Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Iran jaagt op onzedelijk geklede vrouwen

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Raihana
12-07-2004, 12:59

Uitgegeven: 12 juli 2004 12:19 TEHERAN - In Iran lijkt de politie weer meer jacht te maken op onzedelijk geklede vrouwen. Politiemannen en -vrouwen (in chadors) doen invallen in winkelcentra in Teheran. Volgens ooggetuigen hebben zij zondag tientallen jonge vrouwen opgepakt die niet volgens de islamitische voorschriften waren gekleed. Ook heeft de politie kledingstukken uit boetieks en winkels in beslag genomen omdat die te doorschijnend of te strak waren. Een man zei dat hij zijn nicht mocht ophalen bij het politiebureau, op voorwaarde dat ze les zou nemen in islamitische normen en waarden. In de afgelopen weken zijn meer van dergelijke invallen gemeld. Ook bezoekt de politie steeds vaker feesten waar mogelijk alcohol wordt geschonken of waar jongens en meisjes met elkaar dansen.

ibtisamc
12-07-2004, 13:02
Ik zou zeggen dat die man maar eerst es les moet nemen in islamitische normen en waarden!

Marusa
12-07-2004, 13:03
Wat een keuzevrijheid zeg... zelfs binnen de godsdienst. Er bestaat toch zogenaamd geen dwang :rolleyes: . En mag je je dan ook niet meer sexy kleden voor je man binnenshuis dat ze al die te strakke en doorzichtige kleding weg halen?

Tijn
12-07-2004, 13:10
M`n moeder is een keer bont en blauw geknepen toen ze met korte mouwtjes door Tunesie liep.......beetje rare methode om iemand op haar gedrag aan te spreken/wijzen :kwaad: ps Was wel in een dorp waar ze (toen nog )geen touristen gewend waren...maar toch.

ibtisamc
12-07-2004, 13:21

Origineel gepost door Elberfeld Zo zie je maar weer: in Iran moeten vrouwen zich ook aanpassen aan de geldende normen en waarden. In Iran is dat met hoofddoeken en ruimzittende kleding; in Nederland is dat zonder hoofddoek. Een beetje aanpassen aan de plaatselijke cultuur is toch niet teveel gevraagd, nietwaar? Je hebt 1 klein petieterige detail over het hoofd gezien elberfeld!! Namelijk dat Nederland een 'democratisch' land is!

grendel
12-07-2004, 13:32
Origineel gepost door Raihana Uitgegeven: 12 juli 2004 12:19 TEHERAN - In Iran lijkt de politie weer meer jacht te maken op onzedelijk geklede vrouwen. Politiemannen en -vrouwen (in chadors) doen invallen in winkelcentra in Teheran. Volgens ooggetuigen hebben zij zondag tientallen jonge vrouwen opgepakt die niet volgens de islamitische voorschriften waren gekleed. Ook heeft de politie kledingstukken uit boetieks en winkels in beslag genomen omdat die te doorschijnend of te strak waren. Een man zei dat hij zijn nicht mocht ophalen bij het politiebureau, op voorwaarde dat ze les zou nemen in islamitische normen en waarden. In de afgelopen weken zijn meer van dergelijke invallen gemeld. Ook bezoekt de politie steeds vaker feesten waar mogelijk alcohol wordt geschonken of waar jongens en meisjes met elkaar dansen. Maar ze mogen wel "p.ij.pen" http://zone.marokko.nl/images/smilies/biggrin.gif http://www.hasanpix.com/data/media/29/HS2000c29i248.jpg

Noena
12-07-2004, 13:40
Goh..Daar wil men de hoofddoek niet om en hier doen ze h'm voor geen goud af..hmm..Weet je wat..Ik weet het goed gemaakt. Ik stel voor dat de hoofddoek dametjes hiero zich gaan verkassen daaro en de dametjes daaro van mij part hier naartoe mogen komen..Goh wat zal iedereen zich dan lekker in ze vel voelen.. ;)

