Bekijk originele versie : Moeite met opstaan in de ochtend.
uniQue_ladyY
14-04-2010, 00:27
Het klinkt misschien raar, maar het begint nu echt een serieus probleem bij mij te worden. Ik slaap al 3 jaar niet goed. En daarme bedoel ik dat als ik naar bed ga ik pas in slaap val als ik de kerkklokken 3 uur hoor luiden. Heb hééle erge moeite met opstaan in de ochtend. De afgelopen jaren ben ik bijna niet naar school gegaan door dit probleem. Ik weet me nu echt geen raad. Ik ga volgend jaar InhsaAllah studeren in Amsterdam en dat betekent voor mij 6uur opstaan. Ik zit daar echt tegenop. Ik ben bang dat ik mijn studie ga verpesten door mijn slaapgebrek. Weet iemand wat ik hieraan kan doen. :o
probleem had ik ook.. ik sliep gemiddeld 1 uur per nacht een jaar lang..toen ging ik naar marokko in de winter en daar pakte ik echt mn rust. in het dorp vroeg onder de dekens en dan merk je dat je vermoeidheid naar boven komen. en veel sporten is ook goed. probeer overdag geen dutje te doen. en vergeet t gebed niet he.
uniQue_ladyY
14-04-2010, 01:20
probleem had ik ook.. ik sliep gemiddeld 1 uur per nacht een jaar lang..toen ging ik naar marokko in de winter en daar pakte ik echt mn rust. in het dorp vroeg onder de dekens en dan merk je dat je vermoeidheid naar boven komen. en veel sporten is ook goed. probeer overdag geen dutje te doen. en vergeet t gebed niet he.
Dat even tussenuit gaat helaas niet. Ik probeer écht geen dutje te doen in de middag. Maar als ik dan thuiskom en k voor de bank zit heb ik het niet eens door dat ik in slaap val. Zo uitgeput ben ik dan.
Vroeger gaan slapen? Kalmerende dingen gebruiken? Wat sporten in de middag/avond?
uniQue_ladyY
14-04-2010, 12:56
Vroeger gaan slapen? Kalmerende dingen gebruiken? Wat sporten in de middag/avond?
Vroeger slapen heeft geen zin, al lig ik 10 uur in bed val k pas 3 uur snachts in slaap. Kalmerende middelen, bedoel je slaappillen enz? En ik denk dat ik na de zomervakantie weer een fitness-abbonement neem. Shokran voor je tips. :sjans:
Misschien helpt het als je een dagje niet slaapt, zodat je de volgende dag wel om 10 uur savonds in slaap kunt vallen. En dan zo doorgaan?
keltoemti
14-04-2010, 13:54
dit probleem heb ik ook al nu een paar jaar ik word er gek van.
flowers_lady
14-04-2010, 16:25
savond geen dranken als koffie drinken
sporten savonds
naar de arts, dit is niet normaal
Cha3koekaa
14-04-2010, 18:55
Zo hey, ik voel je! Ik slaap nu al 3 maanden lang niet eerder dan 05:00u.. Voor iemand die 07:00u moet opstaan is het onmogelijk om elke dag op tijd te komen. Zo heb ik bv; nachten die ik moet opofferen om de volgende nacht wel op een normaal tijdstip te kunnen slapen, dagen achterelkaar dat ik gewoon helemaal niet slaap of dagen dat ik 18u achterelkaar slaap. Mijn hele slaapritme is gewoon verstoord en mijn studie leidt er helaas al onder!
uniQue_ladyY
15-04-2010, 00:31
Misschien helpt het als je een dagje niet slaapt, zodat je de volgende dag wel om 10 uur savonds in slaap kunt vallen. En dan zo doorgaan?
Als ik 1 nacht niet slaap ben ik de volgende dag echt niet fit genoeg. En dagen later ook niet. Heb dan steeds het gevoel dat 8 uur slaap mis.
dit probleem heb ik ook al nu een paar jaar ik word er gek van.
Vermoeiend he. :(
savond geen dranken als koffie drinken
sporten savonds
naar de arts, dit is niet normaal
Ik drink geen koffie. En ik probeer huisarts zo veel mogelijk te vermijden. Ik hou niet van doktoren. :o
Zo hey, ik voel je! Ik slaap nu al 3 maanden lang niet eerder dan 05:00u.. Voor iemand die 07:00u moet opstaan is het onmogelijk om elke dag op tijd te komen. Zo heb ik bv; nachten die ik moet opofferen om de volgende nacht wel op een normaal tijdstip te kunnen slapen, dagen achterelkaar dat ik gewoon helemaal niet slaap of dagen dat ik 18u achterelkaar slaap. Mijn hele slaapritme is gewoon verstoord en mijn studie leidt er helaas al onder!
Aaah dat is echt erg meid. Hoe komt het dat dit pas sinds de afgelopen 3 maanden aan de gang is. Misschien is er iets gebeurt waarom je niet goed slaapt. Stress? Of iets anders. Misschien dat het daaraan ligt. :o
sweety_lady
15-04-2010, 11:53
ik ben gelukkig niet de enige. Ik heb dit probleem ook al 2 jaar. Ik wordt er echt niet goed van. Ik val pas rond 5 uur in slaap terwijl ik half 7 moet opstaan. Ik wordt echt gek en heb mijn schooljaren hier ook echt door verpest. zucht....
uniQue_ladyY
15-04-2010, 11:59
ik ben gelukkig niet de enige. Ik heb dit probleem ook al 2 jaar. Ik wordt er echt niet goed van. Ik val pas rond 5 uur in slaap terwijl ik half 7 moet opstaan. Ik wordt echt gek en heb mijn schooljaren hier ook echt door verpest. zucht....
Zo er zijn dus echt meer mensen dit met dit probleem te kampen hebben. Ik denk dat we tog maar eens een bezoekje huisarts moeten doen met zn allen. Hij weet denk ik als de beste wat we hieraan kunnen doen. :o
casababe
15-04-2010, 13:30
Salam oe 3aleikom lieve meid.
Ik herken deze problemen die jullie hier beschrijven. Vorige jaar had ik ook heel erg veel slaapproblemen, mede door stress en had ook sihr. Maar alhamdulilah 3ala koli hal ben genezen mede door te bidden en verschillende sibab, zoals imams die roqyas lezen. En toendertijd dat ik weinig sliep , viel ik heel erg af doordat de eetpatronen gewijzigd is, en sinds een tijd slik ik de pil mirtazapine 30 mg . Dat is een pil voor neerslachtigheid, maar ook voor mensen met erge slaapproblemen. Dat is een echte aanrader, ik zeg jullie meiden, probeer jullie imaan te versterken en hou je weg van shaitaan-wegens en bidden en vooral dua doen voor het bidden. Ayaat alkursi en de surats. Gair inshallah.
keltoemti
15-04-2010, 15:49
voor mij is het ook onmogelijk om de dag door te komen mn huishouden lijdt eronder !
ben trwns al vaak naar de dokter geweest die zegt dat hijer niets aan kan doen.
Marruecos_Chica
16-04-2010, 11:17
Heel herkenbaar en vervelend.
Tip: sporten. Nadat je een uurtje hebt gesport, wil je niet meer dan douchen en slapen!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.