Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 5 maanden niet ongesteld..??

chaima14
13-04-2010, 23:02

Hoi allemaal, Ik ben inmiddels 5 maanden niet ongesteld geworden, en ik ben ook niet seksueel actief. De huisarts zegt dat dit niet zo erg is i.v.m. hormonen ( heb een tijdje de pil geslikt). Maar ik vind het zo raar. Heeft iemand dit ook gehad?

Bloemtj
13-04-2010, 23:48
Dat was ook zo met 2 van mn zussen. Ze slikten een tijdje de pil en zijn vervolgens gestopt. Toen kregen ze een hele onregelmatige ongesteldheid. De één werd om de 1,5 a 2 maanden ongesteld en mn andere zus was ruim 8 maanden niet ongesteld geweest. Toen mn zus uiteindelijk na die maanden ongesteld werd, hield het weer op voor 3 maanden en sindsdien kwam het weer regelmatig. Dus om de maand. Zou me niet veel zorgen maken en ook als de huisarts aangeeft dat het door de hormonen kan komen, dan zou ik het gewoon afwachten. Snap dat je het raar vindt en je zorgen maakt, maar wat ik niet over zou hebben voor het overslaan van 1 maand... Haha, geintje zo erg is het niet :haha: Komt goed, insha'Allah.

chaima14
14-04-2010, 19:23
Dat was ook zo met 2 van mn zussen. Ze slikten een tijdje de pil en zijn vervolgens gestopt. Toen kregen ze een hele onregelmatige ongesteldheid. De één werd om de 1,5 a 2 maanden ongesteld en mn andere zus was ruim 8 maanden niet ongesteld geweest. Toen mn zus uiteindelijk na die maanden ongesteld werd, hield het weer op voor 3 maanden en sindsdien kwam het weer regelmatig. Dus om de maand. Zou me niet veel zorgen maken en ook als de huisarts aangeeft dat het door de hormonen kan komen, dan zou ik het gewoon afwachten. Snap dat je het raar vindt en je zorgen maakt, maar wat ik niet over zou hebben voor het overslaan van 1 maand... Haha, geintje zo erg is het niet :haha: Komt goed, insha'Allah. Haha, ik vond het ook nooit erg als ik ''ooit'' een maand zou overslaan omdat mijn menstruatiepijn hevig is. Alleen na een aantal maanden ga je jezelf afvragen : volgens mij is er iets niet goed. Dan weet ik nu be3da dat ik niet de enige ben.

Bloemtj
14-04-2010, 21:31
Haha, ik vond het ook nooit erg als ik ''ooit'' een maand zou overslaan omdat mijn menstruatiepijn hevig is. Alleen na een aantal maanden ga je jezelf afvragen : volgens mij is er iets niet goed. Dan weet ik nu be3da dat ik niet de enige ben. hahaha, ja dat snap ik helemaal. Een maandje is oke, maar meerdere dan ga ik inderdaad ook raar opkijken. :hihi: Maar je bent niet de enige hoor. Genoeg anderen zelfs. Volgens mn huisarts gebeurt dit omdat je door de pil je menstruatie probeert te reguleren. Zonder de pil zou het afwachten zijn tot de je volgende ongesteldheid, dat heb je niet in de hand. Als je dan stopt met de pil dan is je lichaam daar niet aan gewend en moet dan weer haar eigen ritme vinden en dat duurt soms even. Misschien dat het nog 5 maanden duurt, maar het blijft zeer zeker niet weg. :sjans:

chaima14
14-04-2010, 21:37

hahaha, ja dat snap ik helemaal. Een maandje is oke, maar meerdere dan ga ik inderdaad ook raar opkijken. :hihi: Maar je bent niet de enige hoor. Genoeg anderen zelfs. Volgens mn huisarts gebeurt dit omdat je door de pil je menstruatie probeert te reguleren. Zonder de pil zou het afwachten zijn tot de je volgende ongesteldheid, dat heb je niet in de hand. Als je dan stopt met de pil dan is je lichaam daar niet aan gewend en moet dan weer haar eigen ritme vinden en dat duurt soms even. Misschien dat het nog 5 maanden duurt, maar het blijft zeer zeker niet weg. :sjans: Shokran bezaf voor je bericht, het heeft me wel gerust gesteld. :)

ZinaZenouba
15-04-2010, 17:33
hahah ik was een keer bijna 3maanden agter mekaar ongesteld.. Wjww dat was irritantt!!! Toen heb ik van de huisarts zo'n pilletjes gekregen: Provera en na die 2weken te hebben ingenomen was ik weer regelmatig..(GlukkiG!)

farah680
15-04-2010, 17:41
Ik ben sinds vorig jaar weer ongesteld geworden. Daarvoor lag ik er voor 2 jaar uit, ik was namelijk een tijdje ernstig ziek geweest. Dat was gelukkig daardoor te verklaren.

chaima14
15-04-2010, 19:22
Ik ben ook vaak onregelmatig! Op mijn 14 t/m 16 werd ik ook vaak 2 of 3 maanden niet ongesteld. De huisarts had mij toen geadviseerd om de pil te slikken...maar No way! niet gedaan. Is het nu wel regelmatig? hahah ik was een keer bijna 3maanden agter mekaar ongesteld.. Wjww dat was irritantt!!! Toen heb ik van de huisarts zo'n pilletjes gekregen: Provera en na die 2weken te hebben ingenomen was ik weer regelmatig..(GlukkiG!) Jeetje dat lijkt me echt zuur. 3 maanden a3ibadellah, dan wordt je pas gek:maf2: Ik ben sinds vorig jaar weer ongesteld geworden. Daarvoor lag ik er voor 2 jaar uit, ik was namelijk een tijdje ernstig ziek geweest. Dat was gelukkig daardoor te verklaren. Zo 2 jaar :eek: Hamdollilah is het nu wel weer aan de gang