Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Kansarmen??

Pagina's : [1] 2 3 4 5

LZN
12-07-2004, 11:29

Ik kan helaas niet in de toekomst kijken om te zeggen waar het met de Marokkaanse jongeren naar toe gaat. Het daadwerkelijke probleem is naar mijn mening dat kansarmen, zowel Nederlanders als allochtonen, andere dingen aan hun hoofd hebben dan de buurt netjes houden en zich naar behoren te gedragen. Ze zijn bezig te overleven en dat dit nodig is, is voor een groot deel te danken aan de politiek die jarenlang geroepen heeft dat je in Nederland altijd een goed belegde boterham hebt. Maar in de praktijk is dit al jaren niet zo. Er wordt gesproken over spreiding. De insteek was spreiding van allochtonen, maar gek genoeg is dit spreiding van kansarmen geworden. Dat heeft tot gevolg dat de discussie niet meer gaat over spreiding van allochtonen, maar over dat allochtonen kansarm zijn en daarom crimineel. Spreiding van kansarmen heeft geen zin. Ze zijn in welke wijk dan ook, nog even kansarm. Spreiding van mensen die niet geïntegreerd zijn (de taal niet spreken en de Nederlandse cultuur niet kennen) vind ik een goed plan, omdat ik denk dat dit de integratie ten goede komt. Mensen die de taal en cultuur van dit land niet kennen zullen elkaar zo beter leren begrijpen. Op die manier krijgen Nederlanders meer respect voor allochtonen en allochtonen voor Nederlanders. Een groot deel van het probleem genaamd ‘racisme’ lossen we hiermee op. Het lukraak spreiden van allochtonen vind ik discriminatie, omdat je hiermee onderscheid maakt tussen mensen op basis van afkomst en niet op basis van het doel om mensen met een probleem daarvan af te helpen. Ook criminaliteit komt niet per definitie voort uit het feit je allochtoon bent. Bepaalde bevolkingsgroepen zijn zo arm, dat criminaliteit de enige uitweg is. Veel van die mensen hebben niks te verliezen, dat verlaagt de drempel naar crimineel gedrag. Deze bevolkingsgroepen genaamd kansarmen en kanslozen bestaan zowel uit Nederlanders als uit allochtonen. Helaas wordt er voor het eigen volk wat beter gezorgd dan voor andere landgenoten. Hierdoor bestaat de meerderheid van kansarmen in sommige steden/wijken voornamelijk uit allochtonen. Ik ben bang dat de verwijtende vinger door verdraaide discussies straks weer richting allochtonen gaat, met alle gevolgen van dien. En dit is pas stap één. Wat zullen de volgende stappen zijn? Daar maak ik me zorgen over….

Tijn
12-07-2004, 11:38
"Ze zijn bezig te overleven en dat dit nodig is, is voor een groot deel te danken aan de politiek die jarenlang geroepen heeft dat je in Nederland altijd een goed belegde boterham hebt. Maar in de praktijk is dit al jaren niet zo"......Die belegde boterham komt niet aanwaaien, alhoewel sommigen daar anders over zullen denken. De politiek heeft idd weinig gedaan om allochtonen aan `t werk te krijgen, maar je mag van deze gemeenschappen zelf toch ook wel enig inititief verwachten....Als je 30 jaar in Nederland woont en nog steeds geen Nederlands spreekt.....dan vind ik dat je ook niet mag klagen over je boterham. Hopelijk gaat `t in de toekomst beter met de scholing van bijvoorbeeld Marokkanen (minder dropouts etc.), want als `t daar al spaak loopt, dan wordt de kans op een "goede" toekomst ook niet bepaald groter ;)

