Bekijk originele versie : Seks gebaseerd op intentie....
Mokkeltjuh
12-04-2010, 12:57
Hallo allemaal,
Ooit heb ik ergens in het verleden iets gehoord over seks buiten het huwelijk.
Enfin, eerst even een situatieschets:
Mijn vriend en ik komen allebei uit een slechte huwelijk. Samen proberen we een nieuwe start te maken, en eigenlijk gaat het nu al maanden prima. Echter, er zijn wat obstakels waardoor wij genoodzaakt zijn om even te wachten met trouwen. Ondertussen hebben wij wel een volwaardige relatie. Ja, we hebben dus ook seks.
Nou had ik ergens gehoord dat als wij uiteindelijk toch met elkaar trouwen (en dat zullen we ook Insha Allah), dat daarbij onze zondes ook vergeven zullen worden door Allah... weet iemand hier wat meer over?
sweetie_ikram
12-04-2010, 13:03
nou ik denk als je tog met hem gaat trouwen dat dat dan misschien niet zo erg is.
met de nadruk op IK DENK..
sexyriffiaa
12-04-2010, 13:20
denk dat het toch een zonde blijft,,want er zijn veel stelletjes die ook de intentie hebben om met elkaar te trouwen die mogen ook geen se.x met elkaar hebben enige oplossing om je zonde vergeven te krijgen is door de bidden en vergiffenis te vragen dus ik denk dat als jullie toch gaan trouwen jullie zondes niet vergeven zullen worden hoor,, zou wel makkelijk zijn dan he
dus denk ik niet dat jullie een uitzondering kunnen zijn
Playboy82
12-04-2010, 13:25
Maar stel dat het echt niet zou kunnen zouden jullie dan ook geen sex meer hebben tot jullie gaan trouwen dat vraag ik mij af eigenlijk...
arabic_missy
12-04-2010, 13:34
ik weet wat je bedoeld meid. Maar ik ga je iets zeggen he, wat als er opeens iets tussenkomt? wat als er iets gebeurt Lahfed dat deze relatie in moeilijkheden zou brengen. Ik wil je niet ontmoedigen ofzo he meid maar gewoon objectief bekeken.
Ik heb ook een relatie van jaar en negen maand nu ondertussen en alles gaat elhamdolaah heel goed. ik weet dat we insjaAllah wida ktab gaan trouwen, maar mijn eer krijgt hij pas op mijn huwelijksnacht. Dat heeft niks met hem te maken op vlak van vertrouwen ofzo, want ik weet dat hij zal komen insjaAllah. Maar het gaat gewoon om het feit van wat ALS er iets zou gebeuren dat niet gepland was begrijp je?
greetttsss xxxxx
Playboy82
12-04-2010, 13:41
ik weet wat je bedoeld meid. Maar ik ga je iets zeggen he, wat als er opeens iets tussenkomt? wat als er iets gebeurt Lahfed dat deze relatie in moeilijkheden zou brengen. Ik wil je niet ontmoedigen ofzo he meid maar gewoon objectief bekeken.
Ik heb ook een relatie van jaar en negen maand nu ondertussen en alles gaat elhamdolaah heel goed. ik weet dat we insjaAllah wida ktab gaan trouwen, maar mijn eer krijgt hij pas op mijn huwelijksnacht. Dat heeft niks met hem te maken op vlak van vertrouwen ofzo, want ik weet dat hij zal komen insjaAllah. Maar het gaat gewoon om het feit van wat ALS er iets zou gebeuren dat niet gepland was begrijp je?
greetttsss xxxxx
Dan deed ze het uit liefde toch en niet uit lust ik denk dat je ondanks je verkeerd was niet echt spijt van krijgen..En je gaat al 21 maanden met iemand ok jullie hebben HET nog niet gedaan, maar er is vast iets gebeurd dat ook verder gaat dan alleen handje vasthouden...
oujdiameghrabia
12-04-2010, 13:42
Hallo allemaal,
Ooit heb ik ergens in het verleden iets gehoord over seks buiten het huwelijk.
Enfin, eerst even een situatieschets:
Mijn vriend en ik komen allebei uit een slechte huwelijk. Samen proberen we een nieuwe start te maken, en eigenlijk gaat het nu al maanden prima. Echter, er zijn wat obstakels waardoor wij genoodzaakt zijn om even te wachten met trouwen. Ondertussen hebben wij wel een volwaardige relatie. Ja, we hebben dus ook seks.
Nou had ik ergens gehoord dat als wij uiteindelijk toch met elkaar trouwen (en dat zullen we ook Insha Allah), dat daarbij onze zondes ook vergeven zullen worden door Allah... weet iemand hier wat meer over?
lieve meid jullie zijn echt haram bezig
ik weet ook niet hoe je bij de theorie komt ! als je intentie is om te trouwen dan mag je ook seks met elkaar hebben ! kan nietttt
je moet eersrt islamitiesche zwajya hebben met toestemming van je vader en getuige :goedzo: ik zou zeggen ga snel berouw tonen wa allahou el mousta3an
Mokkeltjuh
12-04-2010, 13:46
nou ik denk als je tog met hem gaat trouwen dat dat dan misschien niet zo erg is.
met de nadruk op IK DENK.. Ik weet het niet, ik hoor allemaal verschillende geluiden :(
denk dat het toch een zonde blijft,,want er zijn veel stelletjes die ook de intentie hebben om met elkaar te trouwen die mogen ook geen se.x met elkaar hebben enige oplossing om je zonde vergeven te krijgen is door de bidden en vergiffenis te vragen dus ik denk dat als jullie toch gaan trouwen jullie zondes niet vergeven zullen worden hoor,, zou wel makkelijk zijn dan he
dus denk ik niet dat jullie een uitzondering kunnen zijn Insha Allah zal Allah het ons wel vergeven.. Fa ina Allahoe elghafoeroe ara7iem
Maar stel dat het echt niet zou kunnen zouden jullie dan ook geen sex meer hebben tot jullie gaan trouwen dat vraag ik mij af eigenlijk...
