Bekijk originele versie : Waar ik woon...
Word ik altijd zwaar aangekeken door ongelovige (meestal nederlanders), begrijp dit echt niet dus..
Ik moet mij steeds verantwoorden, en in de verdediging gaan over de Islam..
Ik zie soms ook iemand die er niet uit ziet, of grappig en belachelijk er bij loopt, dan wend ik een blik en klaar... Ik blijf daar niet plakken... Heb andere dingen te doen zeg!! :)
Hebben de andere moslims of moslima's dit ook, en doen de ongelovige hier op het forum dit ook als zei bv een moslima zien met dichte en lange kleren op zo een mooie warme zomerse dag... :zwaai:
Mna als het een mooi pakje is kan ik nog wel blijven kijken,
Hoe zijn de mouwen erin gezet of de split op de zijkant, welke broke dragen ze erbij. Dus allemaal dingentjes waar je oplet als jezelf kleren maakt.
Maar op een warme dag tja dan denk ik wel eens pffff en dat in die stof maar als het van linnen is, lekker koel hoor en vaak heel mooi.
Kan dus wel eens nadenkend kijken maar dat is voor de snit :rolleyes: van het pakje.
said_denhaag
10-07-2004, 23:08
Origineel gepost door Raihana
Word ik altijd zwaar aangekeken door ongelovige (meestal nederlanders), begrijp dit echt niet dus..
Ik zie soms ook iemand die er niet uit ziet, of grappig en belachelijk er bij loopt, dan wend ik een blik en klaar... Ik blijf daar niet plakken... Heb andere dingen te doen zeg!! :)
Hebben de andere moslims of moslima's dit ook, en doen de ongelovige hier op het forum dit ook als zei bv een moslima zien met dichte en lange kleren op zo een mooie warme zomerse dag... :zwaai: ik maak het ook vaak mee ,voor al als ik in wijken ben waar veel nederlanders wonen ,echt die blondjes zijn helemaal verloren , :giechel:
Ik denk bij mezelf wel eens 'Die is gek!' als ik een moslima zie lopen die er meer uitziet als een tent* dan als een vrouw.
Maar dan spreek ik mezelf streng toe en zal nooit iets denigrerends zeggen.
Ieder mag er zo bij lopen als hij/zij wil. Behalve geheel bloot, want dat is verboden in Nederland.
* Sorry voor de woordkeuze, maar het ziet er nu eenmaal tentachtig uit en zo weet iedereen ook meteen wat ik bedoel.
Origineel gepost door tonk
Ik denk bij mezelf wel eens 'Die is gek!' als ik een moslima zie lopen die er meer uitziet als een tent* dan als een vrouw.
Maar dan spreek ik mezelf streng toe en zal nooit iets denigrerends zeggen.
Ieder mag er zo bij lopen als hij/zij wil. Behalve geheel bloot, want dat is verboden in Nederland.
* Sorry voor de woordkeuze, maar het ziet er nu eenmaal tentachtig uit en zo weet iedereen ook meteen wat ik bedoel.
Maar jullie moeten niet van mij avatar uit gaan, ik draag buiten geen gezichtssluier hoor..
Dus wat bedoel je met tent!! :rolleyes:
Origineel gepost door Corrie
Nee staren en raar doen doe ik niet, of ik moet hele mooie kleding of een prachtige hoofddoek zien waardoor mijn blik wat langer blijft hangen...
Verder kan het me echt niets schelen wat iemand doet, loopt er iemand in een echte tent terwijl het hartstikke warm is dan denk ik weleens pfieeeeeeeeuw die zal het wel warm hebben, maar ik kijk er naar, voor een seconde en ga weer verder, wat iemand doet met zijn/haar leven moet dat persoon lekker zelf weten...
Fijn, kwam ik jou maar vaak tegen op straat!! ;)
In de plaats waar ik gewoond heb, daar kijk ik ze wat langer aan, want de ellende is, dat je bij zo'n hoofddoekje zo snel niet ziet wie het is. En omdat ik enkele kennissen heb met hoofddoek, moet ik dan even extra kijken. Dan denk ik soms wel; ik hoop dat ze het niet verkeerd begrijpen.
Eerlijk gezegd schrik ik wel van driehoekjes zwarte stof. Er woonde zo'n gezin vlakbij ons. Die man zag ik heel vaak, maar die vrouw heb ik al die tijd maar 2x buiten gezien. En dan helemaal onder de zwarte doeken. Die keren dat ik haar dus zag, moest ze naar de verloskundige (haar man begeleide haar) en de andere keer naar het consultatieburo. Zij kleedde het kind aan en uit en hij gaf het aan de zuster en sprak.
Nooit zag ik vrouwen als haar gekleed daar naar toe gaan. Wel mannen als hem gekleed.
Dat vond ik wel echt erg. Ik had zo'n medelijden met haar. Ik wilde graag naar haar toe gaan. Kennis maken met haar als buren. Maar ik durfde niet, ik was bang haar wakker te schudden door mijn vrijheid te laten zien en dat ik haar zo alleen maar in problemen zou brengen.
Begrijp je dat ik er zo over dacht, Raihana? Zie ik dit helemaal verkeerd? Had ik wel naar haar toe kunnen gaan? Raihana, wat vind jij? Hiervan en van mijn handelen?
Ps. Raihana, gisteren heb ik een topic geopend over een christenweduwe in Jordaniƫ die haar kinderen moet afstaan aan haar moslimbroer. Zou jij jou mening daar ook nog in willen geven? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Alvast bedankt.