Souraida
12-07-2004, 13:21
Origineel gepost door Tijn "Ze zijn bezig te overleven en dat dit nodig is, is voor een groot deel te danken aan de politiek die jarenlang geroepen heeft dat je in Nederland altijd een goed belegde boterham hebt. Maar in de praktijk is dit al jaren niet zo"......Die belegde boterham komt niet aanwaaien, alhoewel sommigen daar anders over zullen denken. De politiek heeft idd weinig gedaan om allochtonen aan `t werk te krijgen, maar je mag van deze gemeenschappen zelf toch ook wel enig inititief verwachten....Als je 30 jaar in Nederland woont en nog steeds geen Nederlands spreekt.....dan vind ik dat je ook niet mag klagen over je boterham. Hopelijk gaat `t in de toekomst beter met de scholing van bijvoorbeeld Marokkanen (minder dropouts etc.), want als `t daar al spaak loopt, dan wordt de kans op een "goede" toekomst ook niet bepaald groter ;) Ga oprotten jij. Toen mijn opa naar NL kwam moest hij NL helpen op te bouwen en kreeg hij geen opleiding aangeboden. Mijn vader spreekt wel vloeiend nederlands omdat hij die kans die hij kreeg met beide handen heeft gegrepen. Ik zelf studeer nog omdat ik die kans heb gekregen. Vergeet niet dat ze onze voorouders hebben gehaald om het vuile werk op te knappen. In plaats van dat jouw voorouders met hun rugtasje naar school gingen om te leren zaten onze voorouders in fabrieken met gevaarlijke stoffen te werken waardoor ze nu allemaal zo wat in de WAo zitten. Mijn vader die wel de kans kreeg om naar school te gaan werkt tot de dag van vandaag nog steeds en zo mijn hele familie. DUs praat niet zo makkelijk alsof we hier van jou geld leven stupid!

Tjakka_man
12-07-2004, 13:24
Origineel gepost door Tijn "Ze zijn bezig te overleven en dat dit nodig is, is voor een groot deel te danken aan de politiek die jarenlang geroepen heeft dat je in Nederland altijd een goed belegde boterham hebt. Maar in de praktijk is dit al jaren niet zo"......Die belegde boterham komt niet aanwaaien, alhoewel sommigen daar anders over zullen denken. De politiek heeft idd weinig gedaan om allochtonen aan `t werk te krijgen, maar je mag van deze gemeenschappen zelf toch ook wel enig inititief verwachten....Als je 30 jaar in Nederland woont en nog steeds geen Nederlands spreekt.....dan vind ik dat je ook niet mag klagen over je boterham. Hopelijk gaat `t in de toekomst beter met de scholing van bijvoorbeeld Marokkanen (minder dropouts etc.), want als `t daar al spaak loopt, dan wordt de kans op een "goede" toekomst ook niet bepaald groter ;) SCHOLING VOOR WAT, ZODAT WE IN EEN OF ANDERE KUTBEDRIJF BELANDEN EN DAN LEVEN OM TE WERKEN, KUTMENTALITEIT, JULLIE HEBBEN ECHT GEEN LEVEN.

Souraida
12-07-2004, 13:49

Die kaaskoppen lopen de hele tijd non- stop te zeiken over de nederlandse taal en bla bla en je hoort ze nooit over marokkanen die het wel ver hebben gestopt. Wat een stimulatie zeg!

slimane
12-07-2004, 14:31
En ja hoor, hier is ie ook al te vinden met zn kritiek.. Ik heb het natuurlijk over onze kaasknabbel TIJN DE KOE/DUIVEL