Raihana
12-07-2004, 13:46
Origineel gepost door Elberfeld In Iran zijn er toch ook verkiezingen??? Blijkbaar hebben ze ervoor gekozen om een regering te hebben die op deze manier handelt. Dus dan moeten die Perzen achteraf niet gaan janken als ze iets ineens niet meer mogen van hun leiders! (Okee, genoeg gelachen. Ik zal met mijn vorige berichtje wel meer over het hoofd zien. Ik wilde eigenlijk alleen Raihana's reactie peilen. Dat duimpje omhoog verbaast me namelijk nogal, dus speel ik deze discussie maar mee in Abracadaver-style ) ` Dat is je dan mooi niet gelukt, want die belg had iets heel anders er uit gekraamt!! Ik persoonlijk vind het wel een goede daad van Iran, doet het tenminste nog iets goeds... :)

Perez
12-07-2004, 14:16
Raihana, ik begrijp niet waarom je dit zo goed vind terwijl je jezelf beledigt voelt als iemand je alleen maar aankijkt om je hoofddoek of daar een opmerking over maakt. Een beetje dubbel. Jij hier vrij, een andersgelovige of liberale moslim ook vrij?

Perez
12-07-2004, 14:22
Waar ik woon... citaat: Origineel gepost door Raihana Word ik altijd zwaar aangekeken door ongelovige (meestal nederlanders), begrijp dit echt niet dus.. Ik moet mij steeds verantwoorden, en in de verdediging gaan over de Islam.. Ik zie soms ook iemand die er niet uit ziet, of grappig en belachelijk er bij loopt, dan wend ik een blik en klaar... Ik blijf daar niet plakken... Heb andere dingen te doen zeg!! Hebben de andere moslims of moslima's dit ook, en doen de ongelovige hier op het forum dit ook als zei bv een moslima zien met dichte en lange kleren op zo een mooie warme zomerse dag... Laat nu ook deze bovenstaande topic geopend zijn door Raihana. Kunnen jullie haar nog volgen? Ik niet.

Noena
12-07-2004, 14:29
Origineel gepost door Perez Waar ik woon... citaat: Origineel gepost door Raihana Word ik altijd zwaar aangekeken door ongelovige (meestal nederlanders), begrijp dit echt niet dus.. Ik moet mij steeds verantwoorden, en in de verdediging gaan over de Islam.. Ik zie soms ook iemand die er niet uit ziet, of grappig en belachelijk er bij loopt, dan wend ik een blik en klaar... Ik blijf daar niet plakken... Heb andere dingen te doen zeg!! Hebben de andere moslims of moslima's dit ook, en doen de ongelovige hier op het forum dit ook als zei bv een moslima zien met dichte en lange kleren op zo een mooie warme zomerse dag... Laat nu ook deze bovenstaande topic geopend zijn door Raihana. Kunnen jullie haar nog volgen? Ik niet. Ik ook niet? :confused: Misschien last van een gespleete persoonlijkheid?

Raihana
12-07-2004, 14:37
Origineel gepost door Perez Raihana, ik begrijp niet waarom je dit zo goed vind terwijl je jezelf beledigt voelt als iemand je alleen maar aankijkt om je hoofddoek of daar een opmerking over maakt. Een beetje dubbel. Jij hier vrij, een andersgelovige of liberale moslim ook vrij? Vind je.. En wat is het verschil tussen NL en Iran?

grendel
12-07-2004, 14:50
Origineel gepost door Raihana Vind je.. En wat is het verschil tussen NL en Iran? Nederland kent geen religieuze gestapo.

ibtisamc
12-07-2004, 16:56
Origineel gepost door Elberfeld Dat duimpje omhoog verbaast me namelijk nogal, dus speel ik deze discussie maar mee in Abracadaver-style) Denk je dat dat een goed idee is?

ibtisamc
12-07-2004, 16:58

Origineel gepost door Carolus Gezien de plaatsing van aanhalingstekens geloof je daar zelf niet in. Dat heb je dan goed gezien oetlul! :rolleyes:

Pagina's : [1] 2 3 4 5