Bekijk originele versie : Ouders en relatie's
Nassimatje
11-07-2004, 19:00
De meeste Marokkaanse jongeren hebben weleens een "Haram" relatie gehad.
Een jongen en een meisje gaan elkaar leren kennen. Ze worden verliefd. Ze gaan van elkaar houden. Daarna willen ze trouwen.
En dat allemaal zonder dat hun ouders iets weten.
Dochterlief spreekt met haar vriend ergens af en zegt ze tegen haar ouders, " pap , mam ik ben effe bij Fatima. We gaan naar een lezing in de moskee". Vervolgens gaat ze naar haar vriendje toe.
Als je een relatie hebt, waarom kan je dat gewoon niet zeggen tegen je ouders. Want als een jongen serieus is, zou hij niet raar van opkijken. En jij hebt meteen zekerheid. Tegenwoordig weet iedereen dat een meisje wel ' ooit " een vriendje heeft gehad. Zelfs vader's weten dat.
Of klink ik nou te vernederlandst? :confused:
Of klink ik nou te vernederlandst?
nee hoor .
je hebt helemaal gelijk :)
Poesycat
11-07-2004, 19:04
Origineel gepost door Nassimatje
De meeste Marokkaanse jongeren hebben weleens een "Haram" relatie gehad.
Een jongen en een meisje gaan elkaar leren kennen. Ze worden verliefd. Ze gaan van elkaar houden. Daarna willen ze trouwen.
En dat allemaal zonder dat hun ouders iets weten.
Dochterlief spreekt met haar vriend ergens af en zegt ze tegen haar ouders, " pap , mam ik ben effe bij Fatima. We gaan naar een lezing in de moskee". Vervolgens gaat ze naar haar vriendje toe.
Als je een relatie hebt, waarom kan je dat gewoon niet zeggen tegen je ouders. Want als een jongen serieus is, zou hij niet raar van opkijken. En jij hebt meteen zekerheid. Tegenwoordig weet iedereen dat een meisje wel ' ooit " een vriendje heeft gehad. Zelfs vader's weten dat.
Of klink ik nou te vernederlandst? :confused:
Ik heb tot nu toe geen vriend gehad..
maar er is 1 ding dat ik 100% zeker ik zou het nooit stiekem doen!!!!
nassima dammmmm wat ben jij slim :zwaai:
Nassimatje
11-07-2004, 19:07
Origineel gepost door Aart
klopt!
Wat klopt??!!!!!!
Nassimatje
11-07-2004, 19:08
Origineel gepost door Poesycat
Ik heb tot nu toe geen vriend gehad..
maar er is 1 ding dat ik 100% zeker ik zou het nooit stiekem doen!!!!
nassima dammmmm wat ben jij slim :zwaai:
Niemand houdt van stiekem doen. En als jij eerlijk tegen je ouders bent. Zullen ze jou veel vrijheid geven.
Niemand houdt van stiekem doen. En als jij eerlijk tegen je ouders bent. Zullen ze jou veel vrijheid geven.
of harde klappen op je verliefde oogjes
Nassimatje
11-07-2004, 19:15
Origineel gepost door aii
of harde klappen op je verliefde oogjes
Ik weet niet in welke eeuw jij leeft, maar ik leef in de 21ste.
Nassimatje
11-07-2004, 19:16
Origineel gepost door crossroad
en nu ?????
Het gaat mij om, waarom de meeste Marokkaanse meisjes en ook jongens gewoon niet eerlijk zijn tegen hun ouders over relatie's
Ik weet niet in welke eeuw jij leeft, maar ik leef in de 21ste.
ik weet niet of jij je ogen weleens open houd of beter gezegd , je oren ?
Nassimatje
11-07-2004, 19:18
Origineel gepost door crossroad
zijn da jou zaken of wa???
Het is niemands zaken hier. Je bent hier om te discusseren over iets. En als jij bij elk topic opschrijft, zijn dat jouw zaken. Dan ben je dieper dan laag.
Sjemmelia
12-07-2004, 09:21
Nou zo te lezen allemaal verdeelde meningen. Maar meid, een vriend kan niet volgens ons cultuur maar ook niet volgens het geloof. Dus als de ouders al van sommige streng cultuurtradities willen afstappen dan nog geldt de wet van de islam hier op dit onderwerp.
Als de ouders dit dan zouden toestaan dan zou dat in hun ogen iets zijn als falen in hun geloof. Dat je kinderen zoiets doen is inderdaad niet altijd te controleren of zelfs maar tegen te houden, maar je goedkeuring daarvoor geven is een hele andere zaak.
En trouwens dit heeft niets met de 21ste eeuw te maken, de islam is tijdloos en beschermt de mens om de kwaliteit van het leven zo hoog mogelijk te maken, de regels zijn er niet voor niets.
A3aleikoem a Salaam
Nassimatje
12-07-2004, 19:34
Origineel gepost door La__Haine
En voorda ge met u herkauwde blabla komt met dat ik 8 exen had.
Vergeet niet dat ik me bekeerd heb en berouw blijf vragen aan Allah swt.