xTIMAx
12-07-2004, 14:53
Origineel gepost door Souraida Ga oprotten jij. Toen mijn opa naar NL kwam moest hij NL helpen op te bouwen en kreeg hij geen opleiding aangeboden. Mijn vader spreekt wel vloeiend nederlands omdat hij die kans die hij kreeg met beide handen heeft gegrepen. Ik zelf studeer nog omdat ik die kans heb gekregen. Vergeet niet dat ze onze voorouders hebben gehaald om het vuile werk op te knappen. In plaats van dat jouw voorouders met hun rugtasje naar school gingen om te leren zaten onze voorouders in fabrieken met gevaarlijke stoffen te werken waardoor ze nu allemaal zo wat in de WAo zitten. Mijn vader die wel de kans kreeg om naar school te gaan werkt tot de dag van vandaag nog steeds en zo mijn hele familie. DUs praat niet zo makkelijk alsof we hier van jou geld leven stupid! wollah ila ... daar hebben de nederlanders het nooit over zonder de gastarbeiders was deze land gewoon arm als ik weet niet wat joh ... ze lopen gewoon te zeiken met die mensen zitten in de wao terwijl ze het niet verdienen , ze werken zwart bla blabla allemaal bullshit , de gastarbeiders moesten in kleine kamertjes leven nadat ze van werk kwamen geen verwarming altijd koud in die kamers en vooral als ze moesten slapen geen warmte .... het was zo koud dat hun voeten er pijn van deden en daardoor kregen mensen ook vaak hernia door de kou ... nu lopen die nederlanders over hun te zeiken van jullie moeten werken gen wao enzo hou tog is op man zonder de gastarbeiders was deze land gewoon dood man

Souraida
12-07-2004, 14:54
Origineel gepost door xTIMAx wollah ila ... daar hebben de nederlanders het nooit over zonder de gastarbeiders was deze land gewoon arm als ik weet niet wat joh ... ze lopen gewoon te zeiken met die mensen zitten in de wao terwijl ze het niet verdienen , ze werken zwart bla blabla allemaal bullshit , de gastarbeiders moesten in kleine kamertjes leven nadat ze van werk kwamen geen verwarming altijd koud in die kamers en vooral als ze moesten slapen geen warmte .... het was zo koud dat hun voeten er pijn van deden en daardoor kregen mensen ook vaak hernia door de kou ... nu lopen die nederlanders over hun te zeiken van jullie moeten werken gen wao enzo hou tog is op man zonder de gastarbeiders was deze land gewoon dood man Begrijp je nu waarom ik een hekel heb aan die Tijn. ;)

Tijn
12-07-2004, 14:59
Origineel gepost door Souraida Ga oprotten jij. Toen mijn opa naar NL kwam moest hij NL helpen op te bouwen en kreeg hij geen opleiding aangeboden. Mijn vader spreekt wel vloeiend nederlands omdat hij die kans die hij kreeg met beide handen heeft gegrepen. Ik zelf studeer nog omdat ik die kans heb gekregen. Vergeet niet dat ze onze voorouders hebben gehaald om het vuile werk op te knappen. In plaats van dat jouw voorouders met hun rugtasje naar school gingen om te leren zaten onze voorouders in fabrieken met gevaarlijke stoffen te werken waardoor ze nu allemaal zo wat in de WAo zitten. Mijn vader die wel de kans kreeg om naar school te gaan werkt tot de dag van vandaag nog steeds en zo mijn hele familie. DUs praat niet zo makkelijk alsof we hier van jou geld leven stupid! Hoe lees jij eigenlijk? waar zeg ik dat "jullie" van mijn geld leven....lees je graag wat je wilt lezen ofzo? :confused: Niemand is gedwongen om hier te komen werken, `t was klotewerk ja en de overheid heeft weinig gedaan om immigranten te helpen.....maar tis een beetje te gemakkelijk om de overgheid overal de schuld van te geven. En dat taalprobleem lijkt me erg belangrijk...goed dat jouw pa Nederlands heeft geleerd...maar helaas zijn er 500.000 die dat niet hebben gedaan....Wat verwachten zij nu van de overheid?

Tijn
12-07-2004, 15:00
Origineel gepost door Tjakka_man SCHOLING VOOR WAT, ZODAT WE IN EEN OF ANDERE KUTBEDRIJF BELANDEN EN DAN LEVEN OM TE WERKEN, KUTMENTALITEIT, JULLIE HEBBEN ECHT GEEN LEVEN. :confused: wat wil je dan?.....crimineel worden? welke mentaliteit had jij in gedachten dan?