Groetjes Perez
Kassadar
10-07-2004, 23:55
Ik als ongelovige stoor me daar niet aan :)
Het is wel een raar gezicht als je iemand helemaal bedekt ziet lopen en dan ook nog eens gaas voor haar ogen heefd maar dat is hun keus.
Maar ik word zelf ook raar aangekeken omdat ik vrij lang ben 1.98 meter en mager ben waardoor ik nog een meter langer lijk :D
Mischien omdat ze denken dat ik een djin ben wat ik eens gelezen hebt is dat vroeger djins of hoe dat ookal weer heet die erg lang waren werden uitgeroeit door allah ofzo :)
Origineel gepost door Kassadar
Ik als ongelovige stoor me daar niet aan :)
Het is wel een raar gezicht als je iemand helemaal bedekt ziet lopen en dan ook nog eens gaas voor haar ogen heefd maar dat is hun keus.
Maar ik word zelf ook raar aangekeken omdat ik vrij lang ben 1.98 meter en mager ben waardoor ik nog een meter langer lijk :D
Mischien omdat ze denken dat ik een djin ben wat ik eens gelezen hebt is dat vroeger djins of hoe dat ookal weer heet die erg lang waren werden uitgeroeit door allah ofzo :)
:hihi: lange jan:D
DaNGeRouZLy
11-07-2004, 01:23
Origineel gepost door Perez
In de plaats waar ik gewoond heb, daar kijk ik ze wat langer aan, want de ellende is, dat je bij zo'n hoofddoekje zo snel niet ziet wie het is. En omdat ik enkele kennissen heb met hoofddoek, moet ik dan even extra kijken. Dan denk ik soms wel; ik hoop dat ze het niet verkeerd begrijpen.
Eerlijk gezegd schrik ik wel van driehoekjes zwarte stof. Er woonde zo'n gezin vlakbij ons. Die man zag ik heel vaak, maar die vrouw heb ik al die tijd maar 2x buiten gezien. En dan helemaal onder de zwarte doeken. Die keren dat ik haar dus zag, moest ze naar de verloskundige (haar man begeleide haar) en de andere keer naar het consultatieburo. Zij kleedde het kind aan en uit en hij gaf het aan de zuster en sprak.
Nooit zag ik vrouwen als haar gekleed daar naar toe gaan. Wel mannen als hem gekleed.
Dat vond ik wel echt erg. Ik had zo'n medelijden met haar. Ik wilde graag naar haar toe gaan. Kennis maken met haar als buren. Maar ik durfde niet, ik was bang haar wakker te schudden door mijn vrijheid te laten zien en dat ik haar zo alleen maar in problemen zou brengen.
Begrijp je dat ik er zo over dacht, Raihana? Zie ik dit helemaal verkeerd? Had ik wel naar haar toe kunnen gaan? Raihana, wat vind jij? Hiervan en van mijn handelen?
Ps. Raihana, gisteren heb ik een topic geopend over een christenweduwe in Jordaniƫ die haar kinderen moet afstaan aan haar moslimbroer. Zou jij jou mening daar ook nog in willen geven? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar. Alvast bedankt.
Groetjes Perez
Nederlandse mannen gaan toch ook mee naar de verloskundige? waarom als het een moslima is denkt men gelijk dat ze niet alleen over straat mag?
ik begrijp dat je het goed bedoelt hoor maar waarom medelijden met die vrouw hebben 98%kans dat ze zelf zo wil leven hoor :zwaai:
Dat ze er zo bijloopt kan haar keuze wel zijn, maar dat ze met niemand praat, is dat ook haar keuze? En dat ze blijkbaar nooit bezoek krijgt en altijd binnen zit, is dat ook haar keuze? Dat was veel meer waar ik medelijden mee had dan dat doekje.
En ja, mijn man ging ook mee (juist heel positief vind ik), maar ik deed wel het woord gewoon. Ik kon voor mezelf spreken. En sterker nog bedoel ik toen bij het consultatieburo. Ze tilde alleen het doekje voor haar ogen op toen ze even de kleren van haar baby uittrok en toen ik dag tegen haar zei, want ze stond tegenover me, keek ze gewoon zo schuw en verlegen.
Maar ja, ik kan me inderdaad wel over van alles druk maken wat me helemaal niet aangaat.
Maar denk je echt dat ze waarschijnlijk zelf zo wil leven en zo gelukkig is?
Danielle2
11-07-2004, 02:17
Hebben de andere moslims of moslima's dit ook, en doen de ongelovige hier op het forum dit ook als zei bv een moslima zien met dichte en lange kleren op zo een mooie warme zomerse dag... :zwaai:
Ik weet niet waar jij woont, maar het is in ieder geval niet Amsterdam denk ik. Hier kijken we echt niet met open mond naar elke hoofddoek, we kijken niet eens op van mensen die er echt raar bij lopen.
Ik vind het een beetje irritant dat je het hebt over ongelovigen. Is nederlander synoniem voor ongelovige? Als je mij langs ziet lopen, zie je me dan als een ongelovige? Ben ik dus niet, ik heb wel een geloof.
MetalsaLadY
11-07-2004, 02:50
Selaam
Ik zie vaak zusters die zich helemaal bedekken en alleen hun ogen laten zien... Als ik ze op straat zie kijk ik ze wel na, niet negatief maar positief, ik bewonder zulke vrouwen en heb veel respect voor ze :D
Ma3ma salama ;)
Word ik altijd zwaar aangekeken door ongelovige (meestal nederlanders), begrijp dit echt niet dus.. Ik moet mij steeds verantwoorden, en in de verdediging gaan over de Islam..
Maak je niet ongerust meid, ik kijk alleen naar je broer :D
Ook bedekt herken ik een lekker wijf als ik er een zie. :Iluvu:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.