Bekijk originele versie : nederlandse ofmarokkaanse nationaliteit
Minister Verdonk wil dat de 3de generatie kiest voor het een of het ander..............
:zwaai:.
ik ben in marokko geboren en behoor tot de 1ste/2de generatie en voorlopig heb ik gene nederlandse nationaliteit nodig.
SCHULDIG
12-07-2004, 01:52
Eenmaal een marokkaan, altijd een marokkaan :bril:
DaNGeRouZLy
12-07-2004, 12:29
verdonk kan de pot op:ego:
Nedrelandse ...heb ik immers meer aan.
DaNGeRouZLy
12-07-2004, 12:39
Origineel gepost door Marusa
ja uiteraard heb je daar meer aan hier maar waarom kan dit niet met behoudt van de Marokkaanse nationaliteit :confused:
Origineel gepost door DaNGeRouZLy
ja uiteraard heb je daar meer aan hier maar waarom kan dit niet met behoud van de Marokkaanse nationaliteit :confused:
check even de andere topic hierover.
Gevoelsmatig kun je de mensen toch niet dwingen te kiezen.
Economisch gezien ben je al nederlander/se bij geboorte.
Nu ja en marokkaans tjsaaa dat raak je van je levendagen niet kwijt :D :D
Dus wat heet kiezen!
Paspoort is trouwens alleen maar (ehum) zodanig als een legimitaitebewijs functioneel geen persoonsverandering ofzo. ;)
nederlandse.. no doubt...
Origineel gepost door Marusa
precies
LadyBerkania
12-07-2004, 22:04
Origineel gepost door dangerouzgirl
Minister Verdonk wil dat de 3de generatie kiest voor het een of het ander..............
:zwaai:
Weer zo'n onzin regel als ze niets te doen hebben natuurlijk ff wat zoeken om 'te verbeteren' slaat nergens op....maar goed...
Ik kies voor de nederlandse nationaliteit omdat ik hier een toekomst heb en maroc zal ik alleen als naaister ofzow aan de slag kenne
Dus vandaar me keuze ;)
Adrianus
15-07-2004, 01:55
Eerlijk vraagje van een onwetende kaaskop,
Toen ik me wat verdiepte in Marokko, kwam ik erachter dat veel van de hier wonende Marokkanen Berbers zijn (en ook dat zij zichzelf zo niet noemen, maar zo genoemd worden door de Arabieren). Ik ben gewoon benieuwd: als je Berber bent, maakt dat dan iets uit voor je identiteit ? Ben je allereerst Marokkaan of Berber ? En ik vraag me ook af: is je achtergrond anders dan die van een arabische Marokkaan ? Maakt dat dus wat uit als je praat over wel of niet Nederlander worden bij wet ?
Ik ben niet uit op veroordeling; het is gewoon interesse.
Gegroet
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.