Tijn
12-07-2004, 15:06
Origineel gepost door xTIMAx wollah ila ... daar hebben de nederlanders het nooit over zonder de gastarbeiders was deze land gewoon arm als ik weet niet wat joh ... ze lopen gewoon te zeiken met die mensen zitten in de wao terwijl ze het niet verdienen , ze werken zwart bla blabla allemaal bullshit , de gastarbeiders moesten in kleine kamertjes leven nadat ze van werk kwamen geen verwarming altijd koud in die kamers en vooral als ze moesten slapen geen warmte .... het was zo koud dat hun voeten er pijn van deden en daardoor kregen mensen ook vaak hernia door de kou ... nu lopen die nederlanders over hun te zeiken van jullie moeten werken gen wao enzo hou tog is op man zonder de gastarbeiders was deze land gewoon dood man Kdenk niet dat veel Nederlanders zeggen dat die gastarbeiders het gemakkelijk hadden.....maar ze waren hier omdat ze dat zelf wilden en er was zelfs een afspraak met o.a. Marokko dat ze na verloop van tijd weer terug zouden keren....dat is er alleen nooit van gekomen en daar heeft de overheid niet goed op gerreageerd. Daarnaast zitten er wel heel veel immigranten (vooral Turken) in de WAO terwijl ze daar eigenlijk niet thuishoren......deels door schud van de overheid, die vonden dat wel gemakkelijk. Beetje simpel/onwetend ook om te stellen dat dit land zonder gastarbeiders gewoon dood was geweest.......Per saldo kost een immigrant uit bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer dan dat ze opleveren.....zoek maar eens op in het cbs.nl

Souraida
12-07-2004, 15:09
Origineel gepost door Tijn Hoe lees jij eigenlijk? waar zeg ik dat "jullie" van mijn geld leven....lees je graag wat je wilt lezen ofzo? :confused: Niemand is gedwongen om hier te komen werken, `t was klotewerk ja en de overheid heeft weinig gedaan om immigranten te helpen.....maar tis een beetje te gemakkelijk om de overgheid overal de schuld van te geven. En dat taalprobleem lijkt me erg belangrijk...goed dat jouw pa Nederlands heeft geleerd...maar helaas zijn er 500.000 die dat niet hebben gedaan....Wat verwachten zij nu van de overheid? Jij moet eens leren lezen joh, waar staat dat ik zeg dat jij dat zegt. En ja niemand heeft ze gedwongen om hier te komen werken, maar ze hebben wel wat respect verdiend he. En de overheid heeft ze geholpen??? Met wat? Met het vuile werk bieden en geen opleiding te bieden??? We geven de overheid niet overal de schuld van maar de allochtonen krijgen wel overal de schuld van. Taal is belangrijk ja maar nogmaals onze voorouders hadden daar geen tijd en geen gelegenheid voor gekregen. Ze moesten alleen maar werken. Nu pas geeft de overheid de mensen die nu uit marokko komen opleidingen en kans om te leren, en nu zie je ook niet veel taalachterstand. DUs *** niet

Souraida
12-07-2004, 15:11
Origineel gepost door Tijn Kdenk niet dat veel Nederlanders zeggen dat die gastarbeiders het gemakkelijk hadden.....maar ze waren hier omdat ze dat zelf wilden en er was zelfs een afspraak met o.a. Marokko dat ze na verloop van tijd weer terug zouden keren....dat is er alleen nooit van gekomen en daar heeft de overheid niet goed op gerreageerd. Daarnaast zitten er wel heel veel immigranten (vooral Turken) in de WAO terwijl ze daar eigenlijk niet thuishoren......deels door schud van de overheid, die vonden dat wel gemakkelijk. Beetje simpel/onwetend ook om te stellen dat dit land zonder gastarbeiders gewoon dood was geweest.......Per saldo kost een immigrant uit bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer dan dat ze opleveren.....zoek maar eens op in het cbs.nl Betaal jij dat ofzo? Wij werken ook en betalen ook belasting dus tja als een turk of marokkaan ziek is dan dragen wij ook een steentje bij aan hun uitkering, alleen wij zeuren niet. Ga maar lekker dood van irritatie. ahahahah je hebt duidelijk laten merken wat je dwars zit. Vuile racist.

