsen. Dan kun je kiezen uit een leugentje om bestwil: 'Ja, staat leuk hoor.'
Of je kunt de waarheid vertellen, maar wel op een zachte manier: 'Ik denk dat je beter een ander model kunt nemen' of iets dergelijks.
Tussen een leugentje om bestwil en de 'verzachte waarheid' zit dus wel een groot verschil!
Groetjes,
Cina
Origineel gepost door Uitgeblust
Salaam
ALLEREERST BEDANK je weet wel waarvoor :rolleyes:
Je hebt me aardig te pakken genomen en tranen bezord :Iluvu:
Over je topic. Ik ben altijd eerlijk en hou niet van liegen, wel zeg ik het soms mooier, verbloem het een beetje, maar ik zal altijd de waarheid zeggen, Inscha Allah.
Vaak doe je de mensen dan wel pijn :( maar ik doe ze liever pijn dan dat ze achteraf een ander verhaal horen en ik hun vertrouwen beschaam.
Hihi...Graag gedaan hoor :)
Je had het verdiend! Je had VEEL meer verdiend....;)
Verder ben ik het eens met je mening :goedzo:
Origineel gepost door Kadir
Ik vertel ALTIJD de waarheid, tenminste wat ik de waarheid vind, bijvoorbeeld, iemand gaat naar de kapper, en vraagt hoe t is geworden, en dan zeg ik gewoon de waarheid, vorige keer, was me neef naar de kapper gegaan, had ie zn baardje zeg maar net als Craig David gedaan, en ik zei, ik vind t niet mooi, eerlijk jah toch, zegt ie, jah de mense bij de kapper vond t mooi en (wees ie een jongen aan) hij vond t ook goed staan, ik zei jah, ik vind t LELIJK, hard maar jah, waarheid is gewoon hard, loopt ie tenmisnte niet voor schut:D
Maar jah, meestal is t : Waarheid is wat de menigte gelooft;
Ik herinner me een zinnetje uit een songtekst van Madonna:
'You only see what your eyes want to see'.
Klopt helemaal!!!
Ik vertel meestal ook de waarheid, maar dan niet op zo'n harde manier :)
Origineel gepost door saidaaatje
ik ben meestal direct en zeg de waarheid.......dat is beter dan gaan voorliegen.......als ik bv iets aan heb en vraag iemand en wat vind je ervan dan heb ik liever dat diegen zegt:boh ziet niet uit dan dat ik er achteraf achterkom....
Jah.
Ik ben meestal eerlijk, maar wil dan ook dat de mensen op hun beurt ook eerlijk tegen mij zijn...
Als je het zo bekijkt dan vertel ik niet altijd de waarheid.
Als iemand mij vraagt om een mening dan kan ik soms liegen en soms keihard de waarheid spreken.
Het ligt aan de persoon en of diegene de waarheid aankan, als ik met iemand een onderwerp bespreek en die persoon respecteerd mijn eigen mening dan spreek ik hartstikke de waarheid.
Maar als iemand denkt dat ie gelijk heeft en niet anders duld dan houd ik mijn mond en zeg dat ie gelijk heeft.
Als iemand eerlijk mijn mening over iets wilt (bijv. kleding) dan zeg ik de waarheid want ik zou niet willen dat die persoon voor schut loopt.
Soms lieg ik welleens omdat ik die persoon niet wil kwetsen.
Of dat wel verstandig is ligt meestal aan de situatie.
ik zou het liefst altijd de waarheid willen spreken maar om iemand niet te kwetsen of zo iets kan ik ook de waarheid een beetje mooier maken.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.