En vergeet nie dat jij bijna fier bent op u haramrelatie..
Mohim aprés.
Monafiqua schrijf ABN, we zijn hier niet op een Belgische site. ( ik heb niks tegen belgen). En nu wil je mij ze3ma terug pakken. Maar jij kan mij niet terug pakken, want nogmaals je weet niets over mij. En ik wil geen tijd meer aan een MONAFIQUA verspillen. Want in mijn ogen en in mijn gedachtes blijf jij de grootste MONAFIQUA lid van marokko. NL ( NL betekent Nederland). Probeer het op een Belgische site, misschien gaan ze je daar wel mogen, maar hier heb je vuile was al buiten gezet. En het zou mij niet verbazen, als jij nog ergere dingen mee hebt gemaakt, zoals: sex in het openbaar, vreemdgaan, je ouderes voorliegen en bedriegen en ga zo maar door.
Weet je wat ik doe met zulke meisjes doe als jou? Ik spuug op hun gezicht, want ze zijn voor mij niks waard. Voor mij zijn ze triest, zielig, hopeloos, achterlijk ( hiermee bedoel ik achtergesteldt) en ze zijn vooral verdwaald.
Je kan je zelf geen eens goed verwoorden, als jij ooit iets opschrijft over mij die mij diep gaat raken, zal ik verdwijnen uit marokko.NL ( NL staat voor Nederland ;) ). Maar dat kan jij niet doen, want ik ben een meisje die een leven heeft. Ik heb vrienden, familie, collega's en natuurlijk MIJN VRIEND!!!!!!!!!!!! Door hun ziet mijn leven geweldig uit.
Maar soms vraag ik me af of MONAFIQUA's wel vrienden hebben zoals jij. Maar uiteindelijk kom ik toch tot conclusie: NEE!!!!!!!!!
Want jij hebt een naam op straat gekregen en nu schuil je achter je PC dag en nacht. En dan maar zeggen ik heb me verdiept in de Islam. Misschien heb jij je in de Islam verdiept met je verstand, maar niet met je hart. De Islam komt uit het hart. Doordat ga je liefde, vertrouwen en eerlijkheid stralen, als de ware Moslima. En geloof het of niet, de echte Moslima's die kan je zo eruit halen, met hun verhalen.
Als je telkens bij elke topic Allah (swt) erbij gaat halen, dan hoef je geen goeie moslima te zijn. Maar juist mensen die Allah (swt) niet overal bij schrijven, zijn goeie moslima's. Want die hebben de liefde van Allah (swt) in hun hart.
Monafiqua schrijf ABN, we zijn hier niet op een Belgische site. ( ik heb niks tegen belgen). En nu wil je mij ze3ma terug pakken. Maar jij kan mij niet terug pakken, want nogmaals je weet niets over mij. En ik wil geen tijd meer aan een MONAFIQUA verspillen. Want in mijn ogen en in mijn gedachtes blijf jij de grootste MONAFIQUA lid van marokko. NL ( NL betekent Nederland). Probeer het op een Belgische site, misschien gaan ze je daar wel mogen, maar hier heb je vuile was al buiten gezet. En het zou mij niet verbazen, als jij nog ergere dingen mee hebt gemaakt, zoals: sex in het openbaar, vreemdgaan, je ouderes voorliegen en bedriegen en ga zo maar door.
Weet je wat ik doe met zulke meisjes doe als jou? Ik spuug op hun gezicht, want ze zijn voor mij niks waard. Voor mij zijn ze triest, zielig, hopeloos, achterlijk ( hiermee bedoel ik achtergesteldt) en ze zijn vooral verdwaald.
Je kan je zelf geen eens goed verwoorden, als jij ooit iets opschrijft over mij die mij diep gaat raken, zal ik verdwijnen uit marokko.NL ( NL staat voor Nederland ;) ). Maar dat kan jij niet doen, want ik ben een meisje die een leven heeft. Ik heb vrienden, familie, collega's en natuurlijk MIJN VRIEND!!!!!!!!!!!! Door hun ziet mijn leven geweldig uit.
Maar soms vraag ik me af of MONAFIQUA's wel vrienden hebben zoals jij. Maar uiteindelijk kom ik toch tot conclusie: NEE!!!!!!!!!
Want jij hebt een naam op straat gekregen en nu schuil je achter je PC dag en nacht. En dan maar zeggen ik heb me verdiept in de Islam. Misschien heb jij je in de Islam verdiept met je verstand, maar niet met je hart. De Islam komt uit het hart. Doordat ga je liefde, vertrouwen en eerlijkheid stralen, als de ware Moslima. En geloof het of niet, de echte Moslima's die kan je zo eruit halen, met hun verhalen.
Als je telkens bij elke topic Allah (swt) erbij gaat halen, dan hoef je geen goeie moslima te zijn. Maar juist mensen die Allah (swt) niet overal bij schrijven, zijn goeie moslima's. Want die hebben de liefde van Allah (swt) in hun hart. ;)
:hihi:....haha:..:jammer:..:ergleuk:
Tamqeyast
12-07-2004, 20:37
:goedzo: das waar maar niet altijd
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.