xTIMAx
12-07-2004, 15:16
Origineel gepost door Tijn Kdenk niet dat veel Nederlanders zeggen dat die gastarbeiders het gemakkelijk hadden.....maar ze waren hier omdat ze dat zelf wilden en er was zelfs een afspraak met o.a. Marokko dat ze na verloop van tijd weer terug zouden keren....dat is er alleen nooit van gekomen en daar heeft de overheid niet goed op gerreageerd. Daarnaast zitten er wel heel veel immigranten (vooral Turken) in de WAO terwijl ze daar eigenlijk niet thuishoren......deels door schud van de overheid, die vonden dat wel gemakkelijk. Beetje simpel/onwetend ook om te stellen dat dit land zonder gastarbeiders gewoon dood was geweest.......Per saldo kost een immigrant uit bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer dan dat ze opleveren.....zoek maar eens op in het cbs.nl kijk daar gaan we weer , jonge moet je eens luisteren NEDERLAND zocht gastarbeiders dus mondje dicht , en ja dat was de afspraak maar denk je nou egt dat ze weer terug gaan keren terwijl ze kapot hebben gewerkt om dit landje omhoog te halen , en dan weer terug keren d8 het ff niet he :ego: ze hebben eerlijk gewerkt en verdienen een normaal leven in dit land dat ze voorheen niet hadden in dit land , "Per saldo kost een immigrant uit bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer dan dat ze opleveren" wil je nu zeggen dat wij lager dan jullie zijn dat we nix waard zijn , kijk waar je leeft jochie wie er geld heeft gebracht in dit landje beter stil je begrijpt er nog nix van die hollanders weer ; eens een gieregerd , altijd een gierigerd ... ik ben duizend keer geweest op cbs.nl k word stront ziek van die site , de turken hebben even hard gewerkt en dan zitten in de wao terwijl ze daar niet horen te zitten ?!? ben je opgeleid tot dokter ofsow jullie oeten eens een keertje op jullie bek vallen een keertje dichthouden niet alleen hollanders kunnen ziek zijn ofsow want als een hollander zn teentje alleen heeft gebroken wordt er 112 gebelt als het een van die gastarbeiders was dan moesten ze doorwerken ook al hadden ze een hersenletsel ... knoop het goed in je oren a 40+ kaas :kwaad:

Souraida
12-07-2004, 15:19

Origineel gepost door xTIMAx kijk daar gaan we weer , jonge moet je eens luisteren NEDERLAND zocht gastarbeiders dus mondje dicht , en ja dat was de afspraak maar denk je nou egt dat ze weer terug gaan keren terwijl ze kapot hebben gewerkt om dit landje omhoog te halen , en dan weer terug keren d8 het ff niet he :ego: ze hebben eerlijk gewerkt en verdienen een normaal leven in dit land dat ze voorheen niet hadden in dit land , "Per saldo kost een immigrant uit bijvoorbeeld Marokko of Turkije meer dan dat ze opleveren" wil je nu zeggen dat wij lager dan jullie zijn dat we nix waard zijn , kijk waar je leeft jochie wie er geld heeft gebracht in dit landje beter stil je begrijpt er nog nix van die hollanders weer ; eens een gieregerd , altijd een gierigerd ... ik ben duizend keer geweest op cbs.nl k word stront ziek van die site , de turken hebben even hard gewerkt en dan zitten in de wao terwijl ze daar niet horen te zitten ?!? ben je opgeleid tot dokter ofsow jullie oeten eens een keertje op jullie bek vallen een keertje dichthouden niet alleen hollanders kunnen ziek zijn ofsow want als een hollander zn teentje alleen heeft gebroken wordt er 112 gebelt als het een van die gastarbeiders was dan moesten ze doorwerken ook al hadden ze een hersenletsel ... knoop het goed in je oren a 40+ kaas :kwaad: Hahahahha, dat bedoelde ik nou. Mij maakt hij ook ziek met z'n irritante opmerkingen.

Pagina's : [1] 2 3 4 5