Ik weet het niet... wij zijn eigenlijk in alle opzichten "getrouwd" met elkaar... het enige wat ontbreekt is een boterbriefje... dus in hoeverre is het fout wat we doen?
oujdiameghrabia
12-04-2010, 13:50
Ik weet het niet, ik hoor allemaal verschillende geluiden :(
Insha Allah zal Allah het ons wel vergeven.. Fa ina Allahoe elghafoeroe ara7iem
Ik weet het niet... wij zijn eigenlijk in alle opzichten "getrouwd" met elkaar... het enige wat ontbreekt is een boterbriefje... dus in hoeverre is het fout wat we doen?
''inna allaha ghafouroun ra7eem ''idd
maar beste meid dat het is niet de boedling dat je haram dingen gat doen terwijl je weet dat het haram is en denkt maar dat Allah alles vergeetft
je moet wel echt spijt hebben en berouw tonen want het is echt een grote zonde Allah ye7fed namelijk Zina'':(
Mokkeltjuh
12-04-2010, 13:51
greetttsss xxxxx Insha Allah zullen jullie gauw trouwen. En ergens weet ik wel dat we waarschijnlijk geen seks zouden mogen hebben. Maar alles in onze bestaan zegt gewoon dat we bij elkaar horen en blijven.We delen niet alleen de "lusten" maar ook de lasten. Het voelt gewoon aan, alsof het gewoon zo hoort te zijn... ik kan mn gevoel moeilijk beschrijven ....
lieve meid jullie zijn echt haram bezig
ik weet ook niet hoe je bij de theorie komt ! als je intentie is om te trouwen dan mag je ook seks met elkaar hebben ! kan nietttt
je moet eersrt islamitiesche zwajya hebben met toestemming van je vader en getuige :goedzo: ik zou zeggen ga snel berouw tonen wa allahou el mousta3an
Vroeger was elfatiha voldoende om te trouwen, en wat wij delen is meer huwelijk dan wat de meeste getrouwde stelletjes delen... en idd misschien heb je wel gelijk dat het haraam is. Alleen mijn gevoel zegt wat anders
Mokkeltjuh
12-04-2010, 13:53
''inna allaha ghafouroun ra7eem ''idd
maar beste meid dat het is niet de boedling dat je haram dingen gat doen terwijl je weet dat het haram is en denkt maar dat Allah alles vergeetft
je moet wel echt spijt hebben en berouw tonen want het is echt een grote zonde Allah ye7fed namelijk Zina'':(
Dat is dus het probleem.... het voelt niet aan als zina, we zijn elkaar trouw en houden heel veel van elkaar... er zijn alleen wat formaliteiten die ons "trouwen" in de weg zitten.... Ik wil niet overkomen als een afvallige... want dat ben ik echt niet... maar het voelt gewoon niet fout :(
I a Moslem single person, who lives in the USA. I committed adultery many times with the same woman. Now, the women is pregnant. I would like to know if I can marry her in order to solve the problem (I mean cover the scandal)so the baby will find a father and gets the name. Actually, unfortunately, I would prefer abortion and I wish to convince her to do that, but don't know if this is considered killing a person. If so, I would feel guilty because of that. I believe the embryo is about 6-8 weeks. Please I need your help as soon as possible, Jazak Allah Khair.
Antwoord:
http://www.islam-qa.com/en/ref/11195/
Is it permissible for one who has committed zina (fornication or adultery) to get married after he or she has repented?
I am a muslim that converted about three years ago. I am still learning and I have a question. I have been told that if I had sex after I converted I would not be able to islamically get married under the ways of islam. I wanted to know if this is true and if it is, is there any way to correct the deed that I am so very sorry for.
Antwoord:
http://www.islam-qa.com/en/ref/14381
http://www.youtube.com/watch?v=1O2Izm6i6BA
http://www.youtube.com/watch?v=1O2Izm6i6BA
oujdiameghrabia
12-04-2010, 16:03
Insha Allah zullen jullie gauw trouwen. En ergens weet ik wel dat we waarschijnlijk geen seks zouden mogen hebben. Maar alles in onze bestaan zegt gewoon dat we bij elkaar horen en blijven.We delen niet alleen de "lusten" maar ook de lasten. Het voelt gewoon aan, alsof het gewoon zo hoort te zijn... ik kan mn gevoel moeilijk beschrijven ....
Vroeger was elfatiha voldoende om te trouwen, en wat wij delen is meer huwelijk dan wat de meeste getrouwde stelletjes delen... en idd misschien heb je wel gelijk dat het haraam is. Alleen mijn gevoel zegt wat anders
nooit is el fatiha alleen genoeg geweest om iemand halal getrouwd te verklaren , het bestaat gewoon niet !
je moet echt zawjia doen met toestemming van ouders en bekend maken dat mensen weten dat jij en hij getrouwd zijn en bij elkaar